Gå til innhold

Kuleste kabinnettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror du at nesten alle har Chieftec ? Jo fordi at det er et meget bra kabinett, ikke noe for fortiser men for de som velger kvalitet. Hm nå tror jeg jeg terget på meg mange fortiser men hva så. :lol:

 

Kan nok se meg enig i at Chieftec/Antec nok er veldig bra kabinetter, men grunnen til at så mange har de er nok prisen. Altså at man får mye kabinett for pengene, ikke at det er et "billig" (tøsete) kabinett. Har det ikke selv, men det har alltid vært min oppfatning av det.

 

Personlig sitter jeg med et Aopen ett eller annet med 45 eller noe. Miditower. Trangt, tungt (for størrelsen), generelt upraktisk og alt for få drivebayer. Ettersom det er like gammelt som innmaten (KT7 etc) tror jeg nok det pensjoneres når jeg går til innkjøp. Men en ting er sikkert; denne gangen ser jeg ikke bort ifra å bruke over 2000 med kabinett inkl PSU.

Lenke til kommentar

Det er mye snasent å velge mellom for tiden. Jeg døra mitt gamle Chieftech Dragon kabbinett i går. Det ble for "kjedelig" for meg. Men bevares, det er faktisk veldig god kvalitet på de.

Jeg gikk til innkjøp av et Aero S202 sort kabinett. Kosta ikke særlig mye, og er stilig etter min smak. Nå er jeg litt "Lars Vegas" og liker masse lys og stæsj (derfor jeg har 5 "lysedildoer" (lava-lamper) i ett rom også). Kan ikke noe for det, så dersom det kvalifiserer til å bli kalt fjortis, så er det ikke noe annet å si enn at det er jeg. Til tross for at jeg er 26 :p

Syns det var greit å jobbe i også. Fikk plass til mange vifter og alle ledningene var enkle å gjemme bort.

 

 

Hva som er "kuleste" kabinettet kommer veldig an på hva du liker. Noen bryr seg ikke idet hele, andre har sansen for det estetiske og rene, og noen vil helst at kabinettet skal kunne utkonkurrere hele Las Vegas med neon-lys. La oss få velge det vi selv syns passer, uten å komme med kommentarer som "fjortis", "treiging" osv. på det!

 

:-)

Lenke til kommentar
OK - Hvis vi skal ta av på området "kule kabinetter" er vel dette muligens en kandidat til førsteplass...

http://www.xkill.net/rcaslis/computers/Fal...lcon/index.html

 

Denne var bare konge :D

 

Men det jeg velge kabinett ut ifra er det at de skal være bra(og prisen seff), men mange av de nye, feks Alienware er kule, men det blri for my dilldall og slikt.

Noen visse kabinetter, slik som den i linken over er jo artig, spesielt hvis du har et vist forhold til StarWars.

Lenke til kommentar

desto større desto finere, det synes iallefall jeg ;)

så da går det naturligvis på bigtower og serverkabinett av alle slag

 

f.eks. en lian li pc76 (ikke 75, 76!!) er jo ett søtt kabinett (plass til 12 disker :o )

eller en chieftec jumbo2000 noenog20 5.25" plasser hvis jeg ikke husker feil :D

image&shapetec har jo også mange kule (og dyre) kabinett

 

ellers har jeg forelska meg i nesten ethvert serverkabinett på jobben (til og med det til dual 386'en jeg har stående på lageret)

 

Men en ting er sikkert; denne gangen ser jeg ikke bort ifra å bruke over 2000 med kabinett inkl PSU.

bruk mere du, brukte ca. 1600 på kun PSU, og ca. 3000 på kabinettet sist jeg handla :D

Lenke til kommentar
OK..

Det er jo ikke kult å kjøpe ferdig modda kabinetter da..

Bedre med et drit kjedelig kabinett som alle har og modde det til et helt enestående som ingen har..

 

Og jeg mener at chieftec er PERFEKTE til å moddes

 

nåh... synes alle chieftec's ser like ut uansett jeg da (hadde et før) uansett hvor modda de er.

og fronten er jo noe herk da (hint: den er BUET)

Lenke til kommentar

Fikk sansen for mitt siste jeg :)

 

Et In-Win X721 :) det er et fulltower "server"

 

Mitt Tower

 

Sitter 2*80 vifter i det og 1*120 :) det har temp i front for CPU + en valgfri, det er også viftekontroler integrert i displayet, og USB mic og hodetelefoner.

 

Diskene er ikke plasert i lengde retning med toweret slik som er vanlig men på tvers slik at de enkelt kan tas ut ved bare å ta av sidepanelet.

Lenke til kommentar

Thermaltake's "ferdigmoddede" chieftech'er er bare tragiske... det ser ut som et overpyntet juletre, og det er ikke en gang spesielt praktisk, bare overdrysset med vifter.

 

Alienware kabinettene ser etter min mening ut som drektige kuer, selv de er lysår bedre enn thermaltake. Kudos til alienware for å tørre en nytt design ihvertfall.

 

Cheiftech er GODE kabinett, som også er pene og stilrene. De egner seg også godt til egen-modding. Alt i alt er det de de beste kabinettene jeg har sett på markedet opp til nå.

 

Lian li har også gode kabinett, som er stilfulle, men ikke overdrevet. Pene rene linjer, og gode materialer + gode priser gjør dem til fine kjøp. Fint for dem som absolutt _må_ ha et unikt kabinett på LAN, og som ikke gidder å modde sitt eget (siden Lian li har et stort godt utvalg).

 

Men når alt kommer til alt, så er det bare EN måte å få et perfekt kabinett... fram med hammer og sag folkens! Her skal det moddes! ^_^

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...