Gå til innhold

[Løst] PSU? hjelp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du syntes det ble litt dyrt med den første linken, så er http://www.komplett....=623456#reviews et alternativ. Har ikke mest erfaring med XFX sine PSU'er, men jeg vet at Corsair sine er veldig bra. De har også drevet veldig lenge med PSU'er. På noen enheter har jeg erfart at strømkabelen til stikkontakten har sitti veldig løst, og det skal lite til før de detter ut.

Endret av Bit44
Lenke til kommentar

Hvis du syntes det ble litt dyrt med den første linken, så er http://www.komplett....=623456#reviews et alternativ. Har ikke mest erfaring med XFX sine PSU'er, men jeg vet at Corsair sine er veldig bra. De har også drevet veldig lenge med PSU'er. På noen enheter har jeg erfart at strømkabelen til stikkontakten har sitti veldig løst, og det skal lite til før de detter ut.

jaa.. den kan gå ann ;) takk for tipset men det er bare å si ifra hvis du finner en enda billigre PSU som er like bra/bedre eller ikke langt fra like bra som den du fant.

 

hvis noen av dere som leser dette emne, og kan litt om store feil som har skjedd på pcer, kan dere hjelpe meg på mitt andre emne? det hadde vert fint :)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1500716&siteSkin=hardware.no

Lenke til kommentar

Hvis du syntes det ble litt dyrt med den første linken, så er http://www.komplett....=623456#reviews et alternativ. Har ikke mest erfaring med XFX sine PSU'er, men jeg vet at Corsair sine er veldig bra. De har også drevet veldig lenge med PSU'er. På noen enheter har jeg erfart at strømkabelen til stikkontakten har sitti veldig løst, og det skal lite til før de detter ut.

 

Corsair rebrander jo bare, så de har jo ikke akkurat drevet med noe særlig anna enn å bytte klistre merke på PSUene.

 

 

Lenke til kommentar

Siden mitt SP forslag ignoreres så har dustinhome en 1000W PSU ifra fractal design til 1200kr.

jeg tror ikke at det er nødvendig meg 1000W... men bra forslag hvis jeg skulle hatt 3 eller 4 GPUer men jeg setter meg til max 2 GPUer (det blir 1 gpu i år å en til neste år... etter det blir det ikke flere gpuer)
Lenke til kommentar

PSU holder ofte til neste bygg også, i tillegg blir de ikke utdatert på samme måte som resten av komponentene.

Du bruker vel godt over 10.000 kr på systemet, da er det absolutt verdt å putte 500kr mer i PSU enn du har tenkt nå.

budsjettet mitt ligger på max 12000 og jeg har funnet CPU og HK for 5000, GPU til 3400 som da blir 8400 og CPU-kjøler for 800 og litt LEDs, vifter, og mere stæsj for 800 max og 1000 max for psu. det blir da 11400 max (med PSU) men jeg føler at det er noe jeg har glemt til setupen så derfor legger jeg 600 som ekstra i tilfelle det blir noe jeg glemmer.
Lenke til kommentar

"Stæsj" kan vente egentlig, jeg ville lagt de ekstra 800kronene i PSU og funnet et billigere hovedkort så du kan kjøpe 3930k da den er det "laveste" som faktisk er bedre enn Z77

too late.... kabinettet er bestillt for lenge siden og stæsj er allerede bestillt så er litt sent.. skulle kansje ha tenkt på å spørre etter tips her før jeg bestillte stæsj..
Lenke til kommentar

budsjettet mitt ligger på max 12000 og jeg har funnet CPU og HK for 5000, GPU til 3400 som da blir 8400 og CPU-kjøler for 800 og litt LEDs, vifter, og mere stæsj for 800 max og 1000 max for psu. det blir da 11400 max (med PSU) men jeg føler at det er noe jeg har glemt til setupen så derfor legger jeg 600 som ekstra i tilfelle det blir noe jeg glemmer.

 

Har du valgt rambrikker enda?

 

Men Åssen kan du sette et budsjett uten å vite hvor mye penger du får til komfen?

Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med et hk til 3000?

 

Og hvorfor skal du ha i7 3820? Hvis du skal bruke pcen til gaming så er i5 3570k like bra som i7 3820.

 

Selvom du ikke spør om hjelp til annet enn psu, så prøver folk bare å hjelpe deg.

 

Og får og svare på det du spør om, så er jeg enig med de andre at hvis du skal ha et high end system, så burde du bruker hvertfall 1500,- på psu

Endret av Valiient
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med et hk til 3000?

 

Og hvorfor skal du ha i7 3820? Hvis du skal bruke pcen til gaming så er i5 3570k like bra som i7 3820.

 

Selvom du ikke spør om hjelp til annet enn psu, så prøver folk bare å hjelpe deg.

 

Og får og svare på det du spør om, så er jeg enig med de andre at hvis du skal ha et high end system, så burde du bruker hvertfall 1500,- på psu

er ikke bare gaming... bilderedigering, videoredigering.. og gaming...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...