Gå til innhold

[Løst] PSU? hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å kjøpe MSI big bang xpower 2 (hovedkort), Intel i7 3820 (CPU) og XFX radeon 7970 Ghz edition. men jeg vet ikke hvilken strømforsyning jeg skal kjøpe til fordi jeg vet ikke hvor my watt jeg trenger så jeg trenger litt hjelp med å finne en strømforsyning (jeg har CM storm Trooper og en WD 500GB hdd.

det hadde vert fint med litt hjelp til strømforsyning (jeg kommer til i etterkant å kjøpe flere GPUer som skal settes i "cross".

Vil helst ha linker til noen billige og bra PSUer som kan passe de komponentene som jeg sa tidligere ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, jeg tenker litt på en til under 1000 hvis det hadde vert mulig..

 

Til 2x HD7970 i crossfire og en overklokket i7 3820 bør du minst ha en Corsair TX 850W V2.

 

Silver Power SP-SS750M 750W PSU -Demo

ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 11x SATA, 120mm Vifte har minstefall Pluss silver som er litt bedre med tanke på kvalitet en bronze. Men det er egentlig kun sertifisering så kvaliteten. Men det beste er 850 watt her.

hei, det var en bra PSU du kom det der, men så det er ikke vits i å ha mere enn 750W hvis jeg skal ha to 7970?
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på å sette inn et nytt 7970 så ville jeg kjøpt

http://www.komplett....aspx?sku=769190

 

Regner ikke med at du syntes det er "dyrt" når du har kjøpt deg 7970GHz ed.

egentlig, litt for jeg holder meg til et budsjett så litt dyrt i forhold til hva jeg finner på cdon, hvis du ser på linken jeg fant, men kan du si meg om den PSUen er noe å kjøpe eller ikke? hadde vert fint å vite..
Lenke til kommentar

På komplett så har de to silver power PSU på 850W til 700 og 1000kr, spørs om du vil ofre modulæritet eller ikke.

De fleste silver power PSU er vel seasonic rebrands, uten at jeg veit om disse er det, men det er jo ett av de beste PSU produktene du kan få.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Tørr nesten å påstå at hvis du ikke kjøper feks. AX1200(i) så er det stress hvis du skal utøve systemet. Jeg hadde en AX850 til big bang å to 7970 å da mangler du en 8pin til hovedkortet.

 

Er masse overganger å slikt du kan sette inn å sånn, men det synes jeg er stress :)

 

Så når alt kommer omkring ville jeg i dette tilfellet om det er snakk om penger, kjøpt et Mpower kort fra MSI å en i7 3770 å få rå til en bedre PSU.

 

Halvert kostnaden på bare HK å da får du deg en sweet PSU.

 

 

Lenke til kommentar

og til dere der som tror at jeg sikkert får kjøpt en monster PSU så holder jeg med til et budsjett (max 3000 til hovedkort, max 2500 på CPU, max 1000 til CPU-kjøler, Max 1000 på PSU..)

 

3930k er 4000. Det er 3960K og 3970x som er 7-8000kr

ojaa... da kan det sikkert gå ann men jeg vet ikke helt.. får se an til hvor høy summen blir etter konf ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...