Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svindel per e-mail


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Fikk i dag en svindelmail hvor jeg ble fortalt at jeg hadde vunnet en storgevinst. Her er innholdet (NB! IKKE SVAR PÅ E-MAILADRESSENE SOM STÅR DER);

 

*

EURO MILLIONES LOTTERY BOARD.

REF. NUMBER: TCC/0204/ESP/920

BATCH NUMBER: 2013/BTH/30020

 

Dear Winner,

 

This is to notify you that your email address shown above has won the EURO MILLIONES LOTTERY Online Computer ballot draw that was hosted in Madrid Spain. You have been awarded the prize of 815,000 (EIGHT HUNDRED AND FIFTEEN THOUSAND EUROS) with the Winning information listed above.

 

If you are the accredited owner of this email address, please contact the appointed agent company (MAPFRE SEGURO S.A) with the below requirements including the winning datas above.

 

1. Fullnames

2. Telephone number

3. Mobile number

4. Fax number

5. Occupation

6. Date of Birth

7. Current Address

8. Country

 

MAPFRE SEGURO S.A.

Rev Mario Zambrano (claim officer)

TEL: + 34 631 178 660

FAX: + 34-917 692 656

Company E-mail: [email protected]

Private E-mail: [email protected]

 

All information will be strictly verified by your agent before payment will be carried out. You are hereby obligated abide to instruction from your agent to avoid processing errors.

 

Congratulations once again from our board of Directors.

 

Mrs. Angela De La Costa

EURO MILLIONES BOARD.

Madrid, Spain

*

 

Jeg sporet ip-adressen til Sao Paulo i Brasil. Etter å ha sjekket litt, fant jeg ut at det er nyttesløst å kontakte politiet da de ikke har ressurser, som vanlig ...

 

Det jeg gjerne vil ha innspill på er hvordan jeg på en eller annen måte kan "ta rotta" på kjeltringpakket? Kan jeg sende en e-mail anonymt (i så fall hvordan?) i retur til oppgitte mailadresse og ha det litt "moro" med dem? Andre idéer?

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Fikk i dag en svindelmail hvor jeg ble fortalt at jeg hadde vunnet en storgevinst. Her er innholdet (NB! IKKE SVAR PÅ E-MAILADRESSENE SOM STÅR DER);

 

*

EURO MILLIONES LOTTERY BOARD.

REF. NUMBER: TCC/0204/ESP/920

BATCH NUMBER: 2013/BTH/30020

 

Dear Winner,

 

This is to notify you that your email address shown above has won the EURO MILLIONES LOTTERY Online Computer ballot draw that was hosted in Madrid Spain. You have been awarded the prize of 815,000 (EIGHT HUNDRED AND FIFTEEN THOUSAND EUROS) with the Winning information listed above.

 

If you are the accredited owner of this email address, please contact the appointed agent company (MAPFRE SEGURO S.A) with the below requirements including the winning datas above.

 

1. Fullnames

2. Telephone number

3. Mobile number

4. Fax number

5. Occupation

6. Date of Birth

7. Current Address

8. Country

 

MAPFRE SEGURO S.A.

Rev Mario Zambrano (claim officer)

TEL: + 34 631 178 660

FAX: + 34-917 692 656

Company E-mail: [email protected]

Private E-mail: [email protected]

 

All information will be strictly verified by your agent before payment will be carried out. You are hereby obligated abide to instruction from your agent to avoid processing errors.

 

Congratulations once again from our board of Directors.

 

Mrs. Angela De La Costa

EURO MILLIONES BOARD.

Madrid, Spain

*

 

Jeg sporet ip-adressen til Sao Paulo i Brasil. Etter å ha sjekket litt, fant jeg ut at det er nyttesløst å kontakte politiet da de ikke har ressurser, som vanlig ...

 

Det jeg gjerne vil ha innspill på er hvordan jeg på en eller annen måte kan "ta rotta" på kjeltringpakket? Kan jeg sende en e-mail anonymt (i så fall hvordan?) i retur til oppgitte mailadresse og ha det litt "moro" med dem? Andre idéer?

http://anonymouse.org/anonemail.html :D Bruk mailinator.com som innboks :) Lag en mail som heter f.eks. [email protected]

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare glem hele greia, det er ikke vits i å bruke energi på dette.

 

Hvis du vil lese om folk som plager sånne så se her: http://www.ebolamonkeyman.com/

 

Jeg sjekket linken din. Hysterisk :dribble:

Men jeg hadde nå ikke akkurat tenkt å bruke SÅ mye tid og energi på dette. Jeg har da andre ting å bruke fritiden min på. Tenkte mer på en eller annen "kjapp" løsning hvor jeg kunne ta igjen. Men kanskje like greit å glemme hele greia. Blir bare så forbannet på kjeltringpakket og all dritten de forårsaker :angry:

Lenke til kommentar

http://anonymouse.org/anonemail.html :D Bruk mailinator.com som innboks :) Lag en mail som heter f.eks. [email protected]

 

Hei, og takk for linken som jeg nå har brukt :) . Jeg bare sendte vedkommende en kort og "hyggelig" hilsen fra meg, da under pseudonymet Dr. Inyouras Sholes. Jeg opprettet ikke noen mailadresse for innkommende mails. Når jeg tenker meg om, så har jeg verken lyst, energi eller tid til å irritere meg over noe jeg ikke får gjort noe særlig med :hm:

 

Noen som har en link (som virker) til "The P-P-P-Powerbook prank"? Dette er jo en fantastisk prank, men alle linkene til historien (med bilder) er døde. Man får det jo med seg ved å lese originalpostene, men litt langtekkelige.

 

Takker for svaret, men tror jeg legger denne saken død foreløpig. Ble bare så irritert over mailen der og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...