Gå til innhold

Hvorfor scorer en 512mb ram like mye som en 1024?


Clone baby

Anbefalte innlegg

Jeg har Geil golden dragon pc3200 dual ram (2x512) som scorer like mye som en Geil golden dragon pc3200 dual ram (2x256) i SiSoftware sandra på Memory Bandwith benchmark. Der får jeg --> ( RAM int buffered) 2851 og ( RAM float buffered) 2688. dette kan da ikke stemme at en ram med 512mb mer skal score det samme :grumpy: eller ka?

 

Bare noe bios instilliger?

 

HJELP MEG! :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Appropo RAM, jeg ser at fleste av dere kjører 2 brikker, slik som 2x256MB og ikke 1x512MB. Er det noen grunn til det? Er det bedre for overklokking å kjøre på den måten'? Jeg skal ut å ha meg ett nytt hvd.kort nå, og bør jeg da kjøpe 2x256eller en 512 brikke DDR PC3200 Twinmos m/Winbond??

Jeg tenker da også på senere fordi jeg kommer til å legge inn mer RAM, mtp. at jeg driver med CAD og videredigereing.

Lenke til kommentar
Appropo RAM, jeg ser at fleste av dere kjører 2 brikker, slik som 2x256MB og ikke 1x512MB. Er det noen grunn til det? Er det bedre for overklokking å kjøre på den måten'? Jeg skal ut å ha meg ett nytt hvd.kort nå, og bør jeg da kjøpe 2x256eller en 512 brikke DDR PC3200 Twinmos m/Winbond??

Jeg tenker da også på senere fordi jeg kommer til å legge inn mer RAM, mtp. at jeg driver med CAD og videredigereing.

 

det er mange her på forumet som har dobble minnekanaler, da blir det raskere å ha 2x256/512 enn ën stor minne brikke.

Lenke til kommentar
Ok, men hva tilsier at man har doble minnekanaler. Det hovedkortet jeg har tenkt til å kjøe er Abit NF7-S. V2.0, har det dobble minnekanaler?

 

Hentet fra Abits sider om NF7-S 2.0:

Dual DDR 400

Dual DDR combines the power of DDR400 with two 64-bit independent memory controllers, the 128-bit memory controller integrated on chip provides up to 6.4 GB/sec bandwidth for system memory, and gives you highest performance and cost-effective platform.

 

Jeg har dette hovedkortet selv og er strålende fornøyd med det. Husk å sette i minnebrikker fra sokkel 3 og innover. Med ram kun i sokkel 1 og 2 vil ikke minnet kjøres i dual.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...