Gå til innhold

Gaming pc. Bygge selv. Trenger hjelp. 10000 makspris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke behov, krav og ønsker har du? Kan sette sammen et forslag til deg når jeg vet det.

 

PS: noen kabinetter du liker, og ville ha bygget i?

vill ha en data som tåler omtrent alle spill på høy ytelse. enten ha 7970 680 eller kanskje 670 skejrmkort og jeg liker forskejllig kabinenetter noen som ikke er helt basic vis du skjønner
Lenke til kommentar

vill ha en data som tåler omtrent alle spill på høy ytelse. enten ha 7970 680 eller kanskje 670 skejrmkort og jeg liker forskejllig kabinenetter noen som ikke er helt basic vis du skjønner

 

670 kan enkelt klokkes til samme ytelse som 680. Men jeg tror jeg ville ville kanskje valgt 7970 av de tre alternativene du kom med. Ja, jeg skjønner, du liker kabinetter med en litt mer agressiv look.

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg tenkt å kjøpe det kabinettet, men budskjettet mitt tillot ikke det. Denne PCen drar nok alle spill på høye settings. Om dette bråker, erlig talt så kan jeg ikke uttale meg så mye om det. Alle stock vifter bråker nok litt. Generelt så bråker nok cooler master vifter uansett. Men da er det bare å bytte ut viftene, eller kjøpe viftestyring. Som alternativet til stillegående vifter kan du gå for Corsair AF/SP, eller enda mer stillegående vifter fra Noctua.

 

Ja, du får to spill med skjermkortet

 

Det kortet er bedre, men da går du over budskjettet.

 

Alt i alt tror jeg denne riggen kan bli veldig bra. Seinere kan du jo slenge inn en SSD og et ekstra kit med RAM. Og et til skjermkort i CFX eller SLI (hvis du går for Nvidia). OBS. hvis du skal ha er til skjermkort i etter tid må du kjøpe større PSU. Jeg tror denne PCen har potensiale til å holde i 5-6 år (hvis du oppgraderer etter hvert).

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg tenkt å kjøpe det kabinettet, men budskjettet mitt tillot ikke det. Denne PCen drar nok alle spill på høye settings. Om dette bråker, erlig talt så kan jeg ikke uttale meg så mye om det. Alle stock vifter bråker nok litt. Generelt så bråker nok cooler master vifter uansett. Men da er det bare å bytte ut viftene, eller kjøpe viftestyring. Som alternativet til stillegående vifter kan du gå for Corsair AF/SP, eller enda mer stillegående vifter fra Noctua.

 

Ja, du får to spill med skjermkortet

 

Det kortet er bedre, men da går du over budskjettet.

 

Alt i alt tror jeg denne riggen kan bli veldig bra. Seinere kan du jo slenge inn en SSD og et ekstra kit med RAM. Og et til skjermkort i CFX eller SLI (hvis du går for Nvidia). OBS. hvis du skal ha er til skjermkort i etter tid må du kjøpe større PSU. Jeg tror denne PCen har potensiale til å holde i 5-6 år (hvis du oppgraderer etter hvert).

ok jeg er en gamer som spiller veldig mye i snitt ca 9 timer til dagen men ja det ser vedlgig lovende ut btw så du kan bare skifte til det skjermkortet kvis du gidder for meg siden det koister bare 300 kroner mer så vis du gidder så skifter du og sender meg link plis :) takk for alt uansett

 

Selv hadde jeg tenkt å kjøpe det kabinettet, men budskjettet mitt tillot ikke det. Denne PCen drar nok alle spill på høye settings. Om dette bråker, erlig talt så kan jeg ikke uttale meg så mye om det. Alle stock vifter bråker nok litt. Generelt så bråker nok cooler master vifter uansett. Men da er det bare å bytte ut viftene, eller kjøpe viftestyring. Som alternativet til stillegående vifter kan du gå for Corsair AF/SP, eller enda mer stillegående vifter fra Noctua.

 

Ja, du får to spill med skjermkortet

 

Det kortet er bedre, men da går du over budskjettet.

 

Alt i alt tror jeg denne riggen kan bli veldig bra. Seinere kan du jo slenge inn en SSD og et ekstra kit med RAM. Og et til skjermkort i CFX eller SLI (hvis du går for Nvidia). OBS. hvis du skal ha er til skjermkort i etter tid må du kjøpe større PSU. Jeg tror denne PCen har potensiale til å holde i 5-6 år (hvis du oppgraderer etter hvert).

jeg tror jeg går for denne da kanskje men gidder du å skifte til det skjermkortet som jeg sendte som er bedre siden det koster bare 300 ekstra så det gjør ingenting vis du gidder takk for alt u asnsett
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg tenkt å kjøpe det kabinettet, men budskjettet mitt tillot ikke det. Denne PCen drar nok alle spill på høye settings. Om dette bråker, erlig talt så kan jeg ikke uttale meg så mye om det. Alle stock vifter bråker nok litt. Generelt så bråker nok cooler master vifter uansett. Men da er det bare å bytte ut viftene, eller kjøpe viftestyring. Som alternativet til stillegående vifter kan du gå for Corsair AF/SP, eller enda mer stillegående vifter fra Noctua.

 

Ja, du får to spill med skjermkortet

 

Det kortet er bedre, men da går du over budskjettet.

 

Alt i alt tror jeg denne riggen kan bli veldig bra. Seinere kan du jo slenge inn en SSD og et ekstra kit med RAM. Og et til skjermkort i CFX eller SLI (hvis du går for Nvidia). OBS. hvis du skal ha er til skjermkort i etter tid må du kjøpe større PSU. Jeg tror denne PCen har potensiale til å holde i 5-6 år (hvis du oppgraderer etter hvert).

 

Ikke sett noe på den psu'en du har satt opp her. Men jeg har en 760w strømforsyning som skal takle 7970cf ganske så greit.

Lenke til kommentar

Forkortelse for power supply unit som er det samme som strømforsyning :)

 

Når det kommer til vifter er ikke Corsair AF/SP viftene så lydløse med tanke på hvor mye luft de skal flytte. Noctua viftene er gode, men passer ikke inn over alt. Ville heller kjøpt 2 vifter fra NoiseBlocker fremfor 3 av de andre (Corsair/Noctua). Ser penere ut og er ett bedre alternativ, men de koster litt http://techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-eloop-b12-p-120x25?category_id=93 Ville kanskje sett etter ett litt rimeligere kabinett og kjøpt de viftene fra NoiseBlocker. Men nå skal det sies at jeg er veldig kresen når det kommer til støy. Kresen trenger en ikke være for å høre at viftene fra CM støyer litt i meste laget.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...