fasst Skrevet 9. april 2013 Skrevet 9. april 2013 (endret) Ja seff, det går ann. Gjorde det på Elkjøp. Får vel ta å ringe Elkjøp i morgen å høre hva de sier der Det må du la oss få vite hvordan gjøres, etter at du har ringt Elkjøp. Etter det jeg har erfart har mange apper på SmartTV svært begrenset støtte for tastatur, selv Samsungs eget tastatur som er beregnet for SmartTV'en. Samsung har forøvrig laget et salig kaos i Samsung Smart View app'en, som både er en fjernkontroll og har mulighet til Dual View. Har prøvd alskens versjoner til S3 og Galaxy Note, men Samsung endrer hele tiden Dual View funksjonen. Siste versjon av Samsung Smartview 4,0.2 og Dual View er fungerer flott på S3 men ikke på Note 10.1 Fjernkontroll fungerer på alle versjoner jeg har prøvd. Men Dual View er et tilbakevendene problem på Note.10.1 De jeg har fått til å fungere på Note 10.1 og Dual View er ver. 2.0.3 og 3.20. Og det positive er at en også får styrt STB'en også. Ble litt overrasket over det. Men hva er Dual View? Et praktisk eksempel. Du sitter i stuen og ser på en film. Det er blitt sent og du skulle egentlig vært i seng. Start Smart View på tab'en. Trykk på slå av TV-bilde/ skjerm i appen. TV'en ser ut som den er slått av. Ta med deg "filmen"(tab'en) i senga Det jeg oppdaget etterhvert, i.o.m jeg bare skifter kanaler på STB(HDMI) er at jeg faktisk kan skifte kanaler fra tab'en. Det ser ut til at tab'en sender signal til tv'en som sender det videre til IR-blasteren(som fulgte med tv'en) og deretter til STB. Etter at du har sett ferdig er det bare å slå av tv'en via remote-delen av Smart View. Men Samsung må få ryddet opp i versjon-kaoset sitt. Siste versjon 4.0.2 som fungerer på S3 og tildels på Note 10.1, unntatt Dual View, er irriterende. Samsung har på noen versjoner skrevet at Dual View kan være deaktivert i enkelte land. Men det fungerer på S3, hvorfor da disable Dual View på Note 10.1? Har ingen anelse, tror de bare har rotet det til. Kanskje Dual View faktisk ikke skulle ha fungert på S3 i Norge. Endret 9. april 2013 av fasst
Borger___ Skrevet 9. april 2013 Forfatter Skrevet 9. april 2013 Det må du la oss få vite hvordan gjøres, etter at du har ringt Elkjøp. Etter det jeg har erfart har mange apper på SmartTV svært begrenset støtte for tastatur, selv Samsungs eget tastatur som er beregnet for SmartTV'en. Samsung har forøvrig laget et salig kaos i Samsung Smart View app'en, som både er en fjernkontroll og har mulighet til Dual View. Har prøvd alskens versjoner til S3 og Galaxy Note, men Samsung endrer hele tiden Dual View funksjonen. Siste versjon av Samsung Smartview 4,0.2 og Dual View er fungerer flott på S3 men ikke på Note 10.1 Fjernkontroll fungerer på alle versjoner jeg har prøvd. Men Dual View er et tilbakevendene problem på Note.10.1 De jeg har fått til å fungere på Note 10.1 og Dual View er ver. 2.0.3 og 3.20. Og det positive er at en også får styrt STB'en også. Ble litt overrasket over det. Men hva er Dual View? Et praktisk eksempel. Du sitter i stuen og ser på en film. Det er blitt sent og du skulle egentlig vært i seng. Start Smart View på tab'en. Trykk på slå av TV-bilde/ skjerm i appen. TV'en ser ut som den er slått av. Ta med deg "filmen"(tab'en) i senga Det jeg oppdaget etterhvert, i.o.m jeg bare skifter kanaler på STB(HDMI) er at jeg faktisk kan skifte kanaler fra tab'en. Det ser ut til at tab'en sender signal til tv'en som sender det videre til IR-blasteren(som fulgte med tv'en) og deretter til STB. Etter at du har sett ferdig er det bare å slå av tv'en via remote-delen av Smart View. Men Samsung må få ryddet opp i versjon-kaoset sitt. Siste versjon 4.0.2 som fungerer på S3 og tildels på Note 10.1, unntatt Dual View, er irriterende. Samsung har på noen versjoner skrevet at Dual View kan være deaktivert i enkelte land. Men det fungerer på S3, hvorfor da disable Dual View på Note 10.1? Har ingen anelse, tror de bare har rotet det til. Kanskje Dual View faktisk ikke skulle ha fungert på S3 i Norge. Men om ikke tablet tastatur fungerer , er ikke det helt katastrofe isåfall? Hvordan er det du da skriver på smart tvn? Ble sjokkert av hvor ufattelig tregt og lite brukervennlig det var å gjøre det med fjernkontrollen. Holde inne piltastene og "musepila" beveger seg i sneglefart til ønsket bokstav på skjermen, så jeg tenker det MÅ jo være mulig å få tastaturet på tabletn, om ikke så henger Samsung isåfall veeldig langt etter. For meg er brukervennlighet alfa omega. LG virker interessant med fjernkontroll løsningen som minner om Nintendo Wee, tror min neste tv blir LG. Synes tableten også var lite brukervennlig, ikke i nærheten av Apple ipad hva gjelder brukervennlighet..
Borger___ Skrevet 23. april 2013 Forfatter Skrevet 23. april 2013 Update: Fikk til slutt connection mellom tv og tv (måtte bare aktivere en innstilling på tvn, veldig enkelt). Men slet fortsatt med å kunne styre tvn med app, så dro tilbake til Elkjøp. Der fant vi til slutt ut at det som måtte til var et CAM kort som vi festet bak tvn. Dette gjorde at vi ikke trengte canal digital dekoderen lengre. Ny app (forøvrig anbefalt fra Samsung selv) heter "All Share" tror jeg det var, den funker greit. Det funker å styre "musepila" på smart tvn (på feks. nettleser) med tabletn, og når man trykker i URL feltet så kommer tastaturet opp på tabletn slik at man kan skrive URL adresse. Problemer: - Går av og til tregt med musepila, noen ganger virker det som den "henger" seg litt opp, og det går usedvanlig tregt å scrolle nedover en nettside. Skyldes dette internetthastigheten eller noe med tvn? - Spotify Appen til samsung har EGET tastatur på tv skjermen, ganske ubrukelig (tar veldig lang til å skrive inn artister og sanger på et slik skjermtastatur). Er det ikke mulig å få dette tastaturet på tabletn, er det de som har laget spotify appen som har bestemt dette? - Er det mulig å få tablet bilde opp på tv skjermen på en eller annen måte på denne tv modellen? (Har fått forståelse av at tv modellen ikke støtter dual view..Men støtter den skjermdeling fra tablet til tv og ikke visaversa? (?) Isåfall, hvis det ikke går via wifi, kan man kjøre en kabel fra tablet og i tv? Hvilken kabel da, finnes det en slags hdmi som passer inn i Samsung tablet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå