Gå til innhold

Ser dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal handle en pc fra komplett, og har satt sammen denne pakken:

 

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Corsair CX 600W PSU

Intel® Core i7-3770 Processor

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

ASUS BW-14D1XT, Blu-Ray Writer

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" BULK

WD Desktop Blue 1TB

ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter

Win 8 Nordic

Philips 27" LED 273E3LHSB

 

Er dette ok, eller er det noe som er helt på trynet?

Maskinen kommer på i overkant av 14000 kr, og det er smertegrensen for hva jeg er villig til å betale.

Merk: Dette er en Komplett Gamer - Starcraft2 HOTS edition som jeg har konfigurert selv, så muligheten for endringer på noen av komponentene er noe begrenset. Iallefall på hovedkort, der var det 5 å velge mellom.

Det er ikke aktuelt å kjøpe enkeltkomponenter og bygge selv, for det har jeg ikke kunnskap til, så det må bli en pakke av denne typen.

Endret av LibertinaGrimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal den bli brukt for spilling?

Da trenger du ikke 3770. Da kan du gå for 3570k. 680 kan du skifte til 670/7970 da forskjellen ikke er stor i ytelse. Ca eneste forskjell er prisen.

 

Hovedsakelig kun til gaming ja. Har ikke lyst til å bytte ut gpu, da jeg regner med at 680 vil henge med litt lenger, så trenger jeg ikke oppgradere så ofte.

Lenke til kommentar

Hovedsakelig kun til gaming ja. Har ikke lyst til å bytte ut gpu, da jeg regner med at 680 vil henge med litt lenger, så trenger jeg ikke oppgradere så ofte.

 

670 kan klokkes til nær 680 ytelse. 7970 er vel det sterkeste kortet av disse, og er mer overklokkvennlig enn nvidiakortene. Ville valgt kraftigere psu, og 3570k.

Endret av ace85
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal handle en pc fra komplett, og har satt sammen denne pakken:

 

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Corsair CX 600W PSU

Intel® Core i7-3770 Processor

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

ASUS BW-14D1XT, Blu-Ray Writer

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" BULK

WD Desktop Blue 1TB

ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter

Win 8 Nordic

Philips 27" LED 273E3LHSB

 

Er dette ok, eller er det noe som er helt på trynet?

Maskinen kommer på i overkant av 14000 kr, og det er smertegrensen for hva jeg er villig til å betale.

Merk: Dette er en Komplett Gamer - Starcraft2 HOTS edition som jeg har konfigurert selv, så muligheten for endringer på noen av komponentene er noe begrenset. Iallefall på hovedkort, der var det 5 å velge mellom.

Det er ikke aktuelt å kjøpe enkeltkomponenter og bygge selv, for det har jeg ikke kunnskap til, så det må bli en pakke av denne typen.

Jeg valgte også 680 foran 670, da litt mer ytelse ble fristende for min del selv om det var lite det var snakk om.

Om du vil ha litt mer ytelse velger du 680, selv om ytelse per krone ville blitt bedre å ta et 670.

 

Uansett, jeg synes den pakken der så bra ut, men for min del ville jeg valgt en BenQ xl2411t eller en xl2420t skjerm. Grunnen er at disse har 120hz og gir en relativt mye bedre spillopplevelse enn en skjerm med 60hz.

 

Også kan du jo ta en i5 3570K istedet for i7 da denne yter det samme i spill, samt er litt billigere(jeg ville valgt i7 selv, bare for å være hardcore :p)

 

Ellers tror jeg du ville blitt fornøyd uansett :)

 

670 kan klokkes til nær 680 ytelse. 7970 er vel det sterkeste kortet av disse, og er mer overklokkvennlig enn nvidiakortene. Ville valgt kraftigere psu, og 3570k.

Så kan det jo også nevnes at 680 kan overklokkes slik at det drar fra 670 igjen :p

Lenke til kommentar

Så kan jeg jo nevne at 7970 kan overklokkes enda mer. Her hadde jeg valgt 7970, men 680 koster mye mer enn det smaker. 670 er også et greit kort for rundt prisen til 7970.

Nvidia eller Amd er vel egentlig smak og behag. Jeg kjøpte 680 og har ikke vært skuffet over kortet til nå, så jeg tror han vil bli fornøyd uansett hva han velger :)

Lenke til kommentar

Betale 1/3 mer for 5% bedre ytelse? So worth it

 

Pleier å ville ha de aller råeste komponentene selv, så jeg vurderte seriøst GTX Titan en stund,- men tok heldigvis til vettet! :lol:

 

Værste er at en tjener på å bytte cpu fra 3570 til K versjonen i den pakken der, ikke dårlig :)

 

Ja, det syns jeg var litt spesielt, så jeg får forte meg å bestille før Komplett oppdager feilen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...