Gå til innhold

Intel 775 socket


Anbefalte innlegg

Noen som fortsatt bruker dette? Tenkte å hjelpe en kompis med å kjøpe så billig som mulig brukt pc til casual gaming og film, og ser det er endel som selger 775 komponenter (core2duo, core2quad, 775 hovedkort, ddr2 ram). Jeg hadde en e8500 for mange år siden, og den var kanonbra. Husker også at i den tiden fikk man bedre fps med å kjøpe core 2 duo til spilling enn core 2 quad, siden spillmotorene ikke var så optimalisert for flere kjerner. Hvordan er feks en e8400 kontra q6600 i spill idag, begge klokket? Jeg husker at det ikke var alle 775 hovedkort man kunne bruker quad cpu på, og at mange måtte ha en bios oppdatering for å bruke de. Men var det slik at noen 775 hovedkort kunne bruke ddr3 ram også? Isåfall har jeg 2x2gb 1333mhz ddr3 ram han kan få hvis han kjøper bare cpu og hovedkort. Hadde vært tøft med tilbakemelding fra noen som har eller hadde 775 socket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri i verden gått til innkjøp av 775 sokkel cpu.

 

Kjøp MYE heller ett billig z77 hk og en brukt 2500k. Det vil være mye bedre.

Har ikke sett noe z77 lokalt på brukten enda, går for det meste i overpriset 1336 systems med i7-920 til 5000...Holder jo såklart utkikk etter sandy/ivy, men hva er vitsen med så bra cpu hvis han ikke får råd til skjermkort som ikke bottlenecker? En 775 pc med skjermkort som er minst like bra som cpuen, slik at det ikke bottlenecker, får vi sikkert for rundt 2000. Og ut ifra egne erfaringer og en rask sjekk på youtube klarer jo det å spille de fleste spill bra, til og med bf3 i full-hd med lave instillinger. Jeg skal hjelpe han å overklokke cpu og skjermkort så mye som mulig uansett hva vi ender opp med :D

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Hva er det han sitter på av utstyr?

Han har skjerm, mus og tastatur. Han har vært en laptopgamer i alle år, og spiller lol, css, csgo, gta iv osv. Han har endelig skjønt at han får mye bedre fps enn den dritten han spiller på nå, for bare et par lapper på brukten. Jeg har 2x2GB crucial ballistiX 1333mhz ddr3 ram han kan få, og broren min skal kanskje oppgradere fra et HD5850 i nærmeste framtid.

Har mitt gamle 775 med 4GB ram, og E8500, under senga i en boks.

Hvor mye vil du gi?

Siden man får komplette 775 pcer for 1500-2500, ikke så alt for mye:p Er det overclock-vennlig hovedkort og ram?

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Har en e4500 (usikker på om den virker eller ei) som du kan få om du holder til i eller i nærheten av Bergen. Tror kanskje jeg har noe ram liggende og.

Takk for tilbudet, men bor i Nordland :D e4500 har jeg ikke hørt så mye til, har bare erfaringer fra e8000 serien. Er den mye dårligere?

Lenke til kommentar

Kan kanskje få tak i en amd x4, hovedkort og ddr2 ram av en bekjent. Jeg har hatt en x4 en gang men det var med ddr3 ram, men han sa det var den første x4 som kom på markedet og at det var ddr2 da. Kan det stemme? Vil det være bedre enn en core2duo eller core2quad? Tror han sa det var 3,4GHz men at de har prøvd å klokke den og bare på 3,8 blir den ustabil.

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv på et socket 775 system med en core 2 quad q9550 som jeg kjører på 3,88ghz og et 7950 kort som jeg kjører på 1000/1500mhz. Med tanke på alderen så fungerer det veldig bra. Får litt i underkant av 8k i 3dmark 11 og kjører alle spill uten problemer og merker ikke noe til at CPU er "bottleneck" i forhold til skjermkortet.

 

Tror nok du bør gå for en "high end" core 2 quad CPU hvis du finner det i stedet for en vanlig 2 kjerner da de fleste spill idag drar nytte av quad cores.

 

Selger selv en core 2 quad q9400 til 700 spenn. Ligger ute på brukmarkedet :)

Endret av ViPeR
Lenke til kommentar

Jeg sitter selv på et socket 775 system med en core 2 quad 9550 som jeg kjører på 3,88ghz og et 7950 kort som jeg kjører på 1000/1500mhz. Med tanke på alderen så fungerer det veldig bra. Får litt under 8k i 3dmark 11 og kjører alle spill uten problemer.

 

Tror nok du bør gå for en "high end" core 2 quad CPU hvis du finner det i stedet for en vanlig 2 kjerner da de fleste spill idag drar nytte av quad cores.

 

Selger selv en core 2 quad q9400 til 700 spenn. Ligger ute på brukmarkedet :)

Er litt dyrt mtp jeg fikk en i7-2600k for 800 :) Men hvis det blir 775 så må det nok bli iallefall hovedkort+cpu+ram i et, om ikke en komplett pc. Men ja som du sier så er det greit med quad i dagens spill, ligger en fin video på youtube av en e8400 vs q6600(tror jeg) på samme system mot hverandre på bf3.

Lenke til kommentar

Hva tenker du i pris? Er hovedkort og ram bra for overclock med den cpuen? Og hvor bor du? :)

bor i Lillehammer! CPU er fire kjerner og lille bror til 9660x som for noen år siden var Extream fra Intel og her kan du lese litt om HK http://www.hardware.no/artikler/asus_p5q_deluxe/51835 alt kan sendes eller hentes i orig. emballasje prisen alt sammlet 2500 1000k for ram, Hk og Cpu og 1500 for skjermkort diskusjon kan taes !!! :hmm: Endret av User400
Lenke til kommentar

bor i Lillehammer! CPU er fire kjerner og lille bror til 9660x som for noen år siden var Extream fra Intel og her kan du lese litt om HK http://www.hardware....5q_deluxe/51835 alt kan sendes eller hentes i orig. emballasje prisen alt sammlet 2500 1000k for ram, Hk og Cpu og 1500 for skjermkort diskusjon kan taes !!! :hmm:

Hva er fult navn på hovedkortet? Har du prøvd overclocking på dette oppsettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...