Gå til innhold

Tips: Slik lader du mobilen raskere


Anbefalte innlegg

Vi har et Samsung Galaxy TAB 8.9 som nekter å ta lading fra USB-portene på begge våre Laptoper. Hvorfor det? Det benyttes en uoriginal ladekabel, da den originale ble ødelagt. Kan det være grunnen?

 

EDIT: Det lader som normalt fra originalladeren.

Galaxy tab er litt kresen på strømforsyningen. Jeg kjøpte en liten skjøtekabel som gjør at den lades fra hvilken som helst strømkilde. http://dx.com/p/usb-male-to-female-data-charging-switch-adapter-cable-for-samsung-galaxy-tab-p7500-more-black-127843

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk.

 

Skal hive den med neste gang jeg bestiller fra DX :)

Jeg er ikke 100% sikker på at det er samme SKU som den jeg kjøpte, men den ligner veldig. Bryteren for å skifte mellom data og lading er ikke helt god, men jeg bruker den bare til lading uansett, så det gjør meg ikke så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...

OK, er klar over at denne tråden er 2 år gammel, men likevel:

Jeg lader nettbrettet mitt (samsung) med en mobillader, fordi originalladeren er kjøpt i USA.

Ja, det tar lang tid, men er det skadelig for nettbrettet/batteriet?

Takk for et kvalifisert eventuelt svar!

 

Det er aldri skadelig for batteriet å bruke for svake ladere. Det tar bare mye lenger tid. Det er kun for sterke ladere som kan være skadelige. Men det som er mest skadelig for batteriet er å la ladekabelen stå i etter at ladingen er ferdig. Når batteriet er fulladet hele tiden degraderes batteriet konstant, og etter bare noen måneder har batterilevetiden blitt merkbart dårligere. Denne tapte kapasiteten kan man aldri få tilbake. Det er alt man trenger å huske på for batteriet.

Lenke til kommentar

 

 

OK, er klar over at denne tråden er 2 år gammel, men likevel:

Jeg lader nettbrettet mitt (samsung) med en mobillader, fordi originalladeren er kjøpt i USA.

Ja, det tar lang tid, men er det skadelig for nettbrettet/batteriet?

Takk for et kvalifisert eventuelt svar!

Det er aldri skadelig for batteriet å bruke for svake ladere. Det tar bare mye lenger tid. Det er kun for sterke ladere som kan være skadelige. Men det som er mest skadelig for batteriet er å la ladekabelen stå i etter at ladingen er ferdig. Når batteriet er fulladet hele tiden degraderes batteriet konstant, og etter bare noen måneder har batterilevetiden blitt merkbart dårligere. Denne tapte kapasiteten kan man aldri få tilbake. Det er alt man trenger å huske på for batteriet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...