Gå til innhold

[Løst] bygg av hackintosh som dual booter win og mac TRENGER INNSPILL


Anbefalte innlegg

Hei jeg er 15 år og har tenkt å bygge min egen pc, den skal dual boote mac og windows. Pcen kommer til å bli brukt til video redigering og litt gaming. Jeg er veldig intresert i pc og jeg har tenkt meg å instalere vannkjøling. budsjettet er rund 10k. PCen skal kunne runne de nye spillene som kommer ut som f.eks. bf4, crysis 3 osv.

 

Delene jeg har bestemt meg for å ha er:

 

-fractal define R4

-i5 3570K

-vannkjøling

- 16 GB RAM

 

TAKK for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan du tenker deg å begynne, skal du begynne å installere Snow leopard ville jeg ikke valgt over 1 TB harddisker siden jeg vet det er problemer under installasjon, greit å ha litt basic skjermkort i starten, GTX 570 eller HD 7850 er dumt å ha det nyeste når driverne nødvendig vis ikke støttes ut av boksen.

 

http://www.hardware.no/artikler/med-dette-kan-du-bygge-din-egen-mac/116750

 

Med dette hovedkortet, vil nok hackintosh gå enklere, aner ikke hvordan det hovedkortet er under overklokking og UEFI, men skulle tro ting vil fungere ut av boksen bedre i Lion, (Montain lion) og Snow leopard i så fall. For som man leser i de fleste forum trenger man iboot for snowleopard i starten eller kopiere IMG filen tror jeg den het over til minnepenn også bruke MultiBeast etterpå for å legge til drivere.

 

Husk at de fleste skjermkort nyere er ikke egnet å spille på Mac, driverne er nok for dårlige til å konkurere mot windows i så fall.

Lenke til kommentar

Vel å kalle: Corsair H70 + 2x SP120 "vannkjøling" vil selv påstå er ganske merkelig selv om det baseres på vannkjøling vil jeg påstå det er busjett vannkjøling uten at man kommer positivt ut med det.

 

Skal man først ha vannkjøling:

 

ZALMAN RESERATOR XT TITAN

 

Jeg vet å bygge vannkjølingsystem basert på den og pompe blir veldig dyrt og vanskelig, men ser selv ikke stort poeng å kjøpe vannkjøling av Consair typen. Beste er å styre helt unna vifter og kun ha vanntank for å få maskinen helt stillegående.

 

Man får ofte Noctua NH-D14 eller PHANTEKS PH-TC14PE også Thermalright Silver Arrow slike kjølere til ca 600 kr og det er bra kjøp, er mere nok kraftig til overklokking av LGA 1155 eneste problemet er man kan ikke ha heatspreader på rambrikkene fordi da kommer kjøleren i veien. Skal man ikke overklokke, kan man droppe en del av viftene på vinteren om sommeren kan det være greit å vertfall ha en vifte med spenningregulator som gir lavere turtall og mindre støy.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vel å kalle: Corsair H70 + 2x SP120 "vannkjøling" vil selv påstå er ganske merkelig selv om det baseres på vannkjøling vil jeg påstå det er busjett vannkjøling uten at man kommer positivt ut med det.

 

Skal man først ha vannkjøling:

 

ZALMAN RESERATOR XT TITAN

 

Jeg vet å bygge vannkjølingsystem basert på den og pompe blir veldig dyrt og vanskelig, men ser selv ikke stort poeng å kjøpe vannkjøling av Consair typen. Beste er å styre helt unna vifter og kun ha vanntank for å få maskinen helt stillegående.

 

Man får ofte Noctua NH-D14 eller PHANTEKS PH-TC14PE også Thermalright Silver Arrow slike kjølere til ca 600 kr og det er bra kjøp, er mere nok kraftig til overklokking av LGA 1155 eneste problemet er man kan ikke ha heatspreader på rambrikkene fordi da kommer kjøleren i veien. Skal man ikke overklokke, kan man droppe en del av viftene på vinteren om sommeren kan det være greit å vertfall ha en vifte med spenningregulator som gir lavere turtall og mindre støy.

Tenkte mye på utseendet, med den builden, Hvit PSU, Hvit accents på GPU og hvite vifter og en Hvit Mac-ish case :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...