Delvis Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Hvis du vil klage på lav hastighet, kan screenshots fra IT avisens speedometer regnes som pålitelig dokumentasjon?
martin_meling Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Screenshot av dette blir neppe et bevis som vil holde så veldig langt oppover. Ganske lett å få til et dårlig resultat, ved f.eks å la et eller annet som krever båndbredde i bakgrunnen. Men, det skader slettes ikke å legge ved screenshot sammen med en evt klage på farten... Hvilken fart får du? Hvilket abo har du?
Mr-CEO Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 tvilsomt. De bildene sier ingenting om det er andre prog (p2p, virus/windows updates etc etc) som kjører i bakgrunnen og tar opp båndbredde.
osse-mon waits for alice Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Da jeg jobbet i UPC, så vi på speedometeret som en latterlig ting... Tror de fleste andre isp'er gjør det også... Problemet er at det ikke er vanskelig å få dårlige resultater, om man vil det...
Blib Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Ville heller bare klagd, gitt beskjed på hvilke hastigheter du får her og der, nevnt et par speedometere (ikke gjøre noe stort utav det) og bett dem sende noen for å sjekke det selv...
Nichlas Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 I vinter hadde jeg problemer med linja mi fra Tiscali, og da ba kundeservice meg om å teste med ITAvisens speedometer og maile resultatet (målingene ble gjort over lengre tid). Altså virker det jo som ISPer, i hvert fall Tiscali, tar hensyn til målinger som er gjort med speedometeret. Etter en stund med målinger og dårlige resultater ga Tiscali seg selv to uker til å fikse feilen. Hvis de ikke ordnet opp skulle de ikke "lage bråk" hvis jeg ønsket å si opp abonnementet. Feilen ble forresten fikset innen fristen og alt har fungert flott siden (det var noe galt i sentralen).
eiriksen Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Hvis du vil klage på lav hastighet, kan screenshots fra IT avisens speedometer regnes som pålitelig dokumentasjon? Ja, men da må du ha start.linja oppe så de ser at ingen andre programmer kjører i bakgrunnen...
martin_meling Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Ja, men da må du ha start.linja oppe så de ser at ingen andre programmer kjører i bakgrunnen... Hjelper nok ikke det, en kan lett skjule et program slik at en ikke ser det i systray eller noe slikt.
Delvis Skrevet 18. september 2003 Forfatter Skrevet 18. september 2003 Hvis du har et 1024/256 abo, hva bør overføringshastigheten være ved nedlasting?
Veritas_ Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Hvis du har et 1024/256 abo, hva bør overføringshastigheten væreved nedlasting? 1024 Kbit/s 128 KByte/s
[ReXoR] Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Det kommer jo an på, siden den testen måler bare hastigheten fra itavisen.no til deg, og hvis itavisen.no er under tung trafikk, så blir jo også resultatet dårligere. Men selvfølgelig, har du 2mbit og får ca 50kbit fra itavisen.no, så er det tydelig at noe er feil. eneste pålitelige linjetesten (etter min mening) er å starte opp et eller annet p2p-program og starte så mange downloads du bare klarer, og når du ikke får det opp i større hastighet, så har du linjehastigheten din.
EskimoBob Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Hvis du har et 1024/256 abo, hva bør overføringshastigheten væreved nedlasting? 1024 Kbit/s 128 KByte/s Og så tar vel du og trekker fra 10-15%. Var ihvertfall sånn når jeg hadde ADSL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå