Gå til innhold

Test: Tromsø Pad 9.7 Life


Anbefalte innlegg

Amobil.no har bedt om å få nettbrettet til test.

Hehe., var kanskje ikke så smart av T-Pad-folka. Noe dårlig reklame herfra gitt! :p

Det "norske" nettbrettet holder ikke mål

Ulogiske tasteplasseringer, svak lyd i høyttalerne og for høy pris gjør at vi ikke anbefaler dette nettbrettet.

 

Nei testen var fair, nettbrettet duger absolutt ikke.

 

Edit: Litt morsomt at på nettsiden til T-pad folka, hvor de viser frem nettbrettene for salg;

http://tpad.no/produkter.php?produkt_id=5200

 

Står jo kinesisk på bildene (nede til høyre)..

 

Skuffende greier..

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg begynne med å si at jeg aldri har sett en T-Pad, og at jeg ikke har noen investeringer eller kjennskap til produsenten.

 

Jeg synes ikke at noen som vurderer dette brettet bør legge vekt på denne anmeldelsen, for den er etter min mening ganske dårlig:

 

Når ble det vanlig å droppe nettbrett fra 60cm fallhøyde som en del av testen? Siden Intels Classmate er det de færreste enheter som tåler dette. Er dette gjort med noen andre?

 

1024 x 768 piksler er en helt vanlig oppløsning for denne skjermstørrelsen, og er brukt i f.eks. iPad2. På en 9.7" skjerm gir dette over 130 dpi, noe som er lagt over de fleste bærbare PCer, så at oppløsningen er hovedgrunnen til at skjermen virker uskarp er bare tull. Det må i så fall ha andre grunner.

 

Når man kjøper et nettbrett med aspekt-rate 4:3 så er vel premisset at man ikke har tenkt å bruke den til å se bredskjerm video på. Likevel bruker anmelderen mye tid på å akke seg over at nettopp dette ikke blir ideelt, og sammenligner støtt brettet med alternativer på 10.1" tommer -- med en helt annen form-faktor.

 

At brikkesettet RK3066 beskrives som uvanlig er vel omtrent på linje med å beskrive AMD som en ukjent prosessor-fabrikant.

 

Det kan godt være at T-Pad kun er en "Kina-pad" med en annen merkelapp, men da kunne man godt ha anmeldt den ut fra det markedet den henvender seg til, og ikke hva anmelderen heller skulle ønske at han hadde fått med seg hjem.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte på de samme tingene i testen som du, og synes det er synd hvis dette har trukket ned sluttkarakteren. Det er også et par andre ting jeg skulle ønske de hadde testet bedre, men totalt sett synes jeg testen var helt OK. Testen gjorde meg oppmerksom på dårlig plassering av knapper, høyttalere, dårlig wifi, noe som i mine øyne trekker veldig ned - spesielt når prisen ikke er direkte hyggelig heller.

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke født igår, men brukeren din ble iallefall laget da...

 

Helt korrekt. Det står rett under navnet mitt. Jeg har bare et innlegg også, hvis det var noen som ikke fikk det med seg. Var det noe i det jeg skrev du var uenig i?

 

Hvis det virker mer troverdig om jeg også sier noe negativt om T-Pad eller positivt om anmeldelsen, så kan jeg nevne at jeg er enig i vurderingen til Superparanoid om at innbyrdes plassering av knapper og av høyttalere teller negativt, og at dette er slike ting som er av interesse.

Lenke til kommentar

Ser på Tromsø Pad sin Facebookside at dere i Amobil har beklaget en rekke faktafeil i denne testen samt rettet opp feilene. Hvilke faktafeil er det snakk om?

 

http://www.facebook.com/TromsoPad

 

Vi skrev at baksiden var laget i aluminiumslignende plast - men det viste seg at det faktisk var i metall. Vi har oppdatert i testen: "I den opprinnelige testen skrev vi at nettbrettet hadde bakside av plast, men det viser seg at det er feil. Baksiden er av metall – selv om metallet virker mykere og får lettere riper enn metallbaksiden på for eksempel iPad.".

 

Vi skrev også at det ikke var Flash-støtte, men ifølge produsenten har de lagt inn dette på nettbrettet. Det sto også i et avsnitt at studentene drev selskapet Nokitrade, mens det riktige skulle være at studentenes selskap hadde et samarbeid med dette selskapet. Sistnevnte var ikke viktig for testen, så vi droppet derfor dette fra innledningen i testen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

La meg begynne med å si at jeg aldri har sett en T-Pad, og at jeg ikke har noen investeringer eller kjennskap til produsenten.

 

Jeg synes ikke at noen som vurderer dette brettet bør legge vekt på denne anmeldelsen, for den er etter min mening ganske dårlig:

 

Når ble det vanlig å droppe nettbrett fra 60cm fallhøyde som en del av testen? Siden Intels Classmate er det de færreste enheter som tåler dette. Er dette gjort med noen andre?

 

1024 x 768 piksler er en helt vanlig oppløsning for denne skjermstørrelsen, og er brukt i f.eks. iPad2. På en 9.7" skjerm gir dette over 130 dpi, noe som er lagt over de fleste bærbare PCer, så at oppløsningen er hovedgrunnen til at skjermen virker uskarp er bare tull. Det må i så fall ha andre grunner.

 

Når man kjøper et nettbrett med aspekt-rate 4:3 så er vel premisset at man ikke har tenkt å bruke den til å se bredskjerm video på. Likevel bruker anmelderen mye tid på å akke seg over at nettopp dette ikke blir ideelt, og sammenligner støtt brettet med alternativer på 10.1" tommer -- med en helt annen form-faktor.

 

At brikkesettet RK3066 beskrives som uvanlig er vel omtrent på linje med å beskrive AMD som en ukjent prosessor-fabrikant.

 

Det kan godt være at T-Pad kun er en "Kina-pad" med en annen merkelapp, men da kunne man godt ha anmeldt den ut fra det markedet den henvender seg til, og ikke hva anmelderen heller skulle ønske at han hadde fått med seg hjem.

 

Tåpelig av deg å opprette en konto bare for å snakke litt positivt om denne fjøla.

Samme makkverket får man til halve prisen andre steder.

Alle med litt omløp i hodet, skjønner at denne kontoen er tilhørende noen som står disse sjarlatanene nært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tåpelig av deg å opprette en konto bare for å snakke litt positivt om denne fjøla. Samme makkverket får man til halve prisen andre steder. Alle med litt omløp i hodet, skjønner at denne kontoen er tilhørende noen som står disse sjarlatanene nært.

 

Jeg opprettet kontoen for å ta opp punkter som jeg synes var åpenbart urimelig i den opprinnelige anmeldelsen. Hvis du leser lenger enn medlemsdatoen min så vil du også se at jeg ikke sier noe for å fremheve brettet heller, men karakteriserer det derimot som en temmelig standard Kina-pad.

 

I så måte har du rett i at prisen teller negativt -- levert fra Hong Kong kommer et slikt brett på rundt kr. 1'700, altså litt under 2/3 av prisen på en T-Pad, men det er heller ikke usedvanlig påslag i et forbrukerkjøp her til lands. (Nå skal det dog også sies at man per i dag kan få et brett med både fire kjerner og Retina-oppløsning for den samme prisen -- det har jeg).

 

Om du synes det er et makkverk eller at jeg tar feil i mine innlegg, så får du komme med noen faktiske argumenter for det da, i stedet for å sitte der og injuriere andre brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nope. Jeg opprettholder min påstand om at du opprettet den kontoen kun for å angripe testen og dermed indirekte prøve å sette det brettet i et positivt lys.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

T-Pad annonserer på Facebooksidene sine om lagertømming, som reduserer prisen på dette brettet med over 30%.

Er det noen som har lovt til å stille spørsmål på veggen deres om hvor mange brett de har på lager?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...