Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil forby smågodt


Skipstrixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intro-Poeng fra trådstarter:

Er det blitt slik at alt som er farlig, eller alt som folk blir feite av, skal forbys?

 

En må vel anta det er en sannhet. Påstanden din, siden politikerne vil ha høyere avgifter på sukker.

 

Så et forslag om forbud i forbudslandet Norge på smågodt kommer ikke som noen stor overraskelse. Man har jo eksempelvis forbudt lakrispiper (smågodt), allerede.

 

Det er vanskelig å begrense seg med smågodt inntaket, det er helt klart. Og sammen med brus og andre søtsaker så kan det i værste fall lede til diabetes. Noe som er samfunnsøkonomisk ganske dyrt å hanskes med.

 

Vi står nok overfor en diabetesepidemi. Men, da er det vel på tide å subsidiere billige grønnsaker, og åpne tollmurene slik at man kan få inn billige grønnsaker uten hindre.

 

Ellers kan jeg tilføye:

At jeg krafset til meg av smågodt tilbudet både hos Rimi og Rema 1000 i dag. Samt har spist smågodt i vel en ukes tid nå, allerede. :green:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan virkelig ikke fordra han der! Selv om han mangler selvkontroll så skal ikke det gå utover oss andre. Men det var jo ikke så lenge siden han også sa at overvektige var handikappete, da mast jeg all respekt for han. Man kan virkelig ikke sammenligne overvektige med en som eventuelt mangler en fot eller en arm..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er galt med denne mannen? Selv om han ikke klarer å styre unna godteskåla vil det ikke si at andre ikke greier det. Er jo helt sinnsykt om en som han "en som er alt for glad i fet mat å sukker" skal få lov å bestemme over oss andre som unner oss dette en gang i blant.

 

Om man vil er det virkelig ikke noe problem i det hele tatt å styre unna produkter man er litt for glad i. Nei, se å finn deg noe annet å klage over.

Endret av Freestyle199
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del kunne alt smågodt blitt forbudt og blitt erstattet med mer melk og havregryn da jeg verken har behov for godteri eller spiser det.

 

Men enkelte folk liker å bli feite og ha usunne matvaner og det må jeg dessverre respektere. :(

Hva er galt med deg da? Har du gått på en liten smell å spist litt for mye usunt siden du sier dette? Selv om du ikke klarer å beherske deg når det er sukker på bordet vil det ikke si at andre gjøre det.

Jeg nyter smågodt i høytider, å har alltid gjort det å vil fortsette å gjøre det. Det gjør meg vel ikke til en feit person for det om?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Selv om du ikke klarer å beherske deg når det er sukker på bordet vil det ikke si at andre gjøre det.

 

Sier du ar jeg IKKE behersker meg når jeg ikke spiser godteri? Ville heller påstått at de som faller for fristelsen er de som mangler beherskelse.. Men det håper jeg bare var litt påskedysleksi fra din side, etter det høye sukkerinntaket i høytidene :)

 

Hva som er galt med meg?

 

Vel, ja du har rett.. det er blitt galt i dagens samfunn å ha en fettprosent under 10 og ta kloke matvalg..

Endret av Skyggedans
Lenke til kommentar

Sier du ar jeg IKKE behersker meg når jeg ikke spiser godteri? Ville heller påstått at de som faller for fristelsen er de som mangler beherskelse.. [...]

Hva bestemmer om det er mangel på kontroll eller en frivillig, begrunnet handling? Ens vekt?

Selv om man er overvektig kan det være at man ikke bryr seg, og at det ikke er snakk om at man "faller for fristelsen".

 

Ikke at det burde være relevant for debatten, men kan godt nevne at jeg er noe under normalvekt, og spiser sjeldent godteri. Hamstret derimot når det gikk til 5-6 kr på Rema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...