Gå til innhold

Fengsel i USA eller Norge?

ltdata

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om man blir sendt tilbake til norge for soning hvis man gjør noe kriminelt i USA eller om man må sone I USA?

Ikke det at jeg har gjort eller skal gjøre noe kriminelt om det er noen som lurer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp :)

Men det er vel endel land som sender kriminelle tilbake til norge? Det er vel det som kalles utleveringsavtale er det ikke?

Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg ekspert på dette, men jeg har ennå til gode å se at noen som har begått en ugjerning i utlandet blir sendt hjem for å sone.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Skrevet

Jepp :)

Men det er vel endel land som sender kriminelle tilbake til norge? Det er vel det som kalles utleveringsavtale er det ikke?

I noen tilfeller er det utleveringsavtaler som kan ordne dette, ja. Tipper uansett en slik utleveringsbegjæring må behandles ganske nøye.

Skrevet

Utlevering går vel gjerne ofte mer på at en person er ettersøkt for kriminelle gjerninger, blir tatt i utlandet og utlevert til hjemlandet. Er vel heller sjeldent et land utleverer egne borgere.

Skrevet

Det er utleverings avtale mellom USA og Norge, med egne regler. Men det er ingen automatikk i slik utlevering, enten det er fra USA, eller andre land som Norge har avtaler med. Norske myndigheter må søke om utlevering og overføring av fanger. Og da spørs det, om norske myndigheter "gidder" å bry seg om å søke og om landet (usa) vil/ønsker å utlevere personen. :)

Skrevet

Nå er ikke jeg ekspert på dette, men jeg har ennå til gode å se at noen som har begått en ugjerning i utlandet blir sendt hjem for å sone.

Det skjer stadig vekk, så ikke noe unormalt i det. Men det må søkes, fra de norske myndighetene.

Skrevet

Var det ikke en eller annen fyr i statene som måtte sone et par år for å ha kjørt i feil fil? Mener å ha lest/sett det på VG. Vet ikke hva utfallet ble..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...