Gå til innhold

Hvor anorektisk er egentlig en i3-3220?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en All-in-One-pc med en i3-3220, men tidligere erfaring fra første generasjon i-prosessorer sier meg at en i3 er noe ubrukelig skrammel for masochister som liker å vente. Stemmer det fremdeles? Det er ikke aktuelt å bruke maskinen til tung videoredigering, men litt Photoshop og tilsvarende vil det nok bli, pluss noe spill. Grafikken tar et GeForce GT 730M seg av, så det er jo ikke snakk om Crysis på full guffe. Vil en i3 holde meg tilbake? Og er det i så fall alltid mulig å oppgradere senere? Pc-en vil etter hvert bli levert i tre modeller, med i3, i5 og i7, men de to andre versjonene virker et stykke borte, og jeg er av den utålmodige typen... :green: Men det er vel ikke mulig å lodde en prosessor av denne serien til hovedkortet sånn at det ikke går å oppgradere? Eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens i3-prosessorer er fortsatt to kjerner med hyperthreading, det er på ingen måte ekstrem ytelse, men burde holde om man kun bruker photoshop en gang i blant. Om du skal batchprosessere bilder gjennom Photoshop vil du absolutt merke at den begynner å slite, men det gjør jo alle prosessorer.

 

I spill er det ikke sjans for at en Core i3 begrenser deg når du snakker om et GT 730M, med et GT 730M kan du forvente å måtte justere ned grafikkinnstillingene i CS:S.

Lenke til kommentar

Er pris viktig, ville jeg heller ha valgt: AMD A10-5800K eller AMD A10 5700 basert på FM2 platformen.

 

Nå er ingen av disse prosessorene noe særlig gode på ren FPS i spilling, men man slipper jo seperat skjermkort og kan klare seg veldig bra med APU til generielt bruk.

 

Overklokking burde nok A10-5800K kunne stille seg bedre med tanke på ulåst multiplikator noe i3 ikke har. Så eneste fordelen med i3-3220 er lavere strømbruk og hypertreading samt også bedre ytelse per kjerne.

Lenke til kommentar

Takk, men det er nok ikke aktuelt. Det er en Asus Transformer All In One jeg er interessert i (man kan hekte av skjermen på 18.4" og bruke den som nettbrett, derfor er den interesant), og den leveres bare med i3, i5 og i7. Pris har absolutt ingenting å si for meg, forskjellen er ventetiden til denne pc-en kommer til Norge med kraftigere prosessor. Jeg kontakter nok Asus over påske og hører hvor langt unna de kjappere versjonene er. Alt over en måned blir for mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...