Gå til innhold

samsung gallaxy s3 eller nexus 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Galax, nå spurte han faktisk om enten S3 eller Nexus 4.

 

 

Til TS: Det kommer egentlig veldig an på hva du ser etter. Personlig liker jeg stock android mye bedre enn Touchwiz, til tross for at Touchwiz har enkelte funksjoner som er litt morsomme. Ellers synes jeg Nexus 4 ser mye bedre ut enn S3 og den kommer til å få oppdateringer med en gang Google slipper dem, i motsetning til S3 som får dem når Samsung føler for å slippe dem.

 

Det er selvfølgelig mange positive sider ved S3 også, uten at gidder å gå nærmere inn på dem.

 

Hva er det du ser etter i telefonen?

Lenke til kommentar

fordi du kan selge den for mer om 2 år enn den stygge plastik-samsugen :) så får du oppdateringer i flere år, samt verdens største appstore!

bryr meg egentlig ikke om plastikken, kommer ikke til selge den uansett, liker best android så oppdateringer spiller ingen rolle og apps er det nok av i android market

Galax, nå spurte han faktisk om enten S3 eller Nexus 4.

 

 

Til TS: Det kommer egentlig veldig an på hva du ser etter. Personlig liker jeg stock android mye bedre enn Touchwiz, til tross for at Touchwiz har enkelte funksjoner som er litt morsomme. Ellers synes jeg Nexus 4 ser mye bedre ut enn S3 og den kommer til å få oppdateringer med en gang Google slipper dem, i motsetning til S3 som får dem når Samsung føler for å slippe dem.

 

Det er selvfølgelig mange positive sider ved S3 også, uten at gidder å gå nærmere inn på dem.

 

Hva er det du ser etter i telefonen?

kan si selv att jeg liker stock android veldig godt, men jeg ser etter en telefon som funker bra og som jeg kan surfe en del på nettet med og spille spil og musikk Endret av Erlingmidttun
Lenke til kommentar

fordi du kan selge den for mer om 2 år enn den stygge plastik-samsugen :) så får du oppdateringer i flere år, samt verdens største appstore!

 

Okei Gunnar. Sjekk faktaene før du spyr ut en standard "Apple fanboy"-kommentar.

Forskjellen i antall apps i Google Play og App store er ikke så forskjellige som du skal ha det til. De fleste appene finnes i begge også har man egne apps som kun finnes i den ene.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, du får verdens største app store om du kjøper Apple. Grunnen til det skal jeg fortelle deg. Google, i dette tilfellet Nexus 4 og S3, benytter seg av Google Play.

 

En ting til som du tydeligvis ikke får med deg når du er så opphengt i at "Apple er best i alt"-verden din er at faktisk Google pusher updates til Nexus 4 ganske raskt etter at de kommer. Telefonen er også, tro det eller ei, relativt kraftig og fungerer nok i lang tid fremover.

 

Jeg har også et spørsmål til deg. Hvordan kan du med sikkerhet si at iPhone vil bli solgt for så mye om 2 år? Du har ingen anelse om hvordan bruktmarkedet på iPhone er om 2 år. Derfor er det relativt idiotisk av deg å påstå at man kan få "så utrolig mye for" om 2 år.

 

For å svare på trådstarter sitt spørsmål. Kjøp deg Nexus 4. Hovedargumentet mitt er at den er nyere, og ikke minst, stock og Google pusher updates. S3 kjører enda (sukk) på 4.1.2, mens Nexus 4 kjører vel 4.2.1 (om jeg husker riktig). Her snakker vi om en oppdatering som kom til Nexus telefonene for 3-4 måneder siden. Så Samsung, altså S3, henger langt etter. I tillegg til at det forbanna touchwiz drittet er noe så jævlig dritt å ha på telefonen. Du mister så mye med det som du tjener på å kun benytte deg av stock Android, som er så rent og deilig å bruke.

 

Konklusjon: Kjøp Nexus 4.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

 

For å svare på trådstarter sitt spørsmål. Kjøp deg Nexus 4. Hovedargumentet mitt er at den er nyere, og ikke minst, stock og Google pusher updates. S3 kjører enda (sukk) på 4.1.2, mens Nexus 4 kjører vel 4.2.1 (om jeg husker riktig). Her snakker vi om en oppdatering som kom til Nexus telefonene for 3-4 måneder siden. Så Samsung, altså S3, henger langt etter. I tillegg til at det forbanna touchwiz drittet er noe så jævlig dritt å ha på telefonen. Du mister så mye med det som du tjener på å kun benytte deg av stock Android, som er så rent og deilig å bruke.

 

Konklusjon: Kjøp Nexus 4.

 

S3 kjører enda 4.1.2 fordi Samsung ikke kommer til å pushe ut 4.2.x men i stedet gå rett på 5.0 da det er klart.

 

Ser heller ingen grunn for TS å kjøpe S3 nå som S4 er rett rundt hjørnet.

 

Personlig hadde jeg gått for S4.

 

Ønsker man kjappere oppdatering enn det Samsung leverer er jo det latterlig enkelt å gjøre selv.

Lenke til kommentar

Det er så mange grunner til å IKKE kjøpe Samsung. Selv har jeg drevet og hatt Samsung telefoner, men det skal jeg holde meg langt unna, til de lager telefonene sine bedre.

Her er mine grunner til at jeg ikke vil kjøpe Samsung på en stund:

  • Plastikk, hele veien
  • Oser av billige løsninger
  • Touchwiz
  • Ikke de som sender ut oppdatering fortløpende
  • ALLE har dem

Nå har jeg ikke personlig Nexus 4, men dama har den, og hun er ikke akkurat en telefonfantom, så jeg har fått fikla litt med den. Det er den første Android telefon jeg har prøvd som oppnår samme kvalitetsfølelse som iPhone klarer. Stock OS er også et gigapluss, spør du meg.

Lenke til kommentar

Ønsker man kjappere oppdatering enn det Samsung leverer er jo det latterlig enkelt å gjøre selv.

 

Det er lett å fikse sjølv ja, men problemet blir jo at ein får eit OS som ikkje fungerer skikkelig. (Viss det var å installere en AOSP-rom du tenkte på). Laggy UI, mange småbugs osv er i dagens Samsung-telefonar med rein

Android.

 

At noen mener at det ene UI er bedre enn et annet blir personlige preferanser. Samme med byggmaterialet.

 

Utseendet på UI-et er personlige preferansar, ja. Men når det kjem til responsivitet og generell ytelse i OS-et er stock android overlegen til tusen. Touchwiz er (og har alltid vore) prega av lagg, småbugs og lite gjennomførte funksjonar som det kan virke som om dei ikkje har prøvd å gjere skikkelig.

 

Byggematerialet er óg i utgangspunktet subjektivt. Problemet er at S3, til tross for at den er bygd i plast, ikkje tåler meir enn mange telefonar bygd i glas/metall. I drop-testar har den gjort det dårlig. Når det ikkje er nokon fordelar med å ha telefonen i plast, kan den like godt vere bygd i eit materiale som ikkje gjer at den føles som eit leiketøy.

 

 

Video litt relevant her. Bla fram til 1 minutt inn i filmen, så ser ein korleis Touchwiz lagger.

https://www.youtube.com/watch?v=NIOQxZih9zE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...