Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

skjelett problemer


Hexafix

Anbefalte innlegg

Hallois

 

Jeg sliter med skjelettet mitt

 

Fint om noen kunne gi meg en liten indikasjon på hva som er meg i vente.

 

Ikke med min egen fysiske helse men om jeg kommer til å bli innlagt?

 

Det er sånn at jeg for et år siden fikk en kul i bakhodet... Jeg hadde ikke slått meg eller noe som helst og da skjønte ikke jeg hva dette kunne være.

 

Etterhvert som tiden gikk så fikk jeg mer smerter i skjelettet nedover fra bakhodet, ned halsen og ned til innerste del av skulder.

 

I det siste så har det vært forandringer.

 

Kulen er borte og jeg føler mer.

 

Jeg kjenner at det er noe som småstikker i hjernen og at det er noe som er ustabilt i bakhodet

 

Når jeg kjenner så får jeg vondt.

 

Jeg må også være forsiktig med å bevege meg.

 

Jeg må være forsiktig med hvordan jeg ligger på puta for å ikke kjenne noe til dette.

 

Jeg har også hatt belastninger andre steder i kraniet på grunn av dette.

 

Så lenge jeg er forsiktig og tar det med ro så går det bra men bare det å gå på gulvet hjemme er belastende for meg.

 

Sist jeg var hos tannlegen så fikk jeg vite at jeg hadde et skjevt bitt og han sa at det kunne være noe skummelt.

 

Etter det så har jeg også fått kjeveproblemer.

 

Jeg har også sporadiske smerter i ryggraden og i knærne mine.

 

 

 

Da er spørsmålet mitt; Hva kan skje med meg videre innen behandling??

 

På grunn av angst så ønsker jeg ikke at noen skal forsøke å finne ut hva som er galt. Bare ikke skriv det ned fordi jeg er ikke klar for mer å tenke over enn det jeg har i fra før.

 

Min vurdering er at det er et bein oppe i hodet som har gått ut av ledd.

 

Jeg kjenner i bakhodet hodet at det flytter seg dersom jeg beveger hodet for mye til venstre.

 

Jeg også redd for at jeg må gå med dette fordi jeg vet ikke hvor lenge det går bra.

 

Jeg har mye jeg skulle ha gjort og store planer men så lenge det er slik så ser jeg meg selv som totalt ufør og jeg er bekymra for min fremtidige helse og hvordan det ender opp.

 

Jeg er ikke redd for meg selv men jeg er mest redd for at jeg blir sendt på sykehus for da er det noe alvorlig og det er akkurat det; det er... Når jeg vet at beinet mitt er ute av ledd og jeg kjenner det flytter seg i bakhodet og når jeg bare får mer og mer ubehag så skjønner jeg at det er ikke noe som bare vil gå tilbake av seg selv og når dette er i bakhodet så blir jeg enda mer bekymra.

 

:C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du si at det høres ut som muskelsmerter? Selvfølgelig har jeg muskelsmerter men det er fortsatt et bein i bakhodet som er ute av ledd og det er jeg helt sikker på...

 

Det er greit at det høres ut som muskelsmerter men jeg er så sikker at jeg VET at det er et stort bein i bakhodet som har gått ut av ledd og når det skjer så er det ikke rart at jeg kjenner det innover i hjernen og i skjelettet nedover til halsen og diverse smerter i bakhodet og det er ikke tilfeldig at disse smertene er akkurat der som beinet mitt er gått ut av ledd.

 

Trenger jo ingen lege da fordi vi vet jo hva som er galt så det eneste er lege for å bekrefte det som skjer.

 

Det jeg lurer på er hva som kan skje videre..

 

Skaden kan nok identifiseres med folk som har nakkesleng skade og det må da vel være noen som har erfaring eller kunnskap om det?

 

La nettopp hånda på bakhodet for å lene meg tilbake å slappe av og da kjenner jeg at hele beinet flytter seg.

 

Jeg har time i morgen men siden jeg sitter foran en datamaskin i mitt eget hjem så kunne det vært greit å bruke tida til å forbrede seg og for å slippe å være mer usikker enn det som er nødvendig.

Finner lite info på google om dette så det er nok sjeldent..

Lenke til kommentar

Du kan jo se om du kjenner deg igjen i denne;

http://www.thedoctorwithin.com/neckpain/Silicon-Valley-Syndrome/

 

Stramme muskler kan godt rote til en del. Skjevt bitt og ujevne bevegelser når du åpner munnen helt og lukker den kan faktisk komme helt fra et ben i foten (Lock-foot) som overraskende mange har problemer med.

 

Hvis ikke legen finner ut noe så kan du jo vurdere ulike terapiformer.

 

Noe du kan gjøre selv er å trykke på de svarte kryssene på illustrasjonene hvis du har smerter der det er rødt.

 

Her har du en meget god oversikt;

http://selfcare.no/Templates/triggerpunkt_hode.html

 

Verktøy for å behandle med finner du her;

http://www.bodymindcompany.no/index.php?pid=3&item_id=188

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...