Gå til innhold

Nybegynner. Hjelp til valg.


Anbefalte innlegg

Har et budsjett på 5000-6000,- til kjøp av nytt SLR kamera.

Er nybegynner, og dette blir mitt første SLR.

 

Av det jeg har blitt anbefalt og hittill har sett på, så står valget mellom Canon 650D og 60D.

 

Noen formeninger om hva man burde gå for? Evnt et annet merke? Jeg ønsker et kamera som det går ann å "vokse med" og som ikke blir for simpelt idet erfaringen øker.

 

Skal hovedsaklig brukes til foto under bilshow, banekjøring, motorsport og for timelapse videoer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som gjør at du sitter igjen med disse?

 

Begge funker fint som nybegynnerkamera. Vil forøvrig tro Nikon 5200 vil fungere vel så bra ut fra det du skal fotografere....

 

men så lenge det ser ut som du i stor grad skal knipse fartsfylte aktiviteter: Canon 7D selges for 6995 på fotovideo på fredag og er bygd for fart. Det kan du vokse lenge lenge med.

Lenke til kommentar

Ble anbefalt av en kollega som er ganske så fotokyndig. Han mente dette var greie kameraer både for nybegynnere og viderekommende .Nå skal det sies at han neppe aldri har hatt noe annet enn Canon...

 

6995,- blir vel pris uten objektiv? Da snakker vi vel fort 8500-10000,- om man skal ha med?

Lenke til kommentar

Hvis du skal vokse med kameraet vil jeg anbefale at du kjøper deg et kamera med to kontrollhjul og skikkelig betjening, og da fungerer ikke 650D. 60D og 7D er mer avanserte og bedre alternativer isåfall. Man finner jo 7D brukt til en fin pris også nå.

 

I Nikon-leiren vil jeg anbefale en pent brukt D7000, da hverken D3100/D3200 eller D5100/D5200 har to kontrollhjul.

 

Objektiv blir fort dyrt uansett merke. Skal du ha et objektiv til biler i fart ville jeg kanskje egentlig anbefale deg Canon, siden de har et bedre utvalg av rimelige og gode telezoomer, slik som 70-200 f/4 i forskjellige versjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser nå at 700D har kommet og 70D ryktes å bli lansert mot slutten av denna måneden.

Skal nå vente litt og se hva prisene blir for 70D, og om prisene på 60D vil falle.

 

700D er bare et tullekamera.

 

Det er identisk til 650D. Eneste forskjell er vel at man kan bruke fotofiltre rett på skjermen om jeg husker rett.

 

700D er en relansering av 650D, og ikke et nytt og bedre kamera.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen planer om å kjøpe 700D. Blir 60D eller 70D om det kommer.

Eller om jeg skulle finne et 650D til veldig god pris, så kan det også bli aktuelt.

 

Ser nå at man kan få 60D + 18-55mm IS II for 5490,-. Dette er vel ingen dårlig pris? Ser at folk på Finn.no selger de brukte for samme pris, men da uten linse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...