Gå til innhold

Dette skjermkortet er spesiallaget for Mac Pro


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Når mac edition med 7950 er dyrere en 7950 fra AMD er det noe riv ruskende galt her!

Koster mer enn 7970, ja. Det som er riv ruskende galt kalles "design" ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel Sapphire som har laget det, ikke apple. Du får såvidt jeg vet ikke kjøpt dette med Mac Pro, men som tredjeparts oppgradering.

 

DU har lenge kunne bruke standard PC kort på mac, men du får ikke opp hvit bakgrunn med eple merket når du booter :p

 

Det er bra å se flere leverer kort til Mac da, selvom de tar seg godt betalt for det...

 

Det var en som nevnte Nvidia og quadro. Du får offisielle Quadro kort til mac, men de er ikke fra apple de heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antok vel sikkert som eifikkan at Apple har patent på hvit, og at sapphire må betale 1500kr til Apple for å bruke hvitfargen (#FFFFFF) deres. ;)

 

Nei, jeg tenker nok sapphire har skjønnt at markedet til Mac er såpass eksklusivt at de kan ta en god slump med penger for å lage noe til deres navn.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vell, de har jo til og med byttet farge til hvit, samtidig som de har benyttet en egen firmware, så dette her vil nok koste dyrt. Nei, en skal vel tro det ikke kostet særlig mer enn et standard HD 7950, sikkert noe ala de litt mer premium HD 7950'ene med bedre kjøler etc. På Apple store derimot så blir nok prisen nærmere det dobbelte, da inkludert montering.

 

Husk egen kabel også om ikke Mac gutta har gjort om systemet sitt.

De henter ikke strøm direkte fra PSU slik som vi andre dødelige med ATX standarden gjør, de henter fra en plugg på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Hvorfor må en applenyhet alltid rakkes ned på? Jeg liker det ikke, heldigvis er det ikke så ille som på it-avisen, men kom igjen gutter... Jeg forstår at det er moro å tulle litt, men det kan fort bli litt kjedelig i lengden. Jeg liker å lese kommentarene for der finner jeg ofte tilleggsinformasjon til artikkelen. Det er derfor skuffende å bla seg gjennom rent, skjært tull før man finner noe fornuftig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er derfor skuffende å bla seg gjennom rent, skjært tull før man finner noe fornuftig...

Skuffende kanskje, men det er ikke så rart at det kommer mye "tull". Det er nemlig svært vanskelig å skrive noe fornuftig om et slikt produkt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hvorfor må en applenyhet alltid rakkes ned på? Jeg liker det ikke, heldigvis er det ikke så ille som på it-avisen, men kom igjen gutter... Jeg forstår at det er moro å tulle litt, men det kan fort bli litt kjedelig i lengden. Jeg liker å lese kommentarene for der finner jeg ofte tilleggsinformasjon til artikkelen. Det er derfor skuffende å bla seg gjennom rent, skjært tull før man finner noe fornuftig...

Skuffende... hardly. Det finnes ikke stort fornuftig eller positivt å si om et slikt produkt. Det dukker til utider opp slike produkter i andre kategorier, og blir tilsvarende slaktet. At man ikke skriker like høylytt i denne sammenhengen og heller bruker mer humor kommer nok av at man rett og slett er lei av å advare mot slike elendige produkter/priser, og at det blir humoristisk i stede.

 

 

Hadde det vært et rent apple-produkt eller noe med en litt annen funksjon som kan forsvares så hadde saken stilt seg litt annen. Men når den faktiske største forandringen er hvitfargen og en firmware tilpasset OSX, ja samt en nær dobling i pris, da er det ingen nåde, uansett hva produkter er til.

 

Å påstå at dette blir rakket ned fordi det er Apple, blir i denne sammenhengen bare for dumt.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Olestokk? ;o long time no see... hadde annet nick sist jeg så deg...

 

Jeg traver da innom av og til :p Jeg bare gidder ikke skrive noe ettersom det er så mange som skriver det jeg skulle ha skrevet, og jeg har ikke tid til å sitte her å vente på at det skal komme nye tråder. Virker som mange bruker en god del flere innlegg og krangler på å få frem noe, men slik får no bare være.

 

 

Godt å se at noen husker meg da ihvertfall ;)

 

Hvorfor må en applenyhet alltid rakkes ned på? Jeg liker det ikke, heldigvis er det ikke så ille som på it-avisen, men kom igjen gutter... Jeg forstår at det er moro å tulle litt, men det kan fort bli litt kjedelig i lengden. Jeg liker å lese kommentarene for der finner jeg ofte tilleggsinformasjon til artikkelen. Det er derfor skuffende å bla seg gjennom rent, skjært tull før man finner noe fornuftig...

 

Blir jo en god del tull, men det er jo ikke rart når du ser på produktet som det er snakk om i artikkelen. Hva mener da du at er meningen med å legge på nesten 1500kr på et grafikkort bare fordi det har et annet BIOS, er hvitt og at det står Mac® på det? Kom med noe mer fornuftig enn det andre har sagt.

 

Jeg mener vel bare at Sapphire har funnet ut at folk er villige til å betale slike summer og går inn i markedet av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du går fem på og svelger Sapphire sitt markedsføringstriks rått. OS X er på ingen måte tilpasset dette skjermkortet, og definitivt ikke dette spesifikt over andre lignende skjermkort.

 

OSX er ikke tilpasset dette kortet, dette kortet er tilpasset OSX. Tror du at Sapphire selger et helt likt kort...?

Det tror ikke jeg, fordi folk finner ut lett hvis det er svindel.

 

Det er ikke noe galt med at MAc eddition er dyrere, slik pleier det å være :)

 

Akkurat som et dyrt Asus GTX 670 kan være dyrere enn 7970

Lenke til kommentar

670 og 7970 er to helt forskjellige grafikkort, forskjellig produsent, forskjellig chipsett og arkitektur, forskjellig software/drivere etc. Prisforskjellene er av helt andre grunner en dette "Mac-spesielle" kortet som kun har et annet utseende og kommer klar med en firmware som funker på Mac. Det står at det også funker på Windows, hvorfor skulle det det om det er så spesielt for Mac? Jo, fordi det er det akkurat samme kortet som det "vanlige" som er laget til windows/linux...

 

 

Edit; se på bildene, det viser 109-C38637-00 på PCB'en, det er jaggu akkurat samma PCB som de "vanlige" 7950/7970 kortene, sykt eller hva? :)

Endret av Claes
Lenke til kommentar

OSX er ikke tilpasset dette kortet, dette kortet er tilpasset OSX. Tror du at Sapphire selger et helt likt kort...?

Det tror ikke jeg, fordi folk finner ut lett hvis det er svindel.

 

Det er ikke noe galt med at MAc eddition er dyrere, slik pleier det å være :)

 

Akkurat som et dyrt Asus GTX 670 kan være dyrere enn 7970

Det er variasjoner i pris innad i samme klasse, men disse har da faktisk fysiske forandringer som:

- Dyrere, større og bedre kjøler

- Er gjerne overklokket (som har sine nedsider i forhold til produsent)

- Har gjerne bedre minnebrikker med høyere kapasitet

- Har flere faser og/eller kraftigere VRM'er, som igjen betyr at produsent også må bruke masse tid på å redesigne printkortet, samt utstyre skjermkortet med et dyrere printkort.

- Flere strømtilkoblinger som da blir noe av det samme som det over.

- Flere tilkoblinger

- Ekstra BIOSer

Eller det kan vannblokk eller annet utstyr som spill osv.. som følger med.

Mange kort som koster betraktelig mer har ofte samtlige ting på lista.

 

Hva har Sapphire sitt kort? Jo det har to BIOS'er - ikke unormalt i disse dager, og kan følge med kort på standardpris, og en annen farge (gjelder alle skjermkort).

 

"Det tror ikke jeg, fordi folk finner ut lett hvis det er svindel."

Ja, nettopp! ;) Og det er akkurat det vi har funnet ut. :p

Men svindel blir feil å si, for du får nøyaktig hva du betaler for. HD 7950 og da Mac-versjonen. At du betaler for mye er derimot ingen tvil om.

 

"Det er ikke noe galt med at MAc eddition er dyrere, slik pleier det å være"

At det pleier å være slik gjør det ikke noe mindre riktig. Faktisk så gjør det det hele værre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...