Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rooter telefonen bla for følgende:

Overklokking

Bruke cracket apper (få betalte apper gratis)

Custom rom

CWM recovery

Kunne avinstallere stock apper

NFC mens man har tastelås på

Touchwiz med 4x5/4x6 rutenett og div andre tweaks i touchwiz

Flash støtte

 

(dette er riktig nok noe av det jeg gjorde på min S3)

 

Man får så mange flere muligheter med root tilgang. Nå er S4 enda så ny at det er ikke utviklet så mye custom til den. Men det vil komme mye godsaker til den

 

- Overklokking - som på PC er "ikke-spesialist" + overklokking = potensiell katastrofe. Strengt tatt er den en potensiell katastrofe selv om brukeren definierer seg selv som spesialist.

- Cracket app. Betalte Apper er så billig at jeg ikke ser behovet. Om man gjør dette regner jeg med at menyen bare består av Kiwi-varer betalt med varer som er gått ut på dato.

- Custom rom. Som med "ikke-spesialist" --- Slik jeg leser forumet har ikke de fleste som spør om custom rom noen annen grunn enn "fordi". Eller i beste fall "fordi forum-ekspertene gjør det". De aller aller fleste som har en S4 har ikke ofret dette en tanke. De tenker strengt tatt ikke på noe så grunnleggende som å holde samsung-programvaren (eller andre apper) oppdatert heller

- CWM recovery. Henger nøye sammen med ett mer avansert bruksmønster. Savner selv en god nok og enkel nok backuprutine, men regner risikoen for at noe går galt i rutinen som større enn at noe går galt med telefonen i daglig bruk. Jeg kommer til å eksperimentere så snart jeg har en brukbar test-telefon, dvs når jeg gir opp og kjøper S4. Igjen, behovet for hvermansen(og hverfrusen) ligger på ett helt annet nivå.

- Avinstallere stock apper. Personlig gidder jeg ikke. På Windows heller. Og har brukt ett utall timer på å rette opp windowsinstalasjoner fra tidligere ansatte som har brukt altfor mye tid på å strippe windowsinnstalasjoner. Dette er definitivt noe hvermansen ikke skal rote seg bort i, og personlig så har jeg som sagt ikke sett behovet for å fjerne noe så lenge det ikke er i veien, og det er det ikke på hverken stock-samsungen eller telenor-samsungen her i huset.

- NFC med tastelås på er ett sikkerhetshull du ikke vil åpne. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å la den delen av Android være i fred.

- Touchwiz med xxx. Ikke ett hvermansen-behov det heller. Mobilknoting er gøy for noen for de aller fleste er mobilen noe man bruker som den er. Hadde launcher på S1, hadde ikke behovet lenger på S3, har det neppe på S4 heller.

- Flash-støtte. 20 og før 11-internett. I 2013 kan du begynne å kreve at flash-sider tar seg tiden til å bruke html-kode. Har enda ikke kommet over noen sider jeg bare må bruke med flash den tiden jeg har brukt S3/Chrome-kombinasjonen.

 

Så i sum, root-behovet er for spesielt intresserte. Det er sikkert en del i 99% gruppen som opplever gruppepress og skulle "fyll inn ungdomsordet for å modde mobilen" for å være kul, men det er slikt som defineres som mobilknoting - eller teknisk runking.

 

Jeg savner en "full backup" opsjon i ikke rootet android, og det er en god root-grunn. Men det kreves teknisk kunnskap ut over det 99%-gruppen har.

Lenke til kommentar

Hei . Jeg har et snodig "problem" og lurer på om andre opplever det samme .

 

Når jeg skriver SMS vha 3X4 tastatur så fungerer ikke mellomromstasten . Dvs jeg må trykke to ganger på tasten mellom hvert eneste ord for å få mellomrom mellom hvert ord .

Dette er veldig tungvint i lengden .

Dette fungerte normalt på Note'en som SG4 erstattet .

 

Velger jeg Querty tastaturet fungerer mellomromstasten som normalt .

Klarer ikke å finne noen instilling som gjør noen forskjell til det bedre .

 

Er det noen andre som opplever det samme ?

Lenke til kommentar

 

- Overklokking - som på PC er "ikke-spesialist" + overklokking = potensiell katastrofe. Strengt tatt er den en potensiell katastrofe selv om brukeren definierer seg selv som spesialist.

- Cracket app. Betalte Apper er så billig at jeg ikke ser behovet. Om man gjør dette regner jeg med at menyen bare består av Kiwi-varer betalt med varer som er gått ut på dato.

- Custom rom. Som med "ikke-spesialist" --- Slik jeg leser forumet har ikke de fleste som spør om custom rom noen annen grunn enn "fordi". Eller i beste fall "fordi forum-ekspertene gjør det". De aller aller fleste som har en S4 har ikke ofret dette en tanke. De tenker strengt tatt ikke på noe så grunnleggende som å holde samsung-programvaren (eller andre apper) oppdatert heller

- CWM recovery. Henger nøye sammen med ett mer avansert bruksmønster. Savner selv en god nok og enkel nok backuprutine, men regner risikoen for at noe går galt i rutinen som større enn at noe går galt med telefonen i daglig bruk. Jeg kommer til å eksperimentere så snart jeg har en brukbar test-telefon, dvs når jeg gir opp og kjøper S4. Igjen, behovet for hvermansen(og hverfrusen) ligger på ett helt annet nivå.

- Avinstallere stock apper. Personlig gidder jeg ikke. På Windows heller. Og har brukt ett utall timer på å rette opp windowsinstalasjoner fra tidligere ansatte som har brukt altfor mye tid på å strippe windowsinnstalasjoner. Dette er definitivt noe hvermansen ikke skal rote seg bort i, og personlig så har jeg som sagt ikke sett behovet for å fjerne noe så lenge det ikke er i veien, og det er det ikke på hverken stock-samsungen eller telenor-samsungen her i huset.

- NFC med tastelås på er ett sikkerhetshull du ikke vil åpne. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å la den delen av Android være i fred.

- Touchwiz med xxx. Ikke ett hvermansen-behov det heller. Mobilknoting er gøy for noen for de aller fleste er mobilen noe man bruker som den er. Hadde launcher på S1, hadde ikke behovet lenger på S3, har det neppe på S4 heller.

- Flash-støtte. 20 og før 11-internett. I 2013 kan du begynne å kreve at flash-sider tar seg tiden til å bruke html-kode. Har enda ikke kommet over noen sider jeg bare må bruke med flash den tiden jeg har brukt S3/Chrome-kombinasjonen.

 

Så i sum, root-behovet er for spesielt intresserte. Det er sikkert en del i 99% gruppen som opplever gruppepress og skulle "fyll inn ungdomsordet for å modde mobilen" for å være kul, men det er slikt som defineres som mobilknoting - eller teknisk runking.

 

Jeg savner en "full backup" opsjon i ikke rootet android, og det er en god root-grunn. Men det kreves teknisk kunnskap ut over det 99%-gruppen har.

 

Nå er strengt tatt ikke gruppen som henger på dette forumet some regel av de 99% du snakker om.

 

Vi som er innom her har som regel gode grunner til å roote telefonen. Jeg gjør det alltid. Det gir meg full kontroll over enheten min, samme hva jeg vil.

 

Men, som du sier man burde føle seg trygg på det, men igjen tror jeg du er av de få inne på forumet her som ikke er så veldig trygg på det.

 

Tror de fleste her inne ville dra nytte av lengre batteritid, full back up og ikke minst noen av de mange småendringene man kan benytte seg av dersom man har root-tilgang. Overklokking ser heller ikke jeg noe behov for med mindre man har en eldre telefon man fremdeles vil bruke nyere versjoner av android på. Installere "cracked apps" er jeg heller ikke fan av, men root gir deg likevel muligheten til å installere tonnevis av apps, helt lovlig, som man ikke får uten root-tilgang.

Lenke til kommentar

 

- Overklokking - som på PC er "ikke-spesialist" + overklokking = potensiell katastrofe. Strengt tatt er den en potensiell katastrofe selv om brukeren definierer seg selv som spesialist.

- Cracket app. Betalte Apper er så billig at jeg ikke ser behovet. Om man gjør dette regner jeg med at menyen bare består av Kiwi-varer betalt med varer som er gått ut på dato.

- Custom rom. Som med "ikke-spesialist" --- Slik jeg leser forumet har ikke de fleste som spør om custom rom noen annen grunn enn "fordi". Eller i beste fall "fordi forum-ekspertene gjør det". De aller aller fleste som har en S4 har ikke ofret dette en tanke. De tenker strengt tatt ikke på noe så grunnleggende som å holde samsung-programvaren (eller andre apper) oppdatert heller

- CWM recovery. Henger nøye sammen med ett mer avansert bruksmønster. Savner selv en god nok og enkel nok backuprutine, men regner risikoen for at noe går galt i rutinen som større enn at noe går galt med telefonen i daglig bruk. Jeg kommer til å eksperimentere så snart jeg har en brukbar test-telefon, dvs når jeg gir opp og kjøper S4. Igjen, behovet for hvermansen(og hverfrusen) ligger på ett helt annet nivå.

- Avinstallere stock apper. Personlig gidder jeg ikke. På Windows heller. Og har brukt ett utall timer på å rette opp windowsinstalasjoner fra tidligere ansatte som har brukt altfor mye tid på å strippe windowsinnstalasjoner. Dette er definitivt noe hvermansen ikke skal rote seg bort i, og personlig så har jeg som sagt ikke sett behovet for å fjerne noe så lenge det ikke er i veien, og det er det ikke på hverken stock-samsungen eller telenor-samsungen her i huset.

- NFC med tastelås på er ett sikkerhetshull du ikke vil åpne. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å la den delen av Android være i fred.

- Touchwiz med xxx. Ikke ett hvermansen-behov det heller. Mobilknoting er gøy for noen for de aller fleste er mobilen noe man bruker som den er. Hadde launcher på S1, hadde ikke behovet lenger på S3, har det neppe på S4 heller.

- Flash-støtte. 20 og før 11-internett. I 2013 kan du begynne å kreve at flash-sider tar seg tiden til å bruke html-kode. Har enda ikke kommet over noen sider jeg bare må bruke med flash den tiden jeg har brukt S3/Chrome-kombinasjonen.

 

Så i sum, root-behovet er for spesielt intresserte. Det er sikkert en del i 99% gruppen som opplever gruppepress og skulle "fyll inn ungdomsordet for å modde mobilen" for å være kul, men det er slikt som defineres som mobilknoting - eller teknisk runking.

 

Jeg savner en "full backup" opsjon i ikke rootet android, og det er en god root-grunn. Men det kreves teknisk kunnskap ut over det 99%-gruppen har.

 

Du har mye rett i det du sier. Men synes likevel du misser et viktig poeng. For mange, av de du benevner utover din egen satte 99% grense, er dette med root, custom roms, tweaking etc., som en "hobby", som mange andre hobbyer. Nei, det er ikke nødvendig, men det er strengt tatt ikke andre hobbyer heller. Og hvis en følger litt med på XDA så er det mange talenter der ute som sikkert begynte akkurat slik du beskriver. Noen av de, kanskje få men likevel, får en gevinst av sin "hobby" over tid. Husker i farten at det ble en del oppmerksomhet etter at ett Cyanogen-medlem ble ansatt på Samsungs USA-kontor. Sannsynligheten er stor for at hans introduksjon til utvikling nettopp begynte med rooting og flashing av custom-roms.

La folk få ha sine gleder. Den eneste skaden de kan påføre seg er i verste fall en bricket telefon, og selv de er det langt i mellom i forhold til antallet som holder på med dette "tidsfordrivet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget mulig dette har blitt både spurt og svart på, men det begynner å bli mange poster her nå!

 

*Er samtalekvaliteten bedre enn på SGS3? (Jeg hører godt andre, men andre hører meg dårlig). Håper dette er fikset.

 

Har altså SGS3 pr. i dag. Lurer fælt på om det er verdt å skifte ut den med en SGS4... Noen som har gjort det og er fornøyd med det?

Lenke til kommentar

Det er sikkert en del i 99% gruppen som opplever gruppepress og skulle "fyll inn ungdomsordet for å modde mobilen" for å være kul, men det er slikt som defineres som mobilknoting - eller teknisk runking.

 

du har selvsagt rett i mye her, men vi er nok en del teknofile folk med felles hobby også...

 

Jeg for min del synes det viktigste med Root er at jeg kan gjøre telefonen fullstendig reklamefri. Det er noe vil berøre bruken i alle apps stort sett..

 

men utover det så er det bare for gøy stort sett ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har hatt probemer med at heptic feedback har forsvunnet?

Jeg har aktivert "Tilbakemelding fra berøringss.." men det vibrerer ikke.

 

Dette fungerte inntil nylig.

 

Har du slått på strømsparingsfunksjonen i telefonen? Hvis man skrur på denne på S3 mister man hvertfall haptic feedback på touchknappene...

 

/Espen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du har selvsagt rett i mye her, men vi er nok en del teknofile folk med felles hobby også...

 

Jeg for min del synes det viktigste med Root er at jeg kan gjøre telefonen fullstendig reklamefri. Det er noe vil berøre bruken i alle apps stort sett..

 

men utover det så er det bare for gøy stort sett ja...

 

Og nettopp derfor er det hold i påstanden om at selv om "halve forumet" har dette som tema, så er det ikke nødvendigvis noe alle skal drive med. Man skal ha en grunn. At forumets tekniske guruer gjør dette er ikke grunn nok i seg selv. Og det må forumets tekniske guruer ha i minne når de skriver innlegg.

 

Du MÅ ikke roote selv om du har en android-telefon. Du MÅ ikke roote for å endre utseende totalt på en android-telefon. Du kan gjøre det meste med en Samsung-telefon selv om den har Touchwiz.

 

Hei . Jeg har et snodig "problem" og lurer på om andre opplever det samme .

 

Når jeg skriver SMS vha 3X4 tastatur så fungerer ikke mellomromstasten . Dvs jeg må trykke to ganger på tasten mellom hvert eneste ord for å få mellomrom mellom hvert ord .

Dette er veldig tungvint i lengden .

Dette fungerte normalt på Note'en som SG4 erstattet .

 

Velger jeg Querty tastaturet fungerer mellomromstasten som normalt .

Klarer ikke å finne noen instilling som gjør noen forskjell til det bedre .

 

Er det noen andre som opplever det samme ?

Anbefaler at du prøver Swype. Aner ikke om det fortsatt er i Beta, men mener å huske jeg måtte laste ned fra nettsiden deres for å få den "gode" versjonen.

Lenke til kommentar

Nå da, satan hvor tregt kortet er. Noen som har UHS-I R70/W20 kortet som har testet?

 

post-62564-0-48221900-1367849452_thumb.png

 

Det er nok ikke kortet som er problemet ser du...

 

Det er andre med SanDisk som har 30 mb/s read/write som ser det samme som deg...

 

At du har 70 read og 20 write betyr jo lite med tanke på at begrensningene i telefonen er laaaaaaaangt unna det... Jeg må jo si det er utrolig skuffende at den hadde så lite kapasitet og jeg finner det noe rart at det er så dårlig..

 

Men det er jo et tankekors når man tenker på argumentet omkring at 64GB versjonen ikke var nødvendig når man bare kunne putte inn en SD kort.

 

Med slike hastigheter som dette vil det jo ta litt tid å loade store spill skulle jeg tro... Og hva med musikk eller film... Det er vel nesten i grenseland.... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...