Gå til innhold

Whitebox, Alienware, Komplett - ny fet bærbar


ZombieBobie

Anbefalte innlegg

Hei,

 

trenger en ny fet bærbar som skal brukes på lesesaler/kjedelige forlesninger samt at den skal kunne kobles til tv'en for avspilling av video og annet snacks.

 

Trenger ikke en "Desktopkiller", da desktopen min er mer en kraftig nok fra før (2.266ghz ++). Men...den må selvsagt ikke være stort dårligere, og helst litt bedre, da det ikke er like lett å skifte ut deler i en bærbar som i en desktop.

 

Skulle selvsagt kunne bygd sullamitten selv og valgt komponenter som uten tvil var bra, men da dette ikke er reelt mulig for øyeblikket så hadde det vært bra med noen anbefalinger.

 

Så Alienware selger en 3ghz til $2.626 (19329kr i følge aftenposten.no). Men frykter at det blir å sitte med en bråkete stekepanne på fanget.

http://www.alienware.com/Configurator_Page...=SKU-ENTHUSIAST

 

Så både Whitebox.no og komplett.no selger kraftige bærbare, men da sikkert også bråkete.

 

Prisen bør være under 20000 og helst nærmere 15k enn 20k. (evt. lavere selvsagt).

 

Maskinen må minst ha 2.2 ghz, saftig grafikkkort og trådløst nettverk.

Minstekrav er å kunne kjøre alt av spill som finnes akkurat nå mer eller mindre smooth.

 

Noen forslag bortsett fra å putte desktopen i en koffert og dra den med seg? :roll:

 

-ZombieBobie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket litt rundt på diverse reviews og så at alienware maskinen klarte kun 65min på en batteriøkt...blir vel litt vel lite...(forelesninger er jo som regel 2 timer :o )

 

IBM ThinkPad T40 ser ut til å gjøre det ganske bra i tester...lang batteritid men kun 1.6ghz pentium M chip... (hvilket kanskje holder nå, men sikkert ikke om et års tid).

 

flere forslag taes mot med takk! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Whitebox og kanskje en CL50.

 

Den er meeeget stille og kundeservicen til Whitebox er topp.

 

Hadde en selv og hadde tenkt å bruke den til skplearbeid, men etter noen uker på skolen fant jeg ut at dette strengt tatt ikke var nødvendig, så jeg returnerte den en måneds tid etter jeg hadde kjøpt den

.

Dette var det ingen problemer med og etter at de hadde mottatt den og sjekket at alt var i orden fikk jeg FULL pris tilbake. :woot:

 

En annen grunn til returen er at det var et engelsk tastatur som fulgte med med norske bokstaver klistret på, men dette er ikke tilfelle i dag da de har fått norske tastaturer.

Lenke til kommentar

joa, alienware ser bra ut..ehehe

 

men..

 

sitter igjen med Green551 C1500, Acer TravelMate 803LCi og Whitebox Cl50.

 

eneste som mangler nå er en fullverdig test hvor disse tre settes opp mot hverandre :woot:

 

Hvor lang batterikapasitet har CL50 i forhold til de andre?

Hvilken lager minst støy?

 

CL50 ser ut til å gi mest ytelse for pengene. Er tross alt nesten 5 lapper mellom Acer'n og Cl50'ien.

 

har ikke egentlig noe imot å kjøpe noe fra et "bakgårdsfirma" som Whitebox muligens er. Det er der man som regel finner det billigste. Bruker aldri "support" uansett, kan fikse det meste selv. Dessuten er maskinen for treig om et par år uansett :roll:

Lenke til kommentar
sjekket litt rundt på diverse reviews og så at alienware maskinen klarte kun 65min på en batteriøkt...blir vel litt vel lite...(forelesninger er jo som regel 2 timer :o )

 

IBM ThinkPad T40 ser ut til å gjøre det ganske bra i tester...lang batteritid men kun 1.6ghz pentium M chip... (hvilket kanskje holder nå, men sikkert ikke om et års tid).

 

flere forslag taes mot med takk! :woot:

 

Hva mener du egentlig med kun 1,6 Ghz Pentium M? Dette er jo en av de kjappeste prosessorene til bærbare...

Lenke til kommentar
Sikkler etter denne jeg :wink:

 

Når studielånet kommer så er nok den maskinen på vei inn i huset her hos meg...

 

Jeg sitter på en slik maskin akkurat nå. Fikk den forrige uke, bare positive erfaringer. Eneste negative er at viften går hele tiden, men den høres bare når omgivelsene er helt stille, så det er ikke noe problem.

Ytelsen er veldig bra, jeg driver bla. med relativt heftig manipulering i Photoshop, og det går som en lek.

 

Maskinen anbefales på det sterkeste

 

Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...