Gå til innhold

Båndtvang  

15 stemmer

  1. 1. Skal hunder få springe løs når eieren ikke er tilstede( eller har tilsyn/kontroll)

    • Ja
      1
    • Nei
      13
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Hei! Ville bare høre deres meninger med løse hunder! Jeg gikk hjem fra skolen i går og møtte en hund og en jente som sto og gråt. Jeg spurte hva det var. Hun sa hun var redd for hunden. Den sto og bjeffet på henne og hoppet litt osv… den hadde visst følgt etter denne jenten ganske lenge og hun var kjempe redd! Når vi skulle gå videre måtte jeg følge henne. Men hunden følgte etter! Jeg er ikke spesielt glad i hunder og var ganske redd de for noen år siden.

Denne hunden har jeg møtt mange ganger og den kan virke ganske truende. Jeg har også blitt litt redd av den. Og den går aldri tilbake. Jeg prøver og si det til den, rope det til den osv…. men ingenting hjelper. Den har fulgt etter meg i over 1 km før og jeg måtte lukke døra forran annsiktet på han.

 

Det er jo ikke båndtvang før i ???april??? , men denne hunden går løs hele året. Eieren er ikke hjemme og den har ikke hunden til tilsyn av noen. Hvorfor må denne løpe løs?? Kunne de ikke laget ett utebur til den( alle de potensielle eigerene har plass til dette i hagen) ( jeg tror jeg vet hvem de er)

Jenten fortallte også om en annen hund hun hadde møtt, den er ganske stor! Og er lett å bli redd for, han gikk løs når jeg gikk på skolen, men noen foreldre klaget så de holdt den inne! ( men jeg har sett den løs noen ganger i det siste!

 

Hun sa og at hun hadde møtt hunden en annen dag å da hadde hun snudd og gått tilbake til skolen. Og gått en annen veg hjem. Denne turen blir ca 1,8 – 2 km til skolen og 3 km fra skolen og den vegen hun måtte gå hjem!!! Altså gikk hun ca 7 km fordi hun ble så redd en hund!

( det er greit med løse hunder når eieren har kontroll på dem på tur eller i hagen ) men dette er ikke tilfelle for disse to hundene!

 

Skal hunder gå løse så barn og voksne blir redde? Og ikke tørr å gå hjem?

 

Skal ikke eiere ha tilsyn til hundene når de er løse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig skal IKKE hunder være løse uten at eier har kontroll! Det er ulovlig at løse hunder oppsøker folk som ikke ønsker det... uansett om det er båndtvang eller ei..

 

Jeg har selv mange ganger møtt løshunder når jeg og min hund går tur, og det er utroolig irriterende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...