Gå til innhold

Interrailtur sommer 2013


Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi er 2 gode kompiser som tenker å se mer av Europa i sommer. Det blir vår første gang, både når det gjelder å reise sammen og å dra på interrail. Vi tenker å bestille billetter snart for å ha det i boks. Planen er å reise i 22 dager, men det er 2 mulige billetter man kan kjøpe. Hva er det som anbefales av "velge 10 reisedager av 22 dager" eller "hver dag i 22 dager"?

 

Ruta vår ser sånn ca. sånn ut

http://carsten.freeshell.org/travel/Interrail1996/interrail1996_route.jpg

 

 

Vi kommer nok med flere spørsmål angående ting vi lurer på underveis. Takker på forhånd de som tar seg tid til å lese og svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et generelt tips - ikke gap over for mye, ta dere tid til å utforske hvert sted og slappe av innimellom slagene. Av den grunn tror jeg at "10 av 22"-billetten er det beste valget.

 

Jeg var på interrail i 2008, og vi hadde ikke mer enn to overnattinger noe sted. Flere av stoppene ble i praksis bare på +/- et døgn, og selv om vi hadde det gøy underveis, så sitter jeg i litt for stor grad igjen med minner fra innsiden av tog og hostel-/hotellrom.

 

Av de byene du har med på kartet, synes jeg at Paris og Amsterdam var fantastisk, mens Venezia var slitsomt - med alt for mange innpåslitne, svette kelnere og trange og overfylte gater. Og et uoversiktlig "veisystem", der man tror man vet retningen frem til man innser at neida.. her var det ingen bro, vi må rundt det bygget for å komme til gaten hvor det faktisk er en bro over til neste "kvartal"

Endret av Peppep
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et generelt tips - ikke gap over for mye, ta dere tid til å utforske hvert sted og slappe av innimellom slagene. Av den grunn tror jeg at "10 av 22"-billetten er det beste valget.

 

Jeg var på interrail i 2008, og vi hadde ikke mer enn to overnattinger noe sted. Flere av stoppene ble i praksis bare på +/- et døgn, og selv om vi hadde det gøy underveis, så sitter jeg i litt for stor grad igjen med minner fra innsiden av tog og hostel-/hotellrom.

 

Av de byene du har med på kartet, synes jeg at Paris og Amsterdam var fantastisk, mens Venezia var slitsomt - med alt for mange innpåslitne, svette kelnere og trange og overfylte gater. Og et uoversiktlig "veisystem", der man tror man vet retningen frem til man innser at neida.. her var det ingen bro, vi må rundt det bygget for å komme til gaten hvor det faktisk er en bro over til neste "kvartal"

Takk for svar. Vet du om man blir nødt til å velge "startdato" på billetten eller aktiveres den automatisk etter første togreise? Lurer også på om man må velge hvilke datoer man skal reise på før reisen eller om dette kan tas på sparket? Altså om datoene må registreres på billetten.

 

Tenkte i utgangspunktet å bestille på nettet, men ser nå at man kan bestille på NSB. Hva er anbefalt, eller er dette et fett?

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker kjøpte vi i billettluken hos NSB, og skrev selv på datoene underveis. Men det er fem år siden, så tør ikke å si det sikkert.

 

Vi "jukset" forresten ved å fly i starten og slutten, for å slippe å bruke lang tid på å komme oss ut fra Skandinavia. Fløy derfor først Bergen-London, og hadde bestilt hjemreisen fra Warszawa - alt i mellom ble bestemt underveis. Synes det var en veldig grei måte å gjøre det på, bortsett fra at man måtte kjøpe en ganske dyr tilleggsbillett for å ta hurtigtog som gikk gjennom den undersjøiske tunnelen til Frankrike.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei igjen! Tiden for når vi reiser nærmer seg. Vi tenker å dra fra Norge den 11., men fortsatt litt usikkert med tanke på hva for noe transport vi skal ta fra Norge. Et alternativ er å ta fly fra Gardemoen og starte turen fra Amsterdam eller ta danskebåten fra Oslo. Jeg kom bort i kampanje i Stenaline der man får bestilt cruise til 199 kr per pers, men det virker som det ikke lar seg gjøre å ta kun en vei. Har sendt mail angående dette og håper det blir aktuelt.

 

En annen ting jeg lurer på er hvilke "must-have" ting jeg burde ha med på tur. Ting som pass, lommebok og sånt er jo en selvfølge, så jeg tenker mest på ting som kan være veldig praktisk på turen.

 

Noen innspill?

 

Takk for svar, folkens! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...