Gå til innhold

Aopen 52x brenner


jorgenfu

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg ny PC. Den funker bra bortsett fra at CD-brenneren av en eller annen grunn går seint. Både lese og skrivehastigheten ligger på ca halve av det den skal. En full CD tar 7-8 min å brenne. I Nero står det derimot at den brenner på 52x. Har prøvd med forskjellige plater og har akkurat kjøpt ny IDE-kabel, men det funker ikke bedre av den grunn. Har også installert windows 2000 på nytt (SP4) for å se om det hjelper. (Hadde SP2). Hva kan være galt?

 

 

Håper på raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt meg ny PC. Den funker bra bortsett fra at CD-brenneren av en eller annen grunn går seint. Både lese og skrivehastigheten ligger på ca halve av det den skal. En full CD tar 7-8 min å brenne. I Nero står det derimot at den brenner på 52x. Har prøvd med forskjellige plater og har akkurat kjøpt ny IDE-kabel, men det funker ikke bedre av den grunn. Har også installert windows 2000 på nytt (SP4) for å se om det hjelper. (Hadde SP2). Hva kan være galt?

 

 

Håper på raskt svar!

 

Kan ikkje hjelpe deg men eg har aopen 48x og den er ikkje stabil over 40x. Da stopper nero opp og cd-en er ødelagt. Har også hatt problemer med Nero når eg har innstalert Clone cd. Da virket ikkje noko skikkeleg.

Lenke til kommentar

Start Menu -> Run/Kjør -> regedit Så må du bla deg fram til: HKEY_CURRENT_USERSoftwareAheadNero - Burning RomRecorder I denne ligger det en verdi som heter "ShowSingleRecorderSpeed", høyreklikk på denne og velg modify. Skriv så inn 1 i value data og trykk enter. Neste gang du starter Nero og brenner noe så ser du altså reell hastighet!

 

På den måten kan du finne ut hvilken hastighet den brenner med...

 

Men som sagt tildigere...Pass på at dma er valgt.

Lenke til kommentar

BTW: Slet med mye støy fra denne, men oppdaterte firmware

 

Annet det ska fikse (fra Aopen):

1, Intel P4DSE Reboot. 2. InCD 4.0 Formate/Erase eject, load button not correct problem. 3. Support Burst reate for Audio Disc. 4. Media coverage table added. 5. Increase burst rate for CD SPEED. 6. Improve bug of mirn_adjustment( for W1.2 ). 7. Boost CD reading error improvement . 8. Add USRW 16X CLV Write mode selection . 9. Add CD-R 48X Read/Write mode selection for CRW5224. 10. SDRAM Access timing change .

 

Dette er for CRW5224

Finnes her:

http://download.aopen.com.tw/downloads/def...ductfun&first=1

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...