Gå til innhold

Dette er antagelig Samsung Galaxy S IV


Anbefalte innlegg

det greiene med at det følger øyene dine, var det ikke sånn på galaxy s3 og da? at den slo seg av når du ikke så på skjermen?

 

På S III og note II legger kameraet merke til om du ser på skjermen, og vil i så fall holde den påskrudd. Den vil også legge merke til hvordan øynene er orientert i forhold til skjermen, så telefonen ikke roterer skjermen 90 grader om du legger deg ned på sofaen mens den brukes. På S IV vil (forhåpentligvis) kameraet også legge merke til hvor på skjermen du ser, slik at nettsider kan scrolle opp og ned avtomatisk.

 

Vi får se om funksjonen dukker opp på S IV. Blir i så fall spennende å se hvordan den fungerer i praksis. Vil skjermen "hoppe" opp og ned mer eller mindre uoppfordret, eller vil det bli en praktisk og hendig funksjon ? Jeg digger ny teknologi, men er litt skeptisk til hvor bra det vil fungere i praksis denne gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At fly går over til plast har vel lite å gjøre med EM-stråling? Her brukes plast for å gjøre flyene lettere og derfor billigere i drift for flyselskap. På en mobil er vel vekt neppe et problem for flesteparten av kjøperne. Vekten påvirker heller ikke energiforbruket til mobilen som den vil gjøre på et fly.

 

Likevel, om en foretrekker plast eller metall er selvsagt subjektivt. Jeg liker selv metall best, da jeg syns dette gir større kvalitetsfølelse fra produktet.

 

Nei, men det er for å illustre ett poeng, fly bruker plast fordi det er sterkere og lettere. Det er relevante kriterier for en mobil også. Vekt er ikke bare å holde den i hånden, lavere vekt gjør også at den feks tåler fall mye bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar
For en utrolig stor skuffelse isåfall! Det er 99% sikkert at dette er final design, da posteren til samsung viser siluett av samme type tlf. SKUFFENDE! blir vel en Sony Experia Z eller noe på meg :) vanntett er den også!
Du er nok ikke den eneste:-P men en ting veldig mange glemmer, innsiden har jo en del å si. Jeg kjøpte ikke S3'en min fordi jeg syntes den så ut som verdens kuleste telefon, men pga specsa. Har den fortsatt, like fornøyd i dag som dagen den kom i posten. Men xperia z frister sterkt den og
Jo men jeg vil ikke kjøpe meg en s3 til for å si det sånn :p vil ha noe nytt! Får håpe for samsungs skyld at de har noen ess opp i ermet, ellers er det over til sony-båten for meg!

 

Tror nok vi alle blir skuffet, nesten som de stakkars folkene som har kjøpt seg xperia z som har dårlig batterikvalitet og blir varm.

 

 

Lenke til kommentar

Nei, men det er for å illustre ett poeng, fly bruker plast fordi det er sterkere og lettere. Det er relevante kriterier for en mobil også. Vekt er ikke bare å holde den i hånden, lavere vekt gjør også at den feks tåler fall mye bedre.AtW

Plast finnes i et utall varianter og sammensetninger, med ulike egenskaper, og det er ikke slik at "plast er plast". Hadde man bygget fly av samme type plast som brukes i Samsungs telefondeksler så hadde du kanskje hatt et poeng. Men det er jo langt fra tilfelle - takk og pris! De fiberforsterkede komposittene som brukes i flykonstruksjon er av en helt annen type og sammensetning, og aluminium er dessuten stadig et materiale man finner mye av i moderne fly - ikke minst gjelder dette flyenes utvendige overflater.

 

Lenke til kommentar

Plast finnes i et utall varianter og sammensetninger, med ulike egenskaper, og det er ikke slik at "plast er plast". Hadde man bygget fly av samme type plast som brukes i Samsungs telefondeksler så hadde du kanskje hatt et poeng. Men det er jo langt fra tilfelle - takk og pris! De fiberforsterkede komposittene som brukes i flykonstruksjon er av en helt annen type og sammensetning, og aluminium er dessuten stadig et materiale man finner mye av i moderne fly - ikke minst gjelder dette flyenes utvendige overflater.

 

Korrekt, dette poengerte jeg også tidligere. De mest moderne flykonstruksjonene har staidig mindre aluminum, og stadig mer plast. Poenget er uansett at det er en slags lite velbegrunnet skepsis til plast, som virker til å være bygget på lite annet enn "metall føles bedre".

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
For en utrolig stor skuffelse isåfall! Det er 99% sikkert at dette er final design, da posteren til samsung viser siluett av samme type tlf. SKUFFENDE! blir vel en Sony Experia Z eller noe på meg :) vanntett er den også!
Du er nok ikke den eneste:-P men en ting veldig mange glemmer, innsiden har jo en del å si. Jeg kjøpte ikke S3'en min fordi jeg syntes den så ut som verdens kuleste telefon, men pga specsa. Har den fortsatt, like fornøyd i dag som dagen den kom i posten. Men xperia z frister sterkt den og
Jo men jeg vil ikke kjøpe meg en s3 til for å si det sånn :p vil ha noe nytt! Får håpe for samsungs skyld at de har noen ess opp i ermet, ellers er det over til sony-båten for meg!
Tror nok vi alle blir skuffet, nesten som de stakkars folkene som har kjøpt seg xperia z som har dårlig batterikvalitet og blir varm.

 

Man kan aldri bli tilfredsstilt! Holder meg til S3 inntil videre da :-)

Lenke til kommentar

Så nok en gang ingen innovering fra Korea.

De kommer til å kjøre snapdragon i amerika og sin egen Exy her i Europa(/internasjonalt). Større skjerm med samme resolusjonen som alle de andre flaggskipene fra 2013 (og til og med seint 2012). Skjermteknologien beholder de foreløpig og det er smak og behag om det er en god eller dårlig ting, jeg personlig liker de dype svartfargene, men kan ikke fordra de oversaturerte fargene ellers...

 

Med mindre de har noe skjult (får vi vite i morgen). er dette årets dårligste android flaggskip sålangt, samme kamera som Sony Xperia Z (de kjøper det tros alt fra Sony). Samme prossesor hastigheter som HTC One i amerika og i Europa får vi samme hastigheten men mindre batterilevetid siden exy har alltids spist batterikraft til frokost.

 

ingen innovering sålangt, da forsetter vi. Trådløs ladng, Nokia skapte standeren, siden har de fleste begynt å adoptere det som stander (faktisk veldig skuffende at Sony ikke gjorde det med tanke på at ladeportene er tildekket fra før av for å gjøre den vanntett hadde det hjulpe sykt).

 

HTC One har bedre video opptak og i det minte brukbare gimmicker som Zoey osv. For ikke å nevne at lowlight er bildene flere klasser over Samsung sine(har selvfølgelig ikke sett mer bilder enn dere fra S4. Men Samme sensor som Xperia Z (ikke imponerende). å putte flere megapixler inn i samme midget sensor gjør ikke et bilde bedre, det gjør det større.

 

HTC One krysser inn i lumia 920 territorium for low light, og det er amazing, forøvrig har de kopiert Nokia videre med optisk bildestabilisering - som nok en gang gjør kamerat bedre. og hey, de er spenstig og prøver i det minste å forbedre kamera teknologien, ulikt andre som kaster flere megapixler inn og tror er forbedrer noe.

 

Sony Xperia Z er mer eller mindre veldig lik S4(eller siden den kom først er vel S4 lik den). unntatt at den ikke har trådløslading. Men den er vanntett og ser mye mer preimium ut, så er opp til hva man liker men ja, svakeste android flaggskipet sålangt for 2013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Da var designet bekreftet, og er vel ikke store overraskelsen at det er det samme designet vi har sett lekkede bilder av.

 

Vet ikke helt hva jeg synes om det, hadde et lite håp om et litt bedre design

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...