Gå til innhold

Taper strømforsyning effekt over tid?


Anbefalte innlegg

AA klarer man seg som regel fint uten arni. Fortsatt alle detaljer på high som er ganske bra. Så du mener at 7870 XT kortet ikke er forvirrende? pris som 7870 og ytelse som 7950? whats the point?

 

Hvordan i alle dager er 59 fps ved 4*AA og 1080p ikke spillbart?

Jeg mener å huske at 4xMSAA og 8xAF er del av High i BF:BC2, men mulig jeg husker feil nå, dessuten er

AMD har sine tilfeller med forvirrende navngivning også, men det er ikke i nærheten av at 7870 XT yter 50% bedre enn 7870, i motsetning til 650 og 650 Ti eller 670 og 680. Nvidia hadde også et lignende kort i 500-serien kalt 560 Ti 448 core, og jeg klarer ikke huske at du kritiserte det.

 

Techpowerup testet i en rimelig lettkjørt del av BF:BC2 Singleplayer, mest fordi det er et enkelt sted å teste vil jeg tro. Uansett er Singleplayer i BF:BC2 ikke like tung som Multiplayer, og med en average framerate på 59 faller man fort under 30 fps i Multiplayer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er overbevist om at 460W-eren du snakker om i starten er mer enn god nok. For 50 kr er det heller ikke noen kostnad å snakke om.

 

Er du sikker på dette? Da flere jeg har snakket med mener at en gjerne bør ha 100-200W større strømforsyning enn det skjermkortet trekker. I og med at skjermkortet trekker 400w vil det jo bare være rminimum 60W til resten. Med 550W vil jeg ha min 150W til resten?

Lenke til kommentar

Er du sikker på dette? Da flere jeg har snakket med mener at en gjerne bør ha 100-200W større strømforsyning enn det skjermkortet trekker. I og med at skjermkortet trekker 400w vil det jo bare være rminimum 60W til resten. Med 550W vil jeg ha min 150W til resten?

  1. Skjermkortet ditt bruker ca 110W, anbefalt størrelse på strømforsyningen er for hele maskinen.
  2. 100-200W høyere enn anbefalt strømforsyning er overkill på overkill.

Lenke til kommentar

Men ville det likevel ikke være et bedre alternativ å gå for strømforsyningen på 550W?

 

Jeg kjørte en PC i et par år med en 500W PSU. Skjermkortet var et Radeon 5770, og alt virket som normalt, helt til jeg koblet til den tredje USB3.0 komponenten, som var selvforsynt med strøm. Men hovedkortet brukte akkurat så mye mer strøm på å pushe data til busssen, at strømforsyningen ikke holdt med 3 USB3.0 disker. ;) Så en PSU kan aldri bli stor nok. Jeg skifta til en 850w, og maskinen er mye mer stabil, og jeg trenger ikke tenke på hvor mye strøm enhetene bruker lenger. ;-)

Lykke til!

 

Mvh

Chiron

Endret av Chiron
Lenke til kommentar

Okei.

Men er et gtx 460 768mb bedre enn gtx 550 ti?

Og er AMD Radeon HD 6870 bedre enn der igjen?

Ja, og ja.

Husker jeg ikke feil styrer du unna 400-serien om du ikke trenger en ekstra ovn til rommet.

GTX 460 var rimelig bra faktisk, det var stort sett bare GTX 465 og oppover som var skikkelig varme.

 

Jeg ser ikke ut til å finne noen informasjon på hvor mange watt ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 krever. Noen som vet?

Strømforsyningen bør være på ca 500W.

Det har litt lavere effektforbruk enn GTX 460.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at 4xMSAA og 8xAF er del av High i BF:BC2, men mulig jeg husker feil nå, dessuten er

AMD har sine tilfeller med forvirrende navngivning også, men det er ikke i nærheten av at 7870 XT yter 50% bedre enn 7870, i motsetning til 650 og 650 Ti eller 670 og 680. Nvidia hadde også et lignende kort i 500-serien kalt 560 Ti 448 core, og jeg klarer ikke huske at du kritiserte det.

 

Techpowerup testet i en rimelig lettkjørt del av BF:BC2 Singleplayer, mest fordi det er et enkelt sted å teste vil jeg tro. Uansett er Singleplayer i BF:BC2 ikke like tung som Multiplayer, og med en average framerate på 59 faller man fort under 30 fps i Multiplayer.

 

var ikke aktiv på forumet her når 560ti 448 core kortet kom så var vanskelig å kritisere det da gitt ;) tenk før du snakker arni.

 

Ellers er alle sånne mellom kort uten god forklaring idiotiske men er lei av at du er super AMD fanboi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...