Gå til innhold

Smart meg her og smart meg der, kva er vitsen?


Anbefalte innlegg

Idag skal visstnok alle TV-apparater være smarte, og ha harddisk til opptak, og 18 tunere så man kan ta opp alle kanalene man har mens man ser på TV.

 

Eg skjønner ikkje vitsen :ermm:

 

Eg mener, eg har en PC eg bruker til surfing og spilling. Og litt jobbeting innimellom.

 

Eg har en Blu-Ray spiller eg bruker til å se filmer. På den kan eg også streame musikk og film over nettverket. Eg kan se Youtubevideoer og sikkert Spotify også, om eg gidder å se etter.

 

Eg har en PS3 eg bruker til spilling, den kan eg også surfe på nett med, se youtubevideoer og streame både musikk og video på nettverket.

 

Eg har en altibox-tuner som eg bruker når eg en skjelden gang vil se på en TV-kanal.

 

Og eg har en mediasenterdings som også kan gjøre alt de andre kan. Bortsett fra DVD/BluRay da, den har ikkje spiller :)

 

Så korfor trenger vi det samme om igjen i TVen også? Eg har nettopp kjøpt en ny 65" 8005 Samsung, og det er en fantastisk flott TV, men eg skulle ønske noen laget en rein monitor. Bare ett godt bilde i en pent designet skjerm, ikkje noen høyttalere, ingen tuner, ingen disk til opptak. Bare en god skjerm som viser ett godt bilde.

 

Er eg den eneste som tenker sånn, eller er produsentene i utakt med kundene sine?

 

En skulle jo tro at en skjerm uten høyttalere, tunere og alt mulig fjas kunne bli ganske mye billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kan godt hende at det hadde vert et godt alternativ. De fleste i min omgangskrets som er yngre enn 30 (og de som ikke har familie) bruker stort sett TV som monitor og ser bare en skjelden gang på riksdekkende kringkasting.

 

Men de som er "voksne" (35-70) og spesielt de med familie (barn) ser på TV, og liker å ta opp forskjellige programmer som for eksempel går for sent til at barna kan få de med seg. Det er også den gruppen som ikke nødvendigvis har surroundanlegg utenom slik at de må ha lyd på TV.

 

Så det går nok an å få solgt TVer uten høyttalere og tuner, men TVer er såpass billig at jeg tviler på at det er noe vits i å lage egne modeller som skal være enda billigere, det må jo være ny design uten høyttalere f.eks. Og det vil nok være et nokså lite marked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...