Gå til innhold

Er Norge et U-land?


Anbefalte innlegg

Det er faktisk litt vanskelig å skjønne hva du mener til tider. Innleggene dine er veldig rotete og ramser opp en hel masse "selvfølgeligheter" som kanskje ikke er så logiske for oss andre, uten at du utdyper det noe mer. I tillegg er det vanskelig å ta deg seriøst med den nedlatende bezzerwizzer-holdingen du har.

 

Men jeg sier ikke at jeg er uenig med deg. Selvsagt kan vi utvikle oss mer. Men å repetere ordet "u-land" bare fordi du har endret begrets mening blir for dumt. Det oppfordrer ikke til en seriøs diskusjon.

 

-----

 

Jeg mener vi bruker alt for mye tid, krefter og ressurser på å være fiender. Hvis vi får til et globalt sammarbeid hvor alle hjelper alle, og hvor vi bruker ressurser der det er viktigst, så kan vi oppnå mye mer. Vi må tenke på oss selv som verdensborgere. Det at landområder tilhører visse nasjoner er gammeldags.

 

Jeg har for eksempel lyst til å oppleve kolonisering av solsystemet i løpet av min levetid. Eller kanskje til og med turer til andre solsystemer. Dessverre er det ingen som prioriterer romutforskning lenger, fordi det ikke er lønnsomt. Alt handler om penger og personlig profitt i dagens samfunn, og det missliker jeg sterkt.

Hvis du syns at innleggene mine er rotete så er det du som er rotete i hodet ditt.

 

Jeg snakker om samfunnet innenfra og ut men det har du kanskje ikke oversikt på.

 

Jeg har ikke endret min definisjon av u-land fordi du ikke klarer å tolke meg riktig.

 

Alt handler ikke om penger men for noen så gjør det jo det og det som er destruktivt er at noen er grådige og det er ikke mange som får vært det og når lederne våre er for grådige så synker hele kvaliteten i samfunnet.

 

Siden vi har et samfunn som også er bygget på økonomi og handel så er ikke det utvikling men det er en samfunnsboble og det er ingen bobler som kan utvikle seg stødig uten å sprekke eller siles ut. OG det ser man jo overalt.

 

Jeg mener også at hele verden er overbefolket og at den har vært det lenge. Så lenge man har sult, krig og nød så er verden overbefolket. Det er nød som gjør at folk stjeler og et samfunn i nød er derfor noe av det mest destruktive som er.

 

Et ansvar som alle enkeltpersoner kan påta seg i alle samfunn er å spre gode og sunne holdninger som igjen dyrkes videre av de som vokser opp med dette.

 

Lederne skal være åpne og ærlige.

 

Et samfunn slik som vi har i dag har mye å hente for slik som det er i dag så er det ondskapen som tar over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier jorden er overbefolket, hvor mange mennesker mener du det er på jorden?

Det var forresten krig, nød og elendighet for tusner av år siden også, faktisk før vi hadde etablert byer, var vi overbefolket da også?

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Min definisjon av U-land kan identifiseres med artikkelen fra wikipedia men jeg bruker ikke wikipedia siden det er en usikker kilde.

?

 

Norge trenger ikke å være U-land i forhold til andre land men jeg gidder ikke å sitte å grave så dypt i det jeg mener er gammelt og dårlig utviklet i Norge. Altså i det norske samfunnet generelt. Det er opp til alle å ta et ansvar der men det virker som at det norske samfunnet står stille. Slik som resten av verden.

 

Her i Norge har vi kommet til et punkt hvor man tror at alle har det bra fordi man har mat, klær og hus til alle men utviklingen stopper ikke der.

 

Jeg syns at samfunnet kunne vært enda bedre og enda sterkere. Vekk med alt som er destruktivt og alt som dyrker pessimisme i samfunnet. Det gjelder alt i samfunnet. ALT kan utvikles og jeg stiller spørsmål om hvorfor man ikke har kommet lengre med det som er direkte viktig for folk.

 

Overalt hvor jeg ser så finner jeg rom for utvikling og endring til det bedre.

 

Da er det vel ikke rart at jeg syns at Norge fortsatt er et U-land... Samt resten av hele den første del av verden..

 

Selvfølgelig.. Tanker som kommer innenfra hodet er tanker som ikke henger sammen med virkeligheten.

 

Du kan sikkert ta deg selv i å tro på ting som ikke er sant. Men det er ikke sikkert at du har det problemet selv. Og derfor noe du heller ikke har tenkt over. Det er problemer som ligger hos andre i så fall.

 

Jeg beklager, men jeg forstår ikke hva du vil frem til.

Hvilken utvikling har stoppet? Du må være litt mer konkret, ellers blir det vanskelig å forstå akkurat hva du vil frem tid.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...