Gå til innhold

Beste kamera for film?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt kompaktkamera men kommer meg ikke så veldig langt i den jungelen av varianter som finnes.

 

Jeg har idag et Casio Exilm EX-ZR100. På dette kan man høre at kameraet fokuserer annenhvert sekund under filmopptak.. bildene som blir tatt ser også utrolig bra ut på den lille skjermen helt til man kommer hjem å ser at de er helt ufokuserte på dataskjermen.

 

Jeg er på jakt etter et kamera som er:

 

- relativ kjapp oppstartstid

- bra til film

- kjapt til å ta bilder

- Opp til 5000kr

 

Forslag?

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste har rimelig god kvalitet i dag for hobbybruk. Det er langt mellom kalkunene.

Hvis du ikke vil legge så mye penger i det er Canon IXUS 240 HS et ganske godt point and shoot kamera som er svært lommevennlig.

 

Går du opp mot maksgrensen er kanskje micro four thirds noe å sjekke ut;

Her er en rimelig oppdatert oversikt

 

http://www.digitaltrends.com/best-mirrorless-and-micro-four-thirds-cameras/

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Sony RX100 og Fuji X20 som kommer på markedet i disse dager. Sonyen er knøttliten, mens Fujien har bedre grep og en søker, på bekostning av størrelse. Internett blir nok overfalt med X20-tester når som helst nå, og Sony RX100 blir nok et av kameraene som det blir sammenliknet mest med. Jeg ville ventet et par uker mens det dukker opp tester og anmeldelser, lest disse godt, og så bestemt meg etterpå.

Lenke til kommentar

RX100 er nok et godt valg til rundt 4300 kr. Brikkestørrelsen er bra stor for et så lite kamera med 100% inntrekt optikk når det er avslått.

 

X20 vel kanskje å koste i høvelig samme leiet gitt at man aldri kan sammenligne amerikansk retail pris ($600) som tilsvarer ca 3400 kr.

Lenke til kommentar

RX100 gir mer for pengene. Det overgår alt av denne typen kamera når det gjelder hurtighet, kvalitet og manuelle instillinger.

 

Et av problemene med S110 er at det bare filmer med 24 bilder i sekundet som gir problemer ved raske bevegelser.

 

S110 har bedre vidvinkel, lengre zoom, WIFI og trykkfølsom skjerm som pluss i forhold til RX100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...