Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mitt tilfelle tror jeg det er en blanding av både oppvekstmiljø og arv som har forårsaket PF-en min.

 

Vokste opp med en far med Aspergers og en mor som var alkohol- og pillemisbruker, så det var ikke noen overflod av godhet og trygghet i oppveksten min. Men i tillegg ligger det personlighetsforstyrrelse, angst og depresjoner på min mors side av familien, så jeg er ganske overbevist om at jeg må ha arvet noe fra hennes side av familien i tillegg. Anonym poster: 0e36a8d364aaacd7e14ec5af344c9d70

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som bor i Vestfold? :hm: Føler meg ganske ensom med denne diagnosen her borte.

 

 

Ikke finnes det gode behandlingstilbud spesielt rettet mot denne diagnosen her heller. Men jeg får inntrykk av at det ikke finnes særlig gode behandlingsmetoder spesielt rettet mot denne diagnosen i Norge generelt i grunn. Anonym poster: 0e36a8d364aaacd7e14ec5af344c9d70

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser denne tråden er gammel.

 

Ville bare nevne at jeg gikk over et år til psykolog, og før det så hadde jeg en depresjonsperiode. Fastlegen konkluderte vel med at jeg var naturlig melankolsk. Psykologen at jeg hadde unnvikende personlighetsforstyrrelse.

 

Etterhvert byttet jeg fastlege, mest fordi jeg flyttet, men også fordi jeg ønsket litt nye øyne på hva jeg sliter med. Til slutt fikk NAV hjulpet meg til en nevropsykologisk utredning, og jeg fikk diagnosen aspergers istedetfor. Han som utredet meg for aspergers leste de forrige rundene på psykiatrisk poliklinikk hvor jeg hadde hatt dialogtimer, og så bestemte han at jeg var feildiagnostisert, at det hele tiden var aspergers som lå bak. Sånn kan det også være, var vel det jeg ønsket å meddele til dere som kjenner på dette om dere har unnvikende personlighetsforstyrrelser.

 

 



Anonymous poster hash: 7ac83...2da
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...