Gå til innhold

[Løst] Venn lagde hakk i skjermen, forvente erstatning?


Anbefalte innlegg

Hei, idag klarte en venn av meg å lage et ca 1-2 x 3-4 mm (bredde x høyde) stort hakk, midt på skjermen min da han skulle kaste noe på meg for å få oppmerksomheten min og bomma...

 

Har "nettopp" fått skjermen tilbake fra reperasjon og jeg er veldig pirkete på flekker osv, og dette hakket er alt for tydelig til at jeg kan ha det slik :hm:

 

Hva tror dere en reperasjon ville koste? Og hva kan jeg eventuelt forvente av vennen min? Hater å havne opp i slike situasjoner, men har ikke råd til å betale for reparasjonen selv...

 

Har 2 års "Hente-/leveranseservice" under "Garanti", men tviler på at dette gjelder i denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor du for deg selv eller hos foreldre? Isåfall sjekk med forsikrings selskapet, om du har en bra avtale så kan et bli dekket der.

 

Men om egenandelen blir for høy så er det jo like greit å kjøpe en ny sikkert.

 

Men om denne personen er en venn av deg så erstatter han jo utgiftene dine. Hvis ikke så er han dum i hode eller ikke en skikkelig venn.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Gode innboforsikringer dekker av og til slike ting. I tillegg finnes det tabbeforsikringer både som sjølvstendige forsikringer og som tilleggsdel til andre forsikringer.

 

Eit lurt tips vil derfor være å sjekke kva forsikringer både du og din venn er dekka av.

 

 

På den juridiske sida så er det heilt klart at din venn er erstatningsansvarlig. Dersom han nekter å betale så kan du som Herr Brun seier ta det til forliksrådet og deretter vidare i rettssystemet dersom det er nødvendig.

 

På eit meir menneskelig plan så må du sjå på om erstatningspengane er så viktige at du vil gå hardt ut mot ein venn for å få pengane, og på den andre sida om ein venn som nekter å gjere opp for seg egentlig er ein venn.

 

Uhell kan skje kven som helst, neste gong kan det være du som øydelegg noke. Så det beste vil være om dere kan bli einge om ei løysning som er akseptabel for dere begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sendt mail til DustinHome med spørsmål om hvor mye en reparasjon vil koste og tar det derifra. Vennen min sa seg helt villig til å betale, så ikke noe problem med det, men føler meg veldig kjip hvis jeg krever at han betaler når han ikke har så mye penger selv osv... Så kommer til å se det an i forhold til hvor mye en reparasjon vil koste. Takk for gode svar! :)

Endret av Ferd!s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...