Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli bedre som kjæreste.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg pleier alltid å skrive så fryktelig mye, så nå skal jeg prøve å være kortfattet og konsis. Om noe er uklart hadde jeg satt pris på om folk spurte, så skal jeg utbrodere!

 

Jeg er en gutt på 22 år, og har vært sammen med min kjæreste i over 3 år nå. Vi har hatt det veldig bra sammen hittil, og føler det er en ganske bra match mellom oss. Har vært innom noen, men ingen har klaffet så bra som henne. Litt klisjè sagt, men man møter jo til slutt en som man kommer veldig godt overens med. Vi bor ikke sammen enda, men har planer om det til sommeren.

 

Det siste året føler jeg at jeg har blitt litt bitter og grinete. Uten hensikt selvsagt, og det kan være av mange årsaker og, men jeg vil jo ikke være det. Det er spesielt når det er ting som irriterer meg, så skjer det ofte at jeg får en utblåsning. Det er selvsagt ikke meningen å la det gå ut sånn, og det er jo alltid noe å irritere seg over. (Enkelte ting må man jo ta opp selvsagt, men syntes det er noe i overkant ofte nå). Jeg vil ikke bli slik, det er jo ingen god egenskap.

 

Så har jeg merket noe pussig i det siste. Hvis hun drar bort på ferie med venner en eller to ukers tid, f.eks utlandet, så etter et par dager føler jeg en litt pussig følelse. Om det er misunnelse for at hun drar på tur og ikke jeg, sjalusi fordi hun ikke er med meg men andre, eller hva det måtte være er vanskelig å si. Kanskje det beste jeg klarer å forklare med er at hun blir utenfor en viss "kontrollsone". Jeg vet ikke. Jeg sitter med akkurat denne følelsen nå faktisk(hun er på ferie nå), og føler når hun kommer tilbake fra eksotiske reisesteder vil det være kjedelig å komme tilbake igjen til meg. Hvor ingenting har skjedd siden hun drog, og det er samme tralten. Man føler man liksom ikke klarer å leve opp til forventningene. Ja, det er jo ferie og en pause fra hverdagen hun er på, men alikevel. Jeg vil heller ikke bli kjedelig, det må jo være det værste som kan skje en. Er det noe jeg kunne gjort før hun kommer tilbake, som gjør at noe er "annerledes" med meg, eller noe?

 

Så jeg lurte på om noen har noen tanker rundt dette? Jeg vil bli bedre som kjæreste, thats all. Det er viktig å ta og å gi i et forhold, samt ikke "gro fast" og bli en grinebiter, slik jeg er i ferd med nå føler jeg.

 

Takk for at du tok deg tid til å lese.

 

Anonym poster: 9e0dddbc820dd1de0a17eb6716c9fbe0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt å begynne å irritere seg over ting over tid. Dette er du blind for i begynnelsen.

Noe aksepterer man og noe kan man forhandle om og prøve å finne akseptable løsninger på.

 

Det å ta en prat om det er sikkert lurt. Det er ikke alltid man er så flink å kommunisere negative ting, men det er en del av gamet. Bare pass på at dere ikke blir defensiv men forholder dere løsningsorientert.

 

Har du vurdert hva som gjør deg bitter og grinete ?

Hva kan du gjøre med dette ?

På hvilke måter mener du at du som en bedre kjæreste kan endre dette ?

Lenke til kommentar

Sørg for å pleie sosiale bånd. Oppretthold det sosiale med kameratene som du ville gjort dersom du var singel. Involver kjæresten din så mye du kan dersom det passer seg. Kanskje man da har noe mer å snakke om enn tv-serier og gamle historier alle har hørt før.

Lenke til kommentar

Hvis hun ofte drar på ferie uten deg kan nok sjalusien gnage litt ja:)

Men regner med at hun nok gleder seg til å komme hjem til deg, dele med deg sine minner og gi deg ting hun har kjøpt osv.

Håper du har mulighet til å dra med henne på ferier for dere to, med venner også, kanskje, og sammen se frem til nye gleder.

 

Tving deg selv til å se på henne med glede i hva hun har opplevd, spør på en hyggelig, (ikke utspørrende måte) og del latter og morsomme ting. Ikke ødelegg hennes ferieminner på noe vis:)

 

Ellers se frem til samboerskap, kosen som kommer, og nyt at hun er din.

Endret av Zenzer
Lenke til kommentar

Jeg tror Arcturus2 har vært best inne på en løsning her. Problemet er ikke hva du gjør i hennes nærvær - det er snarere at du tilsynelatende ikke gjør så mye ellers.

 

Dersom du er redd for at hun skal syns du er i ferd med å bli kjedelig og at ingenting skjer i "din del" av livet, tror jeg i aller høyeste grad at du har rett i dette. Så jeg syns du skal lytte til den magefølelsen, og gjøre noe med det!

 

Finn deg en spennende hobby eller gjør spennende ting med vennene dine. Også når hun er hjemme, ikke kun når hun er utilgjengelig. Da får du nye historier å fortelle, og du utvikler deg selv som person.

 

Og ikke se på dette som en instant change som du skal rekke før hun kommer hjem, men finn en prosess som du nyter. Noe du kan trives med. Det er nok til å "sjokke" henne, i hvert fall ubevisst.

 

Det er viktig at du har klart for deg at du gjør dette minst like mye for egen del, som for hennes. Du skal ikke lide deg gjennom 2 timers trening hver dag, dersom trening er noe du mistrives med.

Endret av exonum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søk på en ny jobb (deltidsjobb). For fun.. Søk på en bartenderstilling annenhver fredag for eksempel. Smil. Ta et fotokurs en gang i uka. Smil. Dra til Sverige og kjøp deg en gecko. Smil. Prøv å gjør 1000 push-ups på en uke. Smil. Lær deg to korttriks. Smil. Lær deg å stå på henda. Smil. Lær deg ett nytt språk.. Smil..

 

Uansett hva du gjør så bare gjør det positivt. Altfor mange mennesker er negative. Alt som har skjedd har skjedd, og ting som må gjøres må bare gjøres. INGENTING hjelper deg med å være grinete. Absolutt ingenting. Bare tenk over det selv. Når ble det noe positivt ut av at du surmulte?

 

Husk at uansett hva hun gjør så er det henne, og uansett hva du gjør så er det deg. Men snakk sammen, og prøv å gjør hverandre til bedre personer. Prøv å være awesome sammen. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...