Gå til innhold

Hjelp med treg telefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med fabrikkinstillinger vil den ihvertfall ikke bli tregere. Om du har problemer med telefonen som du ikke finner noen logiske forklaringer på, er det en god løsning å prøve fabrikkinnstillinger før du gjør noe annet med den.

 

Du taper ihverfall ingenting på å prøve - annet enn alt innhold du måtte ha lagret på telefonen. Backup først!

Lenke til kommentar

Med fabrikkinstillinger vil den ihvertfall ikke bli tregere. Om du har problemer med telefonen som du ikke finner noen logiske forklaringer på, er det en god løsning å prøve fabrikkinnstillinger før du gjør noe annet med den.

 

Du taper ihverfall ingenting på å prøve - annet enn alt innhold du måtte ha lagret på telefonen. Backup først!

Hadde også lignende problem på min gamle Xperia X10 mini. Etter å ha tatt en fabrikkreset ble telefonen nesten som ny og brukeropplevelsen en helt annen... Anbefales! :) Men viktig å huske å ta backup, det gjorde nemlig ikke jeg...
Lenke til kommentar

Hadde også lignende problem på min gamle Xperia X10 mini. Etter å ha tatt en fabrikkreset ble telefonen nesten som ny og brukeropplevelsen en helt annen... Anbefales! :) Men viktig å huske å ta backup, det gjorde nemlig ikke jeg...

 

Tusen takk for svar begge to :D Men trenger jeg å backup, jeg har jo lagret alle telefonkontakter, bilder og musikk på minnekortet.. Alle apps er jo registert på googlekonto, og kan lastes ned igjen.. er det noe annet jeg trenger å tenke på?

 

Kom på meldingene mine, de hadde vært greit å ha videre, men hvordan tar jeg backup av dem? Vet jo ikke hvor de ligger lagret heller..

Lenke til kommentar

Jeg hadde SE Arc før og hadde samme problemet, treg som fy nesten hele tiden. fabrikkresatte telefonen et par ganger og lagret kontaktene på Telenor sin kontakt app. Den ble raskere en kort tid, før den ble treg igjen. Prøvte div "launchere" som funket til en viss grad bedre en SE sin egen, men etter litt tid begynte de og "lagge" også. Ble rett og slett så lei av heile telefon at jeg ga den bort til slutt, hadde ikke samvitighet til og ta betalt for den selv om jeg ble tilbudt penger for den :p

 

At denne telefonen kom meget bra ut i tester etter den ble lansert sier meg at en telefon som er "testvinner" ikke behøver og være en bra telefon. Telefonen blir testen i kort tid og så blir den utropt som en meget bra telefon eller en dårlig etc.

 

Kjøpte meg noe annet en Sony Ericcson nå og angrer ikke et sekund, kjappeste telefon jeg noen gang har hatt og ikke et eneste problem meg "lagging" eller treg telefon ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar begge to :D Men trenger jeg å backup, jeg har jo lagret alle telefonkontakter, bilder og musikk på minnekortet.. Alle apps er jo registert på googlekonto, og kan lastes ned igjen.. er det noe annet jeg trenger å tenke på?

 

Kom på meldingene mine, de hadde vært greit å ha videre, men hvordan tar jeg backup av dem? Vet jo ikke hvor de ligger lagret heller..

Hvis du vil ta vare på bakgrunn, widget-oppsett og slik bør du nok ta en backup. Det kan jo også være litt tungvint å laste ned alle appene på nytt. Vil anbefale å ta en sikkerhetskopi.
Lenke til kommentar

Jeg hadde SE Arc før og hadde samme problemet, treg som fy nesten hele tiden. fabrikkresatte telefonen et par ganger og lagret kontaktene på Telenor sin kontakt app. Den ble raskere en kort tid, før den ble treg igjen. Prøvte div "launchere" som funket til en viss grad bedre en SE sin egen, men etter litt tid begynte de og "lagge" også. Ble rett og slett så lei av heile telefon at jeg ga den bort til slutt, hadde ikke samvitighet til og ta betalt for den selv om jeg ble tilbudt penger for den :p

 

At denne telefonen kom meget bra ut i tester etter den ble lansert sier meg at en telefon som er "testvinner" ikke behøver og være en bra telefon. Telefonen blir testen i kort tid og så blir den utropt som en meget bra telefon eller en dårlig etc.

 

Kjøpte meg noe annet en Sony Ericcson nå og angrer ikke et sekund, kjappeste telefon jeg noen gang har hatt og ikke et eneste problem meg "lagging" eller treg telefon ;)

 

Hvilken kjøpte du? ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde SE Arc før og hadde samme problemet, treg som fy nesten hele tiden. fabrikkresatte telefonen et par ganger og lagret kontaktene på Telenor sin kontakt app. Den ble raskere en kort tid, før den ble treg igjen. Prøvte div "launchere" som funket til en viss grad bedre en SE sin egen, men etter litt tid begynte de og "lagge" også. Ble rett og slett så lei av heile telefon at jeg ga den bort til slutt, hadde ikke samvitighet til og ta betalt for den selv om jeg ble tilbudt penger for den :p

 

At denne telefonen kom meget bra ut i tester etter den ble lansert sier meg at en telefon som er "testvinner" ikke behøver og være en bra telefon. Telefonen blir testen i kort tid og så blir den utropt som en meget bra telefon eller en dårlig etc.

 

Kjøpte meg noe annet en Sony Ericcson nå og angrer ikke et sekund, kjappeste telefon jeg noen gang har hatt og ikke et eneste problem meg "lagging" eller treg telefon ;)

 

hvor lenge har du hatt denne nå da?

 

Alle datamaskiner blir treig etter bruk

Lenke til kommentar

Hvilken kjøpte du? ;)

 

 

Jeg kjøpte iPhone 5 rett etter den kom, vurderte Samsung S3 også, men fikk litt mye plast "feeling" når jeg holdt den i hånden.

 

hvor lenge har du hatt denne nå da?

 

Alle datamaskiner blir treig etter bruk

 

Første gangen jeg resette SE Arc'en var etter ca 2 mnd. Da lagget den så jævlig at jeg trodde jeg hadde gjort noe feil som gjorde at telefonen ble treg av, slettet alt på minnekortet før jeg resette telefonen som da ble brukbar igjen, men bare en liten stund helt til jeg lastet ned apper og widgets igjen. Er jo litt av pointet med og ha en slik telefon og kunne bruke div widgets. Etter 5-6mnd etter første resetting gjorde jeg det igjen. Denne gangen brukte jeg ikke widgets etter resetting som de 2 første gangene, bare vær widget med klokke, også hurtigmeny widget for wifi, blutooth etc. men etter en stund til begynte den og lagge igjen selv om jeg restartet telefonen med 2-3 dages mellomrom. Følte ofte at min gamle HTC Touch var raskere og bedre en SE Arc'en :p

Endret av Salior
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...