Gå til innhold

Forskjelden på Windows Server og Windows 7


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ikke serverversjon på gaming riggen. Det jeg trenger er en server. Jeg vil ha miligheten til å lagre alle filene mine på et trykt sted. Jeg vil kunne ta backup av alle pc-ene mine uten av å måtte koble till en ekstern hdd hvergang, og at det skjer automatisk. Jeg vil ha remote access funksjonen og mulighet til å streame filmer og musikk rett fra servern slik at alt jeg trenger av lagringmedium i pc-en er ssd til os, spill og litt programmer. Jag vil ha den sikkerheten at hvis en disk i en pc krasjer kan jeg kjøpe en ny og bygge den opp igjen fra backup. Enklere fildeling. Og at den kan kjøre en minecraft server 24/7. Og så liker jeg den "computer helthy" tingen. Og mulighet til å jobbe med ting jeg har jobbet med på riggen hjemme på skolen uten av å måtte bruke minnepenn eller tredjeparts software. Og den mulighet at muttern, fattern og bruttern kan få tatt full backup av maskinene deres. Vi har hatt flere tilfeller der vi mister data p.g.a. at vi ikke har sikkerhetskopi av filene.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger ikke serverversjon på gaming riggen. Det jeg trenger er en server. Jeg vil ha miligheten til å lagre alle filene mine på et trykt sted. Jeg vil kunne ta backup av alle pc-ene mine uten av å måtte koble till en ekstern hdd hvergang, og at det skjer automatisk. Jeg vil ha remote access funksjonen og mulighet til å streame filmer og musikk rett fra servern slik at alt jeg trenger av lagringmedium i pc-en er ssd til os, spill og litt programmer. Jag vil ha den sikkerheten at hvis en disk i en pc krasjer kan jeg kjøpe en ny og bygge den opp igjen fra backup. Enklere fildeling. Og at den kan kjøre en minecraft server 24/7. Og så liker jeg den "computer helthy" tingen. Og mulighet til å jobbe med ting jeg har jobbet med på riggen hjemme på skolen uten av å måtte bruke minnepenn eller tredjeparts software. Og den mulighet at muttern, fattern og bruttern kan få tatt full backup av maskinene deres. Vi har hatt flere tilfeller der vi mister data p.g.a. at vi ikke har sikkerhetskopi av filene.

 

Enkelt fortalt, så vil Windows Home Server 2011 gjøre det du ber om.

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke serverversjon på gaming riggen. Det jeg trenger er en server. Jeg vil ha miligheten til å lagre alle filene mine på et trykt sted. Jeg vil kunne ta backup av alle pc-ene mine uten av å måtte koble till en ekstern hdd hvergang, og at det skjer automatisk. Jeg vil ha remote access funksjonen og mulighet til å streame filmer og musikk rett fra servern slik at alt jeg trenger av lagringmedium i pc-en er ssd til os, spill og litt programmer. Jag vil ha den sikkerheten at hvis en disk i en pc krasjer kan jeg kjøpe en ny og bygge den opp igjen fra backup. Enklere fildeling. Og at den kan kjøre en minecraft server 24/7. Og så liker jeg den "computer helthy" tingen. Og mulighet til å jobbe med ting jeg har jobbet med på riggen hjemme på skolen uten av å måtte bruke minnepenn eller tredjeparts software. Og den mulighet at muttern, fattern og bruttern kan få tatt full backup av maskinene deres. Vi har hatt flere tilfeller der vi mister data p.g.a. at vi ikke har sikkerhetskopi av filene.

Du kan krysse av "JA" på alt sammen med WHS 2011, SkyDrive & StableBit DrivePool.

Jeg har aldri brukt minecraft, men jeg ser på nettet at andre setter opp servere på WHS 2011.

WHS 2011 gir deg backupløsning for 10 PC'er 'out of the box'. (Fungerer også for Mac.)

[Diskcrash på en PC? Sett inn ny disk og kjør en 'bare metal restore' fra WHS 2011.]

Remote access (fra LAN og/eller WAN) er inkludert, media streaming (til LAN og/eller WAN) likeså.

Med SkyDrive på WHS 2011 kan du velge om bare SkyDrive-mappen (og alt under den) eller alle mappene på serveren skal være tilgjengelig på f.eks. en laptop/iPad et annet sted ute på internet.

Med DrivePool, minst 2 disker og folder duplication slått på, så har du bedret beskyttelsen mot tap av filer ved diskcrash.

Jeg vet ikke hvor mye ressurser en minecraft server tar, men som enkel fil- og media streaming server kan dette være noe å vurdere: http://www.dustinhome.no/product/5010610516/hp-proliant-n40l-microserver-amd-turion-ii-1-5-2mb-4gb-0gb/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Med et par-tre-fire 'røde' WD 3TB-disker: http://www.dustinhome.no/product/5010642993/wd-red-3-5-3tb-soho-nas-sata-600-64mb/#intcmp=searchProvider_dacsa

(Maskinen leveres uten OS, men HP støtter den for både WHS 2011 og Red Hat Enterprise Linux. Den fungerer sikkert med mange flere server-OS enn det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...