Gå til innhold

Green551 C1500 vs Acer TravelMate 803LCi


Gega

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lider valgets kval om hvem av disse jeg skal velge...jeg setter pris på lite støy men må klare spilling greit...kom gjerne med andre forslag om dere har i denne prisklassen.

Har også sett litt på Toshiba, men man må i høy prisklasse for å få radeon9000 grafikk....Hjelp meg å avgjøre dette!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg lider valgets kval om hvem av disse jeg skal velge...jeg setter pris på lite støy men må klare spilling greit...kom gjerne med andre forslag om dere har i denne prisklassen.

Har også sett litt på Toshiba, men man må i høy prisklasse for å få radeon9000 grafikk....Hjelp meg å avgjøre dette!!!!!

 

Har selv også fundert lenge på hvilken maskin jeg skulle velge. Jeg fant ut at jeg ville ha en maskin som var meget stillegående og som har greit grafikk kort. Den skal også være lett å ha med seg, og være behagelig å skrive på, altså ikke bråkete tastatur. Da jeg bruker maskinen mye i skole sammenheng.

Skjermen måtte også ha bra oppløsning da jeg jobber med store regneark.

Også måtte jeg ha dvd-brenner da jeg også redigerer endel video. Har også dvd brenner i hjemme pc-en, men er meget kjekt å ha dersom du er ute på farta, og må brenne en dvd.

 

Valget mitt falt på Acer 803 LMi, denne har alt jeg har nevnt ovenfor. Den har også innebygd trådløs nettverk, og 4 usb 2.0 Porter. Disken er "bare" 40 GB, men man kan jo ha en ekstern disk dersom man trenger mer plass.

 

Når det gjelder grafikk kortet på Acer 803 maskinene så er jo dette et ATI Radeon 9000 kort. Funker helt greit til det meste jeg driver med vil jeg tro. Spiller ganske lite.

 

Testet en slik maskin og da falt jeg pladask for den. Men den er nok kanskje litt dyrere enn Green551 maskinen.

Men den skal vistnok være mindre støy på Acer 803 maskinene.

 

Har ikke fått maskinene enda, bestilte den på fredag, så jeg har den kanskje i morgen. javascript:emoticon('8)')

 

Bestilte min på www.pchandel.no, der er det også tilbud på Acer 803 LCi til kr. 19 995.-

Opplevde disse som meget gode, de var alltid raske til å svare på mail og telefoner. (hadde endel spm før jeg bestilte)

 

Kikket på Toshiba også, men de var uforholdsmessig dyre.

 

Med hilsen

Lenke til kommentar

Du vurderte aldri ECS G551?

Ser rundt omkring at det er så mange som skryter av den...Men så er det mange som nevner viftestøy på den, det er det som gjør meg litt urolig!

Den skal vistnok ha veldig god skjerm, men et bråkete tastatur...

Jeg vil nok også tro at acer er mer stillegående enn ecs....

 

Hvordan er det med zepto z4100 da...er den bråkete og har du noen anelse om den har bra skjerm?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke at folk klager på G551 ang støy. I Normale omgivelser så er det utrolig vanskelig å høre noe.

Brukte den i en forlesning her om dagen og sidemann hørte ikke at den stod på. Jeg har også lest masse om at den bråker så mye. Men jeg kan virkelig ikke se at det er et problem.... Jeg må virkelig konsentrere meg for å høre noe i støyfri omgivelser.

 

Det er en genial pc til en bra pris. Spill fungerer også bra. Har testet UT2003 og warcraft på den og det går flott på 1024X768. Har ikke testet noe høyere.

Lenke til kommentar

OK....det høres jo bra ut det du sier angående støy...jeg har virkelig tenkt mye på G551...den er jo veldig billig med tanke på hva den er utstyrt med!

Etter hva jeg har forstått så har ikke G551 trådløst lan...det hadde jo vært kjekt å ha denne muligheten også...

Er det noen som vet om det finnes dokkingstasjon til G551?

Lenke til kommentar

OK..takk for tipset.....har nå fått et brukbart tilbud fra Whitebox...

 

Whitebox CL50 Centrino Mobile 1.5GHz

60GB Harddisk(7200RPM)

1024MB DDR RAM

15.1"SXGA (1400*1050)

ATI Radeon 9000 - 64MB

Combo DVD/CDRW

Trådløst nettverk A+B

Internt 10/100 Nettverkskort

Internt 56k modem

3X USB - Firewire - IrDA - SVHS

Portreplikator

Bluetooth (tilbehør)

Bæreveske (tilbehør)

2års garanti

Pris kr. 16395,- eks. mva. (20329,- ink. mva.)

 

Jeg får den for 19000.-

Er det noen som har synspunkter på det her?

Lenke til kommentar
OK....det høres jo bra ut det du sier angående støy...jeg har virkelig tenkt mye på G551...den er jo veldig billig med tanke på hva den er utstyrt med!

Etter hva jeg har forstått så har ikke G551 trådløst lan...det hadde jo vært kjekt å ha denne muligheten også...

Er det noen som vet om det finnes dokkingstasjon til G551?

 

Så lenge en maskin kalles Centrino må den nødvendigvis ha innebygget WLAN. :)

Lenke til kommentar

Ja jo...jeg har jo lest litt om det...men jeg har snakket med whitebox og dem sier at på alle pcer dem leverer ut nå har norsk tastatur og det problemet med <> kommer til å rette seg med en ny bios....

eller så virker det som at de som har kjøpt den virker veldig fornøyd....men det er nå en gang sånn at uansett hva du bestemmer deg for så er det alltid noe å utsette på akkurat det produktet du skal kjøpe :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...