Gå til innhold

Test: Shuttle OmniNAS KD20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savner definitivt en buzzer i boksen. Det at må sjekke selv om disken har gått eller om vifta har stoppet er for meg litt merkelig. Er det ingen blinkende røde lys heller, hvis dette forekommer?

Skrevet

Eh, kanskje jeg burde skrevet RAID01... :)

Funker jo fortsatt ikke med kun to disker? Raid01 er jo dessuten mer eller mindre meningsløst, samme ytelse som raid10 og mindre sikkerhet.

AtW

• Liker 1
Skrevet

Nå skal jeg passe meg litt for å ikke blande begrepene her. Altså, to disker, data skrives som i raid1 men leses annenvær blokk annenvær disk, som i RAID0. Dette skal (om ikke jeg har missforstått KRAFTIG) gi sikkerheten, diskutnyttelsen og skrivehastigheten til RAID1, men med en lesehastighet ikke ulig RAID0. Tar jeg feil her?

Skrevet (endret)

Nå skal jeg passe meg litt for å ikke blande begrepene her. Altså, to disker, data skrives som i raid1 men leses annenvær blokk annenvær disk, som i RAID0. Dette skal (om ikke jeg har missforstått KRAFTIG) gi sikkerheten, diskutnyttelsen og skrivehastigheten til RAID1, men med en lesehastighet ikke ulig RAID0. Tar jeg feil her?

Du tenker på RAID0+1.

Dette krever fortsatt minimum 3 disker. 2 disker som kjører stripe, og 1 ved siden av som er mirror.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nested_RAID_levels

Endret av dbass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...