Gå til innhold

[Løst] Opgradere Prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her må du nok komme med mer informasjon. Hvilke andre komponenter har du? Hvordan skjermkort?

Hvilke settings kan du si deg fornøyd med i de nevnte spillene?

 

Med en slik CPU er jeg redd du ikke har all verdens av skjermkort heller, og da spørs det om du blir skuffet hvis du oppgraderer CPUen

 

 

EDIT: Ser på prosessoren at det er en laptop. Det ser nok desverre ikke spesielt lyst ut angående gaming da.

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Ser veldig mørkt ut ang. å få noe skikkelig "trøkk" i den der. Hvor gammel er den? Hvilke komponenter har den?

Vil gjerne ha litt mer informasjon ettersom at det ikke er bare bare å få ny CPU til den også puff så drar den BF3 osv. Skjermkorte kan også vær ganske så ræva og da vil det ikke gjøre noe nytte med en ny CPU. Uansett, enten du liker det eller ei tror jeg du må kjøpe en nyere og kraftigere laptop eller stasjonær om du noen gang skal få til BF3.

Lenke til kommentar

Ja, den prosessoren der er i den svakeste delen av skalaen som Intel leverer i assortementet sitt, og da er det vanlig å kombinere det med et tilsvarende skjermkort, og i dette tilfellet betyr det som oftest integrert grafikk, eller det aller svakeste fra enten AMD eller Nvidia.

Ergo så langt unna en gaming maskin som du kan komme, og vanskelig å oppgradere. Først og fremst så trengs det gjerne en del kunnskap/erfaring på feltet, samt noen ganger så bryter du garanti, men værst av alt er vel det faktum at du ikke får tak i slik maskinvare hvor som helst.

 

Og skjermkortet er enda værre, og ofte den komponenten som er viktigst i spill, som vi heller ikke forventer er stort bedre enn ganske dårlig desverre...

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en teknikker han sa jeg trengte ny cpu og skjermkort så spørsmålet er hvilket

Vel flott, da kan du vel spørre ham om hvor du får tak på slik maskinvare da? ;)

 

Men om du oppga noe som helst info om HVA slags PC du har, så kanskje vi kunne prøvd å hjelpe. :) Det eneste vi vet er mengden minne du har og hvilken prosessor. Men vi bør også vite modell og type PC. ;)

Bla. har Proshop.no en del maskinvare for laptoper. Er det du som skal utføre oppgraderingen da?

Lenke til kommentar

Er veldig vanskelig å oppgradere en laptop CPU,

det eneste logiske alternativet ditt er nok en ny pc desverre.

nope er ikke vanskelig jeg er 11 år å byttet cpu for pappa :-)

 

Vel flott, da kan du vel spørre ham om hvor du får tak på slik maskinvare da? ;)

 

Men om du oppga noe som helst info om HVA slags PC du har, så kanskje vi kunne prøvd å hjelpe. :) Det eneste vi vet er mengden minne du har og hvilken prosessor. Men vi bør også vite modell og type PC. ;)

Bla. har Proshop.no en del maskinvare for laptoper. Er det du som skal utføre oppgraderingen da?

ja
Lenke til kommentar

Hei Mathias,

 

Jeg forstår det slik at du skal bytte prosessor i en laptop.

Det finnes mange forskjellige typer prosessorer, og derfor er det viktig å vite hva slags type man har fra før, sånn at man vet at den nye passer. Om prosessoren er fra intel eller amd spiller i mindre grad rolle. Vi må vite nøyaktig hva slags maskin du har. Dette pleier å stå på undersiden av maskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det vil ikke fungere.

Hvorfor spør du om hjelp, når du ikke hører etter?

+ At den har innebygd skjermkort!! :p

 

Hei Mathias,

 

Jeg forstår det slik at du skal bytte prosessor i en laptop.

Det finnes mange forskjellige typer prosessorer, og derfor er det viktig å vite hva slags type man har fra før, sånn at man vet at den nye passer. Om prosessoren er fra intel eller amd spiller i mindre grad rolle. Vi må vite nøyaktig hva slags maskin du har. Dette pleier å stå på undersiden av maskinen.

Hjelper det hviscpuen har Innebygd skjermkort
Lenke til kommentar

Ser veldig mørkt ut ang. å få noe skikkelig "trøkk" i den der. Hvor gammel er den? Hvilke komponenter har den?

Vil gjerne ha litt mer informasjon ettersom at det ikke er bare bare å få ny CPU til den også puff så drar den BF3 osv. Skjermkorte kan også vær ganske så ræva og da vil det ikke gjøre noe nytte med en ny CPU. Uansett, enten du liker det eller ei tror jeg du må kjøpe en nyere og kraftigere laptop eller stasjonær om du noen gang skal få til BF3.

den er

2 m og 25 dager

Lenke til kommentar

Da får vi ta det helt enkelt.

 

Det er mange forskjellige CPU-er, og de er forskjellige.

Dette innebærer at sporene de settes i forskjellige.

Sporene er forskjellige fra bærbar og stasjonære

Siden CPU-er er forkjsllige fra produsent til produsent, og fra serier til serie så er også sporene det.

Å bytte CPU i en bærbar innebærer mye skruing og knoting, og det er ikke sikkert at det er mulig i det hele tatt.

 

Du må også han ytt skjermkort, og jeg tviler på at det lar seg bytte.

Lenke til kommentar

CPUen din er etter hva jeg kan finne på nettet en socket G2 CPU,

viss du absolutt vil bytte CPU,

må du få tak i en CPU som det står "Socket G2" på.

 

Den du linka til tidligere er en socket FM2

(Sporene på CPUen er forskjellig etter hvilken socket det er.)

 

Her er en liste over alle CPUene socket G2 har:

 

http://www.cpu-world.com/Sockets/Socket G2 (rPGA988B).html

 

Det er ikke det samme å bytte CPU på en laptop som på en stasjonær bare så det er sagt,

selvom du har bytta CPU på pcen til faren din,

betyr ikke det at du vil klare det på en laptop,

med mindre det var en laptop du bytta CPU på,

men da burde du spesifisert det.

 

En annen ting er at laptoppen har nesten garantert integrert skjermkort,

viss det er tilfelle er det ikke sikkert det er plass til dedikert skjermkort engang,

dvs. at hovedkortet enten mangler en plass å sette det i,

eller at det fysisk ikke er plass til ett skjermkort.

 

En pc med integrert skjermkort vil slite med å spille BF3 uansett hvilken CPU du har.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...