Gå til innhold

Skjermkort til ca. 1500,-


Okapi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å oppgradere PCen min litt, delvis fordi jeg spiller litt mer enn før, og delvis fordi oppgraderingsspøkelset gjemsøker meg og jeg føler jeg må ha noen nytt. Per i dag har jeg Geforce GTX 260, som jeg kjøpte for snart fire år siden. Får man en inderlig oppgradering fra dette for rundt 1500? Jeg har sett litt på GTX 660, som ligger bittelitt over budsjett. Er dette verdt det, eller er det lurere å vente, enten på nye modeller eller fetere lommebok?

 

Jeg tror jeg vil holde meg til Nvidia med tanke på mulig migrasjon til Linux; hører driverne til AMD der er mindre gode. Prosessoren min er forøvrig en Core 2 Quad 8200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, jeg er åpen for AMD, men da vil jeg helst være rimelig sikker på at kortet funker bra i Linux.

 

Det var Anantech jeg fant kortet på i utgangspunktet. :p Prøver å lande på det som gir mest oppgradering per krone, og så langt virker det som 660 vinner. Selvfølgelig, det er ikke mye dyrere opp til 660 TI, og ikke mye dyrere derfra opp til 670, men man må nesten stoppe et sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...