Gå til innhold

Kosthold og øvelser for å bli kvitt magefettet raskt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor overvektig tror du selv at du er, i form av fettkilo? Altså hvor mange kilo ser du for deg at du ønsker eller trenger å ta av?

Jeg er snart 17 år, er rundt 190 høy og veier ca 80 kg, så i følge min BMI (22) så er jeg på normal kroppsvekt. Er bare det at jeg har litt fett på magen som jeg vil ha vekk. Vekten min er samme faen, så lenge jeg får det vekk.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Det er ingen øvelser som på magisk vis vil få fettet til å forsvinne fra magen. Det fungerer ikke sånn. Løping eller svømming og et bedre kosthold er det eneste som hjelper. Med andre ord må du skape et kaloriunderskudd så kroppen vil forsyne seg av fettet istedet.

 

Og som omnomnomnivore sier; øk proteininntaket ditt. Det vil igjen øke fettforbrenningen din.

Lenke til kommentar

Magefettet forsvinner sammen med det andre fettet, verken raskere eller langsommere. Det som hjelper er å få større muskelmasse siden musklaturen forbrenner fett. Videre må man ha en kombinasjon av kondisjonstrening og intervalltrening hvor man bruker de store muskelgruppene. sykling/løping/svømming er bra. Det er visse matvarer som metaboliseres i leveren og som produserer magefett direkte, og det er sukker og alkohol. Dette må selvsagt unngås om flat mage er en prioritet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...