Gå til innhold

To trådløse rutere på samme nettverk og "sammenkjøre" disse


Anbefalte innlegg

Jeg kommer uansett ikke inn på den 3Com ruteren, har nesten gitt den helt opp nå. Både når jeg kobler til med kabel og trådløst, så kaller bare Windows det et uidentifisertbart nettverk, og det står bare "Identifying...", og det endrer seg heller ikke etter mange timer. Verken med kabel eller trådløst så kommer det opp noe i ipconfig under gateway heller, der er det tomt. Har ingen ting annet koblet til routeren, ikke en gang nettkabelen opp til Zyxel. Har prøvd å ta ut strømmen mange ganger (er ingen fysisk knapp på den, verken on/off eller reset). Er det bare å gi opp denne nå? Ser ikke helt hvordan jeg skal få løst dette.

Endret av DynamicPower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette statisk IP-adresse på den PC'en du bruker for å koble deg (med kabel) til (en LAN-port på) 3Com-ruteren.

 

Når du bruker" ipconfig" eller ser på "Local Area Connection status" i Network and Sharing Center skal du få opp de adressene du har gitt inn.

 

Det må da finnes en metode for å sette 3Com-ruteren til 'factory status' dersom alt har skjært seg. Har du sjekket manualen? (Husker vagt at jeg gjorde det på en 3Com 802.11b-ruter for 10 år siden.)

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg slet med å resette en liknende 3Com-ruter uten reset-knapp. Prosedyren gikk ut på å koble fra strømmen, koble kabel fra WAN til LAN eller LAN til LAN (husker ikke nøyaktig), slå på strømmen og vente litt, og skru av strømmen igjen. Nøyaktig fremgangsmåte finner du i manualen.

 

Etter at du har fått resatt den, så kobler du maskinen din helt vekk fra Zyxel, kobler deg direkte til 3Com og gjør helt ferdig oppsettet der med kabel direkte fra PC til 3Com.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...