Gå til innhold

Hvis tatt i fotoboks, hvor lenge før boten kommer?


polsen

Anbefalte innlegg

Er litt usikker, men kan ha blitt tatt i en av disse gjennomsnittsmålingene mellom Oslo og Trondheim i fjor høst en gang. Har ikke hørt noe om dette ennå, men har også latt meg fortelle at dette er noe som kan ta ganske lang tid å prosessere hos myndighetene.

 

Noen som vet etter hvor mange uker/måneder man kan begynne å puste lettet ut?? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du et gult lys etter passering av siste boks?

 

Nei, så ikke noe lys. Men nå er vel for det første disse boksene utstyrt med en svakere, muligens infrarød, blitz, som man ikke ser, og for det andre, alle tas jo bilde av i disse målingene. Kan derfor ikke trekke noen konklusjon fra om hvorvidt man ser noe lys.

 

Skjønner ikke helt hvorfor det eventuelt skal ta så lang tid? Gjennomsnittsmålinger sendes vel digitalt til saksbehandlere så de har jo alle data tilgjengelige 1 sekund etter du har passert den siste fotoboksen.

 

Aner ikke jeg heller. Har bare hørt fra andre at det kan ta "veldig lang tid", uten at jeg husker detaljert info.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt tatt engang på fotoboks og det tok nesten 3 måneder før jeg fikk boten. Jeg trodde nesten til slutt at bildet som ble tatt var for dårlig og at jeg ikke fikk noen.

 

Ca. tre måneder siden jeg (muligens) kjørte litt for fort. Kanskje bildet evt. ble for dårlig, eller at jeg ikke kjørte for fort likevel... :-) (Siden jeg skriver dette i dag, får jeg vel noe i posten i morra. Murphy har det med å slå til når det minst passer...)

Lenke til kommentar

Nei, så ikke noe lys. Men nå er vel for det første disse boksene utstyrt med en svakere, muligens infrarød, blitz, som man ikke ser, og for det andre, alle tas jo bilde av i disse målingene. Kan derfor ikke trekke noen konklusjon fra om hvorvidt man ser noe lys.

Har kjørt gjennom slike gjennomsnittmålinger flere titalls ganger (Har aldri blitt tatt dog) og det er forøvrig naturlig at man ser et bittelite rødt lys når man passerer første og siste boks. Dette er nok grunnet tidtakningen. Jeg vil tro du hadde sett det ganske tydelig hvis du hadde blitt tatt.

 

Hvis du er sikker på at du kjørte for fort eller hadde for høy gjennomsnittshastighet og du ikke ble tatt så kan det nok være at dem ikke var aktiverte av forskjellige grunner.

 

Jeg ville vertfall ikke ringt og spurt, for å si det sån :)

Lenke til kommentar

Det gule lyset jeg refererer til har ikke noe med selve boksen å gjøre. Rett etter (50m) siste boks på alle gjennomsnitts målepunkter er det satt en stolpe med et gult lys som lyser dersom en er blitt tatt.

 

Hmm. Det visste jeg ikke. La ikke merke til noe gult lys i det hele tatt, da angjeldende kjøring pågikk.

Lenke til kommentar

La du ikke merke til at et lys på en stolpe etter siste fotoboks lyste er du ikke tatt. Eneste funksjonen den har er å varsle at du er tatt.

 

Det røde flashet i boksene er noe alle bør ha opplevd innen nå, men det betyr ingenting. Husker jeg var sikker på at jeg kom til å få bot da jeg la merke til at en gjennomsnittsmåling blinket til meg for et par år siden, men fikk heldigvis lest meg opp på hvordan de fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...