Gå til innhold

– Gullammunisjon i World of Tanks gir ekstra spenning (Win)


Anbefalte innlegg

Mitt problem med WoT var at etter Tier 2 saa var det veldig, veldig vanskelig og grindy. Jeg har kun spilt USA og egentlig kun medium tanks, spesielt T2 medium tank. Det er veldig morsomt aa spille paa T2 - det er stort sett balansert og man finner aldri artillery der. De fleste gidder ikke bruke 'gullammunisjon' paa saa lave tiere hvor det er lett aa komme til neste tier. Jeg husker at naar jeg spilte, saa kom jeg endelig opp til tier 3. Det var den storste skuffelsen jeg noensinne har hatt. Ganske sikker paa at jeg hadde M2 som tier 3 og M3 som tier 4 tanks. Problemet var at naa hadde artillery kommet inn i spillet, og jeg ble for det meste eid av de. Hvis jeg var saa heldig aa ikke bli truffet, eller aa ikke bli sett, kunne jeg snike meg ganske naerme 'midtstreken' i de fleste kart hvor jeg kunne se motstandere. Det neste store problemet mitt var at de fleste spilte heavy tanks, og de var ofte hoyere tiers enn jeg var. Fraser som 'We didn't even scratch 'em," og "We didn't even penetrate them!" ble vanlig. Og I tillegg ble jeg for det meste 1-shottet eller kanskje, om jeg var heldig, 2 shottet. Spillet ble rett og slett ikke goy lenger. Derfor kom jeg meg aldri videre fra tier 4. Som en siste ting skal det sies at kartene var mindre og mer intense paa lavere tiers, foltes det ut som. For eksempel har du kart som mines og mailonvka som er ganske smaa og intense, hvor du gjerne ser halvparten av tanksen odelagt etter kun faa minutter. I motsetning kom det storre, eller i hvert mer aapne maps, i tier 3 og 4 som gjorde at medium tanks fikk enda en disadvantage.

 

Det jeg egentlig prover aa si, er at jeg har funnet tier 1 og 2 som de morsomste tierene, fordi det er a) rettferdig i henhold til at ingen tanks er uovervinnelig, b) nesten ingen bruker 'gullammo' eller andre 'consumablers' som koster ekte penger, og c) kartene i tier 1 og 2 er mer intense, og rewarded ikke camping i 15 minutter slik som andre maps i de hoyere tierne ofte gjor. Det skal sies at kartrotasjonen paa tier 1 og 2 er noe, eller veldig lav. Det er vel rundt 5 map som er gjenggangerne, selv om jeg aldri blir skuffet naar mines kommer.

 

Er det andre som har det paa samme maaten som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal forresten sies at jeg jeg spilte for rundt 1 og et halvt aar siden. Jeg maa starte en ny bruker siden jeg bor i Nord-Amerika naa, saan at jeg kan spille paa serveren i USA. Naar jeg spilte var det jo kun 3 nasjoner (USA, Germany, Russia). Naa er det jo flere. Jeg hadde tenkt til aa prove en annen nasjon denne gangen, siden jeg husket at baade Tysklands og Russlands medium Tier 2 tank var veldig bra. Er det noen som har noen tips til hvem som har den beste medium Tier 2 tanksen?

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig prover aa si, er at jeg har funnet tier 1 og 2 som de morsomste tierene, fordi det er a) rettferdig i henhold til at ingen tanks er uovervinnelig, b) nesten ingen bruker 'gullammo' eller andre 'consumablers' som koster ekte penger, og c) kartene i tier 1 og 2 er mer intense, og rewarded ikke camping i 15 minutter slik som andre maps i de hoyere tierne ofte gjor. Det skal sies at kartrotasjonen paa tier 1 og 2 er noe, eller veldig lav. Det er vel rundt 5 map som er gjenggangerne, selv om jeg aldri blir skuffet naar mines kommer. Er det andre som har det paa samme maaten som meg?

 

Nå skal vel du være litt forsiktig med å trekke noen konklusjoner om hvilke tiers som er mest rettferdige, hvis du aldri har vært over tier 4... I lavtiers finner du mange "OP" tanks, og hvis du har erfarne spillere som tar seg turer i sine maks oppgraderte/100%crew/alt av equipment tanks, såkalt pedobearing, så er det ikke mye du skulle ha sagt i din uoppgraderte T2 tanks.

 

Jeg hadde tenkt til aa prove en annen nasjon denne gangen, siden jeg husket at baade Tysklands og Russlands medium Tier 2 tank var veldig bra. Er det noen som har noen tips til hvem som har den beste medium Tier 2 tanksen?

 

En av de beste T2 tanksene er Pz 2 med flak kanon (Tysk tanks). Det er lite skade per skudd, men med magasin slik den har kan du rive i filler det meste på 1-2 magasin. Tar du deg tid til å sikte kan du også treffe litt på avstand.

 

Men hvis du er relativt ny til spillet kan de tyske tanksene være utfordrende lenger oppe i tiers. De russiske er stort sett litt mer nybegnnervennlige, så hvis du etterhvert vil litt opp i tiers så er det greit å starte med tanks from the motherland ;)

Lenke til kommentar

Det er også et poeng at match maker er forandret siden sist du spilte, så hvis du prøver igjen nå vil du merke at den ikke er like slem mot t4/t5. Med mindre du spiller noe som blir klassifisert som "scout", møter du aldri noe som er mer enn to tiere over eller under din egen. I tillegg er det en del som pusler med UK/Kina, så det er tilsynelatende flere av lav tier tilgjengelig for mm nå.Lenge siden jeg har spilt T2, men BT-2 er vel den jeg har hatt det morsomst i, selv om det er en LT.

Lenke til kommentar

En god del folk ser ut til å ha problemer med heavys som kan være vanskelige å penetrere foran, og at de synes det er "urettferdig" når de selv kjører medium. Det samme hvis de møter høyere tier tanks. Dette ser ut til å gjelde Nubby07.

Etter min mening har ikke disse noe i spillet å gjøre, da de er tilsynelatende ute av stand til å fatte konsepter som flanking, samt at deres mobilitet gjør at de lettere kan flytte seg dit de trengs. De fleste av disse misser også poenget om at LAGET er balansert. De ser kun på sine egne (ofte idiotiske) konfrontasjoner, og bedømmer spillet utifra det. De er ute av stand til å tilpasse spillestilen etter hvordan de er matchet (nivå og type tanks), og blir sure når de ikke fikser det. Den massive sutringa til slike folk førte bla. til en smalere matchmaker, som gjorde spillet mindre utfordrende og mer kjedelig.

Disse folka er de samme som argumenterer for å beholde gullammo. Det sier seg selv når de møter en heavy foran, og er ute av stand til å enten flanke eller trekke seg fra konfrontasjonen, at de gjerne vil ha gullammo. Da får de ihvertfall gjort NOE.

 

Spillet er dritbra, men mange sliter tydeligvis med å mestre det. Konsepter som å bruke terrenget og å bruke tanksens fordeler ser ut til å være helt umulig å fatte for mange. Nei, du spiller ikke Battlefield hvor du rusher fram, gjør skade med alle skuddene uten å tenke, og deretter spawner når du dør.

 

Det er synd at ubrukelige folk skal presse seg inn overalt, og ødelegge bra spill. De er i overtall og sutrer mest, altså får de viljen sin når utviklerne gjør forandringer i spillet. Dessuten dummer de ned selve gameplayet med sin idiotiske kjøring og latterlige klaging i chatten. heldigvis er det lett å sjekke statistikken til folk. Den samme statistikken de mener er helt "random, fordi de hele tiden blir plassert på dårlige lag" ...

Endret av hardrock_ram
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En god del folk ser ut til å ha problemer med heavys som kan være vanskelige å penetrere foran, og at de synes det er "urettferdig" når de selv kjører medium. Det samme hvis de møter høyere tier tanks. Dette ser ut til å gjelde Nubby07.Etter min mening har ikke disse noe i spillet å gjøre, da de er tilsynelatende ute av stand til å fatte konsepter som flanking, samt at deres mobilitet gjør at de lettere kan flytte seg dit de trengs. De fleste av disse misser også poenget om at LAGET er balansert. De ser kun på sine egne (ofte idiotiske) konfrontasjoner, og bedømmer spillet utifra det. De er ute av stand til å tilpasse spillestilen etter hvordan de er matchet (nivå og type tanks), og blir sure når de ikke fikser det. Den massive sutringa til slike folk førte bla. til en smalere matchmaker, som gjorde spillet mindre utfordrende og mer kjedelig.Disse folka er de samme som argumenterer for å beholde gullammo. Det sier seg selv når de møter en heavy foran, og er ute av stand til å enten flanke eller trekke seg fra konfrontasjonen, at de gjerne vil ha gullammo. Da får de ihvertfall gjort NOE.Spillet er dritbra, men mange sliter tydeligvis med å mestre det. Konsepter som å bruke terrenget og å bruke tanksens fordeler ser ut til å være helt umulig å fatte for mange. Nei, du spiller ikke Battlefield hvor du rusher fram, gjør skade med alle skuddene uten å tenke, og deretter spawner når du dør.Det er synd at ubrukelige folk skal presse seg inn overalt, og ødelegge bra spill. De er i overtall og sutrer mest, altså får de viljen sin når utviklerne gjør forandringer i spillet. Dessuten dummer de ned selve gameplayet med sin idiotiske kjøring og latterlige klaging i chatten. heldigvis er det lett å sjekke statistikken til folk. Den samme statistikken de mener er helt "random, fordi de hele tiden blir plassert på dårlige lag" ...

 

Det var fryktelig mye vaas som egentlig ikke gjelder meg i det hele tatt. Det er bare aa spille sammen med Tier 2, jeg er fryktelig god med den tieren, pleide i gjennomsnitt aa ha 4 kills, men det var ikke uvanlig at jeg fikk 7-8-9, spesielt paa mines. Og nei - det var ofte slik at selv om man flanket og skjot motstandere fra siden eller bak saa ble det ofte 'we dinged 'em.'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...