Gå til innhold

Beste lån på 45 000


TomTucker

Anbefalte innlegg

Skylder kapitalkontoen min 45 000kr. Dette er penger som var ment for meg, bror og søster. Mor og far vet ikke om dette.

Det er 6år siden jeg tok disse pengene å brukte de på service på bilen den gang jeg var 18år.

 

Nå er jeg student, har inntekt på 6000 (før skatt) og stipend på 6800kr i mnd da.

 

Mor og far vet ikke om dette, men de vil forsikre seg om at dette er i orden, å dele ut til alle, siden vi er ganske mye eldre nå.

 

Derav spørsmålet; Jeg må låne 45 000kr over en periode på 6mnd, billigst,kjappest og tryggest mulig.

 

Selger MCen min for 30, men vil fortsatt låne, da jeg må ha de NÅ snart.

Ingen egenkapital.

 

 

Ja, jeg vet jeg er en klossmajor. Har iløpet av Juni-September rundt 50-70 000 i inntekt etter skatt (inkl salg av mc for si 25-30k)

 

Kredittkort? forbrukslån? Mc lån? billån uten å kjøpe bil?

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

45 000 på service!?!?

Greit nok, men tror du mer må se på hva du har mulighet til enn hva som er best. Å lure banken er ikke lurt, de finner ut av det. Gjerne skal de ha papirer på at du har kjøpt bilen, så det er vanskelig også. Det du har mulighet til er vel bare forbrukslån eller kredittkort

 

Så, hva er billigst av forbrukslån og kredittkort for deg? Tipper de er ca like dyre.

Har du forresten tenkt på renter? 45 000 for 6år siden er ikke 45 000 i dag, 50 000 er mer riktig.

Ta en prat med banken din.

 

 

Du burde så klart si ifra om hva du har gjort til foreldrene dine, men regner med at du selv har tenkt tanken og gått bort ifra det og heller vil betale tusener i renter og gebyrer for å slippe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6år? 6mnd. 6mnd tid med effektiv rente på 20% er jo da 4500kr.

Nå er dette som sagt 6år siden, å jeg er litt usikker på akkurat krona det var der. Bedt DNB om full historikk på alle kontoene. Dessverre, må jeg betale 900kr for det.

 

Selvsagt har jeg tenkt tanken. Hadde jo vært det beste,å billigste, men jeg har gjort mye dumt tidligere, å jeg vil ikke ha dette på meg heller, da betaler jeg heller. Jeg var/er ikke dum eller uintelligent, jeg var bare svært hensynsløs å 18år med mye penger. Å jeg angrer, som en hund.

 

Bilen fikk et fullstendig motor ras. Ps, vi kan jo si at jeg kjøpte boller og brus for de også. Poenget er jo at jeg har brukt de opp, penger som IKKE er mine i first place (vel, 1/3 er mine).

 

Ah, jeg føler meg så sinnsykt dårlig over dette.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...