Gå til innhold

Uaddressert (fordekt politisk) reklame.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Nok en idealtilstand som er vanskelig å få til.

 

Det finnes noen aviser som sier de er partipolitisk uavhengige, men som ikke er det. Etter mitt syn er det mye redligere å kalle en spade en spade og si hvilket partier man sympatiserer mest med? Er ikke Oslo Dagblad partipolitisk uavhengig, men har historisk støttet Venstre?

Joda. Sant det. Det vet jeg ikke. Jeg lurer også på hva slags avis Gjøvik Blad er..

 

Detter forumet er jo ikke en avis, men kanskje det nærmeste man kommer et partipolitiks uavhengig nettsted i Norge. Her kommer de felste til orde.

Jepp. Det er sant.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Hvordan klarer du å få "kgun er rødgrønn fanatiker som ønsker et påskudd til å poste sine leserinnlegg på diskusjon.no, skjult bak et ønske om å diskutere politisk reklame", til å bli "tå mener at enhver byavis kun skal dekke et av byens partier"?

 

Man blir fort minnet på hvorfor man har sluttet å sjekke innom denne delen av diskusjon.no.

  1. Har du noe annet å slå i bordet med enn påstander?
  2. Har du møtt så mye motstand at du har måttet forlate denne delen av forumet?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

En fanatiker kjennetegnes av å ha meninger som han/hun ikke vil diskutere og heller ikke er i stand til å argumentere for, samtidig som personen også reagerer aggressivt dersom folk truer dette verdensbildet. Personlig er jeg ikke i tvil om hvem fanatikeren av Tå og kgun er.

 

Tå, jeg utfordrer deg til å skrive ett - ett - innlegg like godt skrevet som innleggene på bloggen til kgun.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

En fanatiker kjennetegnes av å ha meninger som han/hun ikke vil diskutere og heller ikke er i stand til å argumentere for, samtidig som personen også reagerer aggressivt dersom folk truer dette verdensbildet. Personlig er jeg ikke i tvil om hvem fanatikeren av Tå og kgun er.

 

Tå, jeg utfordrer deg til å skrive ett - ett - innlegg like godt skrevet som innleggene på bloggen til kgun.

 

Kgun har en total mangel på refleksjon. Noe jeg legger til grunn for god debatt. Har jeg planer om å legge ned tid å skrive et innlegg som viser en total mangel på evnen til å reflektere? Svaret er nei. Klarer jeg å skrive innlegg som knuser de fleste av kgun sine argumenter? Lett. Ville dette nådd frem til deg Aiven? Tvilsomt da jeg mener å huske du er "far left wing".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kgun har en total mangel på refleksjon. Noe jeg legger til grunn for god debatt. Har jeg planer om å legge ned tid å skrive et innlegg som viser en total mangel på evnen til å reflektere? Svaret er nei. Klarer jeg å skrive innlegg som knuser de fleste av kgun sine argumenter? Lett. Ville dette nådd frem til deg Aiven? Tvilsomt da jeg mener å huske du er "far left wing".

  1. Hvorfor gjør du det da ikke?
  2. Kan du vise til et slikt innlegg som knuser mine argumenter?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Kgun har en total mangel på refleksjon. Noe jeg legger til grunn for god debatt. Har jeg planer om å legge ned tid å skrive et innlegg som viser en total mangel på evnen til å reflektere? Svaret er nei. Klarer jeg å skrive innlegg som knuser de fleste av kgun sine argumenter? Lett. Ville dette nådd frem til deg Aiven? Tvilsomt da jeg mener å huske du er "far left wing".

 

Jaja, vi venter i spenning, "mr. fanatic" :D

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Du mener altså at det bør være opp til enhver byavis å kun dekke et av byens partier. Interessant synspunkt :D

Så da regner jeg med at du går i fronten for å legge ned avisen klassekampen? Siden den har en ekstrem politisk preferanse...

 

Det skal ikke være opp til det enkelte media om hvilket politisk ståsted de skal ta nei. Det høres jo ikke noe kommunistisk eller totalitært ut i det hele tatt. :roll:

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så da regner jeg med at du går i fronten for å legge ned avisen klassekampen? Siden den har en ekstrem politisk preferanse...

 

Det skal ikke være opp til det enkelte media om hvilket politisk ståsted de skal ta nei. Det høres jo ikke noe kommunistisk eller totalitært ut i det hele tatt. :roll:

 

Jeg har allerede svart på problemstillingen. Din bemerknings relevans begrenses av at det er helt tydelig du ikke har lest hele tråden.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg gjentar dette:

 

Jeg vet ikke hvem som så innslaget på nyhetene i går om kvinnen som er i ferd med å vurdere sitt abonnement på Fedrelandasvennen på grunn av alle reklameinnstikkene. Hun har reservert seg mot uaddressert reklame bakveien som stikkes inn i hennes avis. Denne omgåelsen ser Forbrukerrådet nå på.

 

Jeg har også reservert meg mot reklame, men får den allikevel her i Moss i den såkalte byavvisa som ser ut til å være et politisk talerør for Fremskrittspartiet. Avisa er full av reklame og nesten utelukkende politiske innslag fra FremSkrittspartiet. Jeg har prøvd å få inn to innlegg som svar på tre innlegg fra FrP politikere. Det første fikk jeg ikke inn med den sedvanlige begrunnelse at det var for langt. Siden har jeg skrevet et nytt innlegg som nå ser ut til å møstes med taushet. Derfor publiserer jeg det sise korteste her:

 

og presiserer at jeg har:

  1. Reserert meg mot telefonsalg og adressert reklame
  2. Reservert meg mot mot uadressert reklame levert av Posten

Nå snakker vi om papiraviser som leveres i postkassen. Byavisa i Moss har jeg ikke bedt om. Den dyttes på meg, sist nå onsdag, stort sett bare med reklame og i tillegg med et reklame innstikk. Dette anser jeg som verre enn det kvinnen som ble intervjuet angående reklame innstikk i Fedrelandsvennen opplever. Den avisen abbonnerer (kjøper) nok kvinnen på.

 

Klassekampen er nevnt. Det må så vidt jeg vet abboneres på den avisen. Man velger altså å kjøpe avisen. Jeg har aldri fått den gratis (uoppfordret) i postkassen. Når jeg får byaavisen i min postkasse, så får jeg altså

  1. En avis full av reklame og politisk reklame for et parti.
  2. Reklame innstikk.

Er det dette Fremskrittspartiet kaller valgfrihet?

 

Jeg håper at forbrukerrådet går videre med denne saken og at det gis forbud mot uaddressert reklame innstikk (inn bakdøren).

 

Jeg er også for å minimere bruken av papir og verne skog. I en verden med nok digital reklame, trenger jeg ikke papirreklame. Jeg har derfor reservert meg mot uadressert og adressert reklame.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  1. Hvordan er det med uaddressert reklame der du bor?
  2. Hvordan er det med uadressert reklame inn bakveien (for eksempel som innstikk i aviser) der du bor?
  3. Hvordan er det med uaddressert reklame + politisk reklame der du bor?

1. Det er mer enn nok reklame som finner vei nedi postkassa her. Men vi har ikke reservert oss mot uadressert reklame, så det kommer ikke som noe sjokk.

2. Det kommer en del med Stavanger Aftenblad. Likevel er dette blandt den mest interresante reklamen som kommer i hus.

3. Jeg vil ikke påstå det er så mye politisk reklame her, bortsett fra noen medlemsblad fra Venstre, da. Kan jo være det blir litt mer politisk reklame frem mot valget i høst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som liberaler er du vel tilhenger av valgfrihet:

  1. Mener du det er valgfrihet å få tredd en gratis avis ned i postkassen som ser ut til å være talerør for ett enkelt parti og som man ikke har bedt om?
  2. Mener du det er valgfrihet når man har reservert seg mot reklame?
  3. Er det tvang eller valgfrihet?
  4. Er det denne "valgfriheten" (les tvangen) vi kan vente oss med FrP i en eventuell borgerlig regjering?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Som liberaler er du vel tilhenger av valgfrihet:

  1. Mener du det er valgfrihet å få tredd en gratis avis ned i postkassen som ser ut til å være talerør for ett enkelt parti og som man ikke har bedt om?
  2. Mener du det er valgfrihet når man har reservert seg mot reklame?
  3. Er det tvang eller valgfrihet?
  4. Er det denne "valgfriheten" (les tvangen) vi kan vente oss med FrP i en eventuell borgerlig regjering?

1. Nei, det er ikke valgfrihet å få noe uadressert i postkassen. Men du har lov å kaste avisa i peisen, i stedet for å lese den.

2. Dersom du har reservert deg mot reklame, så skal du heller ikke motta reklame. Dette er en problemstilling som en må ta med leverandøren av posten.

3. Det er ingen av delene.

4. Med FrP i en evt. borgerlig regjering kan man vente seg at FrP vil få gjennomslag på noe av sin politikk. På samme måte vil både KrF og Venstre få gjennomslag for noe av sin politikk i en evt. borgerlig regjering.

Endret av KristofferHavn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hadde man fått nok slik reklame, kunne postkassen blitt så full (særlig om man er på noen dagers ferie) at viktig post ikke får plass eller blir oversett.

 

Dette er verre enn digital spam.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+9871234

Synd at det ikke er en app for dette http://www.digitalstart.no/#andre-nyttige-apper

 

Jeg har alltid ønsket meg en fjernkontroll ala Tv til å dempe stemmen til personer som prater tull.

 

Det kunne jo vært fint med en app til å blokkere forum troll, samt tidstyver, manipulatorer og kverulanter som manipulatoren Lycantrophe og kverulanten herzeleid som ikke bidrar med noe konstruktivt til forumet.

 

Ved neste korsvei, kan man bli nødt til å liste opp det innholdet de to har publisert på forumet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kan den appen din også fjerne ting som er fullstendig off topic som skiskytingi en tråd som handler om reklame i en avis?

 

Så dette

 

 

Skal legge det inn når jeg er på den stasjonære Pc'en og skiskytingen er over.

 

ble for hard kost for deg. Lag gjerne den appen og den appen som fjerner Byavisen i Moss fra min postkasse. Det er en renspikka propagandaavis for FrP.

 

Der står minst to lapper med nei takk til reklame på postkassen min, men det ser ikke ut til å gjelde aviser med komersielle reklame innstikk.

Lenke til kommentar

Uhyre spennende. Forcad har tatt in 5 sekunde på Svendsen,. Glimrende skyting av Tarjei Bø. Han virker frisk igjen.

Da er det vel klart Forcad bommer og må ta igjen 13.9 sekunder.

Nei, det var dette jeg syns var svært unødvendig av deg, et irritasjonsmoment for de av oss som er interessert i temaet, og syns det å følge sport på TV er totalt uinteressant, bare påpeker det siden du ønsker å sperre tidstyver på din app.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Uhyre spennende. Forcad har tatt in 5 sekunde på Svendsen,. Glimrende skyting av Tarjei Bø. Han virker frisk igjen.

 

Da er det vel klart Forcad bommer og må ta igjen 13.9 sekunder.

Nei, det var dette jeg syns var svært unødvendig av deg, et irritasjonsmoment for de av oss som er interessert i temaet, og syns det å følge sport på TV er totalt uinteressant, bare påpeker det siden du ønsker å sperre tidstyver på din app.

 

 

Godtar den begrunnelsen.

 

Send en forespørsel om å bli moderator med mål om å fjerne alt utenomsnakk og drøvtygging på gamle argumenter. Fjern også innlegg uten innhold. Som eventuelt nye moderator kan du jo begynne her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1583066

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...