Gå til innhold

Hjelp med en enkel mobil applikasjon? [Se bilde]


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt en enkel ferdig laget app med oppsettet nedenfor på iPhone og android. Finnes det lignende app som er ferdig laget? Klar til å ta ibruk? Eller må man lage alt fra scratch? I så fall er det noen som er villig å ta seg av dette arbeidet? Er student selv, så det renner ikke penger av meg, men er villig til å betale noen hundrelapp.

 

Slik ser oppsettet ut:

Endret av CreativeFantasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok alltids opp noe bare ved å prøve deg fram, men dersom du skal ha noe faktisk funksjonalitet ville jeg nok sagt at dette er litt over hodet på en typisk nybegynner. Du nevner for øvrig ikke om du planlegger å kun bruke app-en privat eller om den skal publiseres og selges? Hvis sistnevnte er tilfellet har du en helt annen vanskelighetsgrad (form av krav som stilles) foran deg. For øvrig håper og tror jeg at det er få utviklere som tar på seg å lage en app for så lite som du nevner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvis man ikke har særlig html&php kunnskaper, er det fortsatt enkelt?

 

Kanskje ikke da. Tenkte du behersket verktøy som DreamWeaver? Du kan begynne med å lære webutvikling på denne

 

http://www.w3schools.com/

 

norske siten. Behersker du heller ikke engelsk, anbefaler jeg deg å lese den i en nettleser som gir automatisk oversettelse til norsk. Akkurat til det foretrekker jeg Google Chrome mens jeg til netthandel foretrekker Opera, da jeg anser den som den sikreste nettleseren.

 

DreamWeaver CS 6 er ganske standard og svært mange som driver med utvikling av nettsteder buker den. Som vist i videoen er den også svært egnet til å utvikle apper med.

 

Kjenner du ingen som har DreamWeaver? Den kan brukes gratis i en måned så vidt jeg vet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

DreamWeaver CS 6 er ganske standard og svært mange som driver med utvikling av nettsteder buker den. Som vist i videoen er den også svært egnet til å utvikle apper med.

 

Kjenner du ingen som har DreamWeaver? Den kan brukes gratis i en måned så vidt jeg vet.

Skal prøve meg frem med gratis versjonen, og hvis jeg eventuelt får tid noe, så kjøper jeg den :) Får spørre litt omkring i forumet hvis jeg trenger hjelp. Men man finner ikke lignende app mal til dreamweaver?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men man finner ikke lignende app mal til dreamweaver?

Det kan godt være. Jeg lager ikke apper, men har DW CS 6. Som sagt sikkert ikke vanskelig om man kan

  1. HTML
  2. CSS
  3. JavaScript
  4. PhoneGap

og berhersker DW. Mange gjør det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Selv om du lager en html/php webside må du ha en app for å vise dennne. I Android kan du bruke et enkelt WebView, hvordan dette gjøres på iPhone i objective-C er jeg usikker på. Men uansett hvordan du vender å vrir på det må du nok lese deg opp på litt java (android / eclipse IDE) og Objective-C for iPhone delen.

 

Apple sin restriktive app politikk kan jeg ikke svare deg om. Men det ser ut som om du ikke kommer noe vei med et simpelt WebView.

Lenke til kommentar

anyone? vil en applikasjon med konseptet ovenfor laget med Dreamweaver bli godkjent på Appstore?

 

http://stackoverflow.com/questions/11973470/will-apple-app-store-accept-an-application-that-uses-uiwebview-for-almost-everyt

 

Kort oppsummert: Dersom du kun tilbyr funksjonalitet som også er mulig å få til på en webside gjennom mobilens nettleser, vil app-en ble avslått.

Lenke til kommentar

http://stackoverflow...r-almost-everyt

 

Kort oppsummert: Dersom du kun tilbyr funksjonalitet som også er mulig å få til på en webside gjennom mobilens nettleser, vil app-en ble avslått.

 

Så hele ideen min om hvordan applikasjon skal være kommer uansett til å bli avslått? Enten det er laget med Xcode eller dreamweaver, ettersom funksjonaliteten også er mulig å få til på en hjemmeside..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, hvorfor lage en app om det kan presenteres via et nettsted optimalisert for mobile plattformer? Gjør det enkelt, så enkelt som mulig, men ikke enklere.

 

DW er også god til å oprimalisere din site for ulike plattformer:

 

http://www.youtube.com/watch?v=wZOVdEdrGOU

 

Søk:

 

dereamweaver cs6 fluid grid layout

 

på YouTube for ytterligere informajson.

Lenke til kommentar

http://stackoverflow...r-almost-everyt

Kort oppsummert: Dersom du kun tilbyr funksjonalitet som også er mulig å få til på en webside gjennom mobilens nettleser, vil app-en ble avslått.

 

Det er ikke det som står på stackoverflow, det står at hvis appen din er en wrapper for en webside som ikke tilbyr noenting som ikke kan lages i html5 så kan det hende den ikke blir godkjent. Altså om du lager appen UTEN webview så unngår du dette "problemet". Det er massevis av apps på appstore som kunne vært laget som webside så dette er helt klart ikke riktig.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg sliter litt med å finne klar, konsis dokumentasjon på dette ettersom jeg ikke har tilgang til det oppdaterte dokumentet "App Store Review Guidelines", men flere svar i tråden jeg lenket til peker mot akkurat hva jeg sa.

 

Section 2:

Functionality 2.12

Apps that are not very useful, are simply web sites bundled as apps, or do not provide any lasting entertainment value may be rejected

Lenke til kommentar

Dette prosjektet ser veldig fint ut som et læringsprosjekt, men som The Stig sier, appen må gjøre noe nyttig for at den skal bli godkjent.

Les gjennom App Store Review Guidelines - og ha i bakhodet at det blir sendt inn i overkant av 8000 apps hver måned til App Store.

Har din noe å stille opp med?

 

Kjør noen tutorials på storyboards i Xcode, så skal du kunne lage den appen der relativt raskt. Er ikke mange linjene med kode ut ifra wireframen din å bedømme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...