Gå til innhold

Cpu flaskehals i bf3? 3820+7970xfire


Anbefalte innlegg

Hei,

 

gjorde litt testing i dag, og ser at jeg kun utnytter ca 70% av mine 2 skjermkort når jeg spiller bf3 online.

 

Har følgende oppsett :

 

3820 @ 4.75ghz

7970 xfire @ 1200 / 1700

16gb minne @ 2300mhz

 

Har da følgende spørsmål :

 

1 - Ettersom jeg ser max 70%, er det da som jeg tror at cpu holder tilbake for mer utnyttelse?

 

2 - Vil det være nok å klokke cpu til ca 5.0ghz for å dra opp i 90% på begge kort?

 

3 - Vil en 3930k prosessor ved samme hastighet spise inn dette "gapet"?

 

4 - Ivy-E skal også komme til LGA2011, kanskje verdt å vente på fremfor å investere i en 3930k nå? Sliter med å finne ferske bekreftende artikler på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Jeg har også 3820 (og Titan GTX 6gb) og jeg kjører BF på fullt uten problemer. Så kanskje det ikke er prosessoren som holder deg tilbake?

 

(er egentlig PC-noob, så kan hende jeg er helt på jordet!)

Et 7970 kjørende på 1200/1700 er ikke så voldsomt langt unna et ikke overklokket Titan ytelsesmessig.

CFX tar også litt CPU-ytelse, og du har mest sannsynlig ikke testa de tøffeste banene samtidig som du logger GPU Usage i bakgrunnen. Mest sannsynlig vil du se at GPU Usage faller under 80% til tider.

 

Det er rimelig trygt å konkludere med at Frostbite 2 spiser mye prosessorkraft, det blir spennende å se hvor få optimaliseringer DICE gjør med Frostbite 3 i Battlefield 4.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg har en 3930k på mellom 4.5 og 4.8 litt avhengig av hva jeg føler for. Har også 2 stk 7970 på stort sett rundt 1200 core. Jeg vet at jeg ikke alltid ligger på 100% ish på gpu usage, men jeg klarer stort sett og alltid holde meg over 90 fps.

På små baner havner jeg fort opp mot 200 fps.

 

Med dagens teknologi så vil det være umulig å ha 120 fps minimum på bf3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...