Gå til innhold

Warframe: Nytt skytespill med heftig grafikk (Det er gratis)


Anbefalte innlegg

Warframe is a cooperative free-to-play online action game set in an evolving sci-fi world. Join your friends in player-vs-enemy raids across the solar system and master the power of the Warframes. Stand alone or fight together against enemies that threaten your world.

 

Warframe er ett Free-to-play Online spill. Alt foregår i en sci-fi verden. Du kan spille med venner eller andre online (Coop) Det finnes mange mange baner. Jeg har spilt betaen, og må si meg mektig imponert. Man har "Ninja" skills, dvs at du kan løpe på veggene, kaste deg bortover gulvet osv osv. Man har også tilgang til en rekke forskjellige våpen, blant annet et sverd som man alltid har med seg, + en rekke skytevåpen og muligens andre våpen?

 

Her er en liten gameplay video jeg fikk satt sammen: Den viser Coop online delen av spillet.

http://www.youtube.com/watch?v=NGef80RfZEA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp mikrotransaksjoner!

 

You can purchase 75 Platinum for $5, 170 Platinum for $10, 570 Platinum for $30, 1000 Platinum for $50, or 2100 Platinum for $100. For some perspective, almost half of the Warframes cost 120 Platinum while the other half cost 225 Platinum, and one costs 375. Weapons fall within the 120 - 225 cost range.

 

Tatt frå denne sida

http://penny-arcade.com/report/editorial-article/warframe-is-cyborg-ninjas-power-sliding-into-a-hail-of-gunfire-but-makes-fr

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er sluppet for alle på steam nå. (Men fortsatt i beta)

 

Har fått prøvd 4-5 brett med "Excalibur". Det ser ganske lekkert ut (og kjører greit på den aldrende maskina mi, noe ikke alle nye spill gjør), fine animasjoner og spillfølelsen er bra. Så langt virker det kanskje litt tynt på gameplay-siden, repetetive og standard tps-greier, med enkelte kule ting som knee-slide. Men jeg vil ikke gi noen "dom" etter å ha prøvd såpass lite av spillets innhold.

 

Har heller ikke fått satt meg særlig inn i oppgraderings/mod/crafting-systemet ennå. Har hørt at spillet legger opp til mye grinding og farming etterhvert, noe som jo krever at gameplayet er interessant i lengden for at man skal gidde å gjøre det..

 

Har på følelsen av det hadde vært lurt av dem å legge til pvp for å friske litt opp i ting. Såvidt jeg har skjønt er det også snakk om at de skal det etterhvert..

Lenke til kommentar

Warframe er en av de få betaene som har imponert meg i år sammen med Simcity(alpha?)

Er ikke den store fan av sci-fi generelt men likte måten de utførte spillet og ville ikke ha satt det i noen andre settinger. Følelsen av Mass Effect multiplayer er vel et av de nærmeste sammenligningene jeg kommer på.

 

Har loket litt rundt på forumene og ser mange der som klager over grindinga og sinnsyk lav droprate blueprints. Har vært borti en boss 4 ganger og fått 2 av totalt 4 tror jeg blueprints til en ny karakter. Har ikke begynnt å lete etter ressurser som trengs for å bygge delene men tror kanskje det er der folk aller mest klager over grindinga.

 

Selv har jeg bare loket rundt ilag med folk og storkost meg med å prøve ut nye våpen og oppgradere mine gamle våpen, synes ihvertfall at våpensystemet og hvordan du oppgraderer de er en orginal idè som ikke jeg har vært borti før, iallefall ikke i denne grad.

 

Grafisk sett vil jeg si at det er fint å se på og jeg sitter med en gammel traver av en laptop og det går så det suser.

 

Men selvfølgelig liker du ikke denne typen gameplay så kommer det til å gå fort kjedelig, men det er verdt et forsøk om du er innpå det jeg nettopp har beskrevet.

Lenke til kommentar

Har loket litt rundt på forumene og ser mange der som klager over grindinga og sinnsyk lav droprate blueprints. Har vært borti en boss 4 ganger og fått 2 av totalt 4 tror jeg blueprints til en ny karakter. Har ikke begynnt å lete etter ressurser som trengs for å bygge delene men tror kanskje det er der folk aller mest klager over grindinga.

 

I tillegg har spillet "build times". Når du endelig har fått tak i alt du trenger for å lage en ny warframe, tar det 3 dager før byggingen er ferdig og du kan teste den ut. Våpen og annet utstyr tar 12 timer. Du kan selvfølgelig framskynde prossessen ved å betale med ("ekte") penger..

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå 70 timer i Warframe. Har laget meg en ny warframe, og en tredje er på vei. Har også laget meg ca åtte forskjellige våpner. Det er et moro spill, og jeg ser frem til de fremtidige oppdateringene, for å se om det blir noe mer.

 

Oppdatering nr 8 kommer i neste uke, og da blir det mulig å duellere mellom to og to spillere.

Lenke til kommentar

Jeg har klart å klokke inn rundt 40 timer, til tross for at førsteinntrykket var litt blandet. Jeg spilte fram til jeg hadde makset (level 30) den første warframe'n og litt til for å teste enkelte nye våpen. Etter det orket jeg ikke tanken på å grinde meg til alle blueprints osv til en ny warframe (særlig med tanke på den drop rate'n jeg har opplevd til nå), og føler (ihvertfall for øyeblikket) ikke for å legge penger i spillet. Men jeg kommer sikkert til å fyre det opp igjen etter update 8 for å se hva som er nytt.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Veldig imponerende grafikk og jeg må si at jeg ble hekta fra første minutt. Har opprettet en clan der man må sammarbeide for å låse opp nye rom i "dojo" og gjøre co-op sammen. veldig bra spill hvis man samarbeider andre man sjenner. :thumbup: liten minus med at banene er ganske like på hver enkel planet

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har nå 70 timer i Warframe. Har laget meg en ny warframe, og en tredje er på vei. Har også laget meg ca åtte forskjellige våpner. Det er et moro spill, og jeg ser frem til de fremtidige oppdateringene, for å se om det blir noe mer.

 

Oppdatering nr 8 kommer i neste uke, og da blir det mulig å duellere mellom to og to spillere.

Siterer meg selv for to år siden.

 

Jeg har nå totalt 23 Warframes, 38 hovedvåpen, 40 sekundærvåpen og 57 nærkampsvåpen. Har også åtte "pets". Jeg har nettopp passert 500 timer i spillet, og moroa tar aldri slutt.

 

De har nettopp gitt muligheten til å fargelegge innsiden av ditt eget romskip også:

b4173d13c1.png

 

Sterkt anbefalt for enhver som ønsker å prøve spillet. Det er fremdeles gratis.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Flere som spiller Warframe her? Jeg har tatt det opp igjen etter en laaang pause, og det er veldig mye nytt å sette seg inn i.. Det har også blitt lettere å skaffe seg nye warframes enn det var når jeg spilte det før (det er sikkert også tre-fire ganger så mange av dem). I tillegg til Excalibur som jeg maksa ut den gang, har jeg nå maksa Rhino, Mag og Ember, mens Valkyr er klar om et par timer..

 

Må innrømme at jeg begynner å slite når man snakker om fiender oppe i level 28-30 osv, ihvertfall solo. Men det er vel meninga at man skal doble mod-kapasiteten, noe jeg ikke har gjort med noen av warframene ennå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...