Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hvordan får jeg til at de registerer seg med offentlige telefonnummer (hustelefonen?) Og en garanti vil jeg gjerne gi hvis jeg har mulighet til det.

 

Akkurat det er et programmeringsspørsmål jeg ikke har jobbet med. Jeg vet at det er mulig å sende sms fra nettet eller en bot a la:

 

NetCom:

[email protected]

 

Telenor:

[email protected]

 

etc.

 

På tilsvarende måte er det sikkert mulig å sende en SMS til din webtjeneste.

 

Gode søk i en søkemotor kan muligens gi deg svar.

 

Eksempel: How to register an user by an sms

 

Hvis ikke det hjelper, foreslår jeg at du spør et av teleselskapene, på et bedre underforum her på diskusjon.no eller på et annet webforum.

 

Muligens har teleselskapene et innstikk eller der finnes ferdig kode, du kan klippe og lime inn i din egen kode.

 

Bruker du php er 99 % av de problemene du måtte ha allerede løst. Problemet er å finne svaret.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det er et programmeringsspørsmål jeg ikke har jobbet med. Jeg vet at det er mulig å sende sms fra nettet eller en bot a la:

 

NetCom:

[email protected]

 

Telenor:

[email protected]

 

etc.

 

På tilsvarende måte er det sikkert mulig å sende en SMS til din webtjeneste.

 

Gode søk i en søkemotor kan muligens gi deg svar.

 

Eksempel: How to register an user by an sms

 

Hvis ikke det hjelper, foreslår jeg at du spør et av teleselskapene,, på et bedre underforum her på diskusjon.no eller på et annet webforum.

 

Muligens har teleselskapene et innstikk eller der finnes ferdig kode, du kan klippe og lime inn i din egen kode.

 

Takker for informasjonen, skal ta en nærmere titt på det med sms på web. Finner vel noe der skal jeg tro :)

Lenke til kommentar

Kjenner du til et innstikk med eventuell autentisering (mot en database) om det er aktuelt?

 

Er ikke sikker på om jeg forstår nøyaktig hva du mener, men jeg har tenkt å ordne til en database som sørger for at all informasjon blir lagret og sjekket ut med f.eks sms løsningen.

Endret av FreeZeMan83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den var ikke dum nei, takker så mye

 

 

Er det videoen du sikter til?

 

Den

  1. Sier vel hvordan man sender en SMS fra en nettslide eller bot slik jeg har nevnt ovenfor.
  2. Jeg kan ikke se at php brukes som språk. Hva bruker du?

Å sende en SMS fra en Bot eller en nettside er noe annet enn å sende en sms til en nettside for registrering og innlogging.

 

Er ikke sikker på om jeg forstår nøyaktig hva du mener, men jeg har tenkt å ordne til en database som sørger for at all informasjon blir lagret og sjekket ut med f.eks sms løsningen.

  1. At man ikke kan registrere seg med et falskt (ikke eksisterende) telefonnummer.
  2. At man ikke kan registrere seg med et annonymt nummer.
  3. At man ikke kan bruke samme nummer mer enn en gang må du sørge for i registreringsmodulen din.

Lenke til kommentar

Er det videoen du sikter til?

 

Den

  1. Sier vel hvordan man sender en SMS fra en nettslide eller bot slik jeg har nevnt ovenfor.
  2. Jeg kan ikke se at php brukes som språk. Hva bruker du?

Å sende en SMS fra en Bot eller en nettside er noe annet enn å sende en sms til en nettside for registrering og innlogging.

  1. At man ikke kan registrere seg med et falskt (ikke eksisterende) telefonnummer.
  2. At man ikke kan registrere seg med et annonymt nummer.
  3. At man ikke kan bruke samme nummer mer enn en gang må du sørge for i registreringsmodulen din.

 

Yepp.

 

Bruker nok .php og sql til databasen.

 

Har aldri sendt sms fra nettside før, så dette kan bli spennende, eller fra en Bot da :)

 

Feiltolket litt først da vettu, sånn går det når man leser kjapt gjennom, hehe...

Endret av FreeZeMan83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er overbevist om at det finnes gode php kodesnutter / innstikk som du eventuelt kan modifisere selv.

 

Problemet er nok redusert til kvalifiserte søk som

 

php how to register an user by an sms

 

eller variasjoner derav. Det kan du vel gjør selv?

Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at det finnes gode php kodesnutter / innstikk som du eventuelt kan modifisere selv.

 

Problemet er nok redusert til kvalifiserte søk som

 

php how to register an user by an sms

 

eller variasjoner derav. Det kan du vel gjør selv?

 

Det kan jeg vet du og takker så mye for hjelpen så langt. Blir artig å se hvordan dette går.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg bruker php drevne drupal og det ser ut som om problemet allerede er løst i drupal

 

http://groups.drupal.org/node/19195

 

https://github.com/m...stration.module

 

Se også

 

http://drupal.org/sandbox/christianchristensen/1489024

 

for en mulig mer moderne løsning.

 

Er litt interessert i dette selv, så forklar gjerne hvilken løsning du til slutt faller ned på.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kom til å tenke på en ting.

 

Skal utlendinger kunne registrere seg? I utlandet burkes OpenId mye. Den tjenesten kan nok også misbrukes ved at man har flere kontoer. Men man kan jo ogås ha flere mobil telefon nummer.

 

Om du begrenser deg til personer med norske moblitelefonnummer (det kan jo være mange utlendinger blant dem) er kanskje det beste å simulere en bruker som er beskrevet i boken til Schrenk: http://www.schrenk.com/ og hente telefonnummeret fra Gule sider. Da kan man samtidig teste at brukeren ikke har flere mobiltelefonnummer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på en ting.

 

Skal utlendinger kunne registrere seg? I utlandet burkes OpenId mye. Den tjenesten kan nok også misbrukes ved at man har flere kontoer. Men man kan jo ogås ha flere mobil telefon nummer.

 

Om du begrenser deg til personer med norske moblitelefonnummer (det kan jo være mange utlendinger blant dem) er kanskje det beste å simulere en bruker som er beskrevet i boken til Schrenk: http://www.schrenk.com/ og hente telefonnummeret fra Gule sider. Da kan man samtidig teste at brukeren ikke har flere mobiltelefonnummer.

 

Utlendinger skal ikke ha muligheten til å stemme, kun norske statsborgere.

 

Kommer til å sjekke opp alle og enhver om de er registrert som en reèl borger, hvis mulig. Gule sider er ikke en dum løsning, skal ta en titt på linken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og, si gjerne hvordan det gikk.

 

Der er også en norsk tjeneste minID http://www.difi.no/a...-til-innlogging som jeg aldri har brukt eller vet noe mer om.

 

Det er nok sikkert ikke så bra som en godt autentisert registrering (innlogging) via mobil.

 

Jeg vet ikke hvor aktuelt det er å stenge ute personer som kommer via an proxy server. Det er nok ikke mulig å stenge ute de mest avanserte, men kanskje de fleste. Det kan jo også lette belastningen på serveren din:

 

Getting a visitors real Ip address.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og, si gjerne hvordan det gikk.

 

Da har tiden gått og har for øyeblikket havnet hos ViaNett siden hovedproblemet er at alle krever organisasjonssnummer eller bedrift. Håper ikke at ViaNett gjør det samme når demoversjonen er ferdig. Det eneste som er problemet nå er å få scriptet sendt over til serveren til ViaNett slik at en sms skal bli sendt videre til mottakeren. Får alltid opp denne feilmeldingen:

Warning: file_get_contents(http://smsc.vianett....rname=*anonym* password=*anonym*& refno=*anonym*& sourceaddr=*anonym*& destinationaddr=*anonym*& message=*anonym*) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in C:\wamp\www\xxxxx\xxxxx.php on line 181

 

181: $response = = file_get_contents($url)

 

Script:

<?php
if ($ugyldig == false) {

if ($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST")
 {
$server = "smsc.vianett.no";
$username = urlencode("*anonym*");
$password = urlencode("*anonym*");
$refno = "*anonym*";
$sourceAddr = "*anonym*";
$destinationAddr = "*anonym*";
$operator = "0";
$message = "*anonym*";
$url = "http://smsc.vianett.no/ActiveServer/MT/?username=$username&
			 password=$password&
		  refno=$refno&
		  sourceaddr=$sourceAddr&
		  destinationaddr=$destinationAddr&
		  message=$message";

$response = file_get_contents($url);
  if (substr($response, 0, 2) == "0|")
  {
 $response = "The message was delivered to Vianett!";
  }
 }
}

 

Håper noen ser feilen jeg selv ikke ser her, for dette er ikke så enkelt når du aldri har vært oppi det før, hehe... Siden det er en bad request, så er det sannsynligvis $url som er definert feil.

Endret av FreeZeMan83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg ser at du kjører skriptet på en wamp server på egen Pc. Har du prøvd hvordan skriptet virker fra en webserver?

 

Feilen er vel her.

 

$response = file_get_contents($url);

 

Har du prøvd å bruke cURL?

 

Jeg bruker følgende funksjon:

 

function cURLdownload($url, $file)
{
 if( !cURLcheckBasicFunctions() ) return "UNAVAILABLE: cURL Basic Functions";
 $ch = curl_init();
 if($ch)
 {
$fp = fopen($file, "w");
if($fp)
{
  if( !curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url) )
  {
	fclose($fp); // to match fopen()
	curl_close($ch); // to match curl_init()
	return "FAIL: curl_setopt(CURLOPT_URL)";
  }
  if( !curl_setopt($ch, CURLOPT_FILE, $fp) ) return "FAIL: curl_setopt(CURLOPT_FILE)";
  if( !curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0) ) return "FAIL: curl_setopt(CURLOPT_HEADER)";
  if( !curl_exec($ch) ) return "FAIL: curl_exec()";
  curl_close($ch);
  fclose($fp);
  return "SUCCESS: $file [$url]";
}
else return "FAIL: fopen()";
 }
 else return "FAIL: curl_init()";
}

 

Som jeg bruker slik:

 

echo cURLdownload("http://www.eksterntdomene.com/ekstern.php", "nedlastet.php");

//den eksterne filen lastes ned med navnet nedlastet.php til eget nettsted.

echo include_once 'nedlastet.php';

 

Det forutstter selvsagt at du stoler på filen ekstern.php på den eksterne severen. Du kan gjøre det samme med rene tekst filer og html filer. Dersom den eksterne og den nedlastede filen skal være identiske, må du være ops på at om den eksterne filen har php kode som for eksempel:

 

© 2004 - <?php echo date('Y'); ?> All rights reserved

 

så oversettes den under nedlastningen til

 

© 2004 - 2013 All rights reserved

 

Dvs, ren tekst.

 

Det eneste som er problemet nå er å få scriptet sendt over til serveren til ViaNett slik at en sms skal bli sendt videre til mottakeren. Får alltid opp denne feilmeldingen:

 

Dersom filen skal kjøres fra samme server skulle det være unødvendig å bruke cURL.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Dersom filen skal kjøres fra samme server skulle det være unødvendig å bruke cURL.

 

Det er jo slik at når jeg poster denne informasjonen over til vianett sin server, så vil den lese av postingen jeg har sendt og vil utifra de opplysningene sende en sms til den brukeren's nummer som jo da kommer med i postingen.

 

Dette er bare grunnet verifisering av brukeren's mobil, og personen kan ikke registrere seg før den personen har skrevet inn koden personen vil få via sms-en.

 

Skrev ned koden fra Vianett sine sider der de viser et eksempel på hvordan man sender en sms ved bruk av et php-script.

 

Men trenger jeg i det hele tatt å bruke en ekstern fil til dette? Har vel ikke bruk for det, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...