Gå til innhold

Tips til strategi spill?


Anbefalte innlegg

Begynte å spille "Anno 1404" for noen dager siden. Da jeg begynte å ha veldig lyst å spille enda mer RTS, kanskje turn-based strategi. Nå er det slik at Anno serien og Total War serien er de spillene jeg i hovedsak spiller av strategi. Men vil gjerne få noe annet som kan være like gøy, om ikke enda bedre.

 

PS: Om noen har veldig god fremgangs taktikk på Anno for å bygge en stor by så kom med den her! Har bare 1700 innbyggere og sliter med å få rask fremgang i sakene her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja spørs jo hva du likte med anno 1404 etc. Er selv meget glad i turbaserte strategi spill men ja er dessverre langt mellom de gode der. Alt virker som det skal være helst fps action nå for tiden. Dessverre.

 

Du har jo Anno 2070 som er likt det du spiller allerede men ja jeg liker det godt.

 

Og du har Warlock. Som blir et slags light Civ med mer fokus på slossing og med magi etc

 

http://www.gamersgate.com/DD-WLMA/warlock-master-of-the-arcane

Lenke til kommentar

Om du vil ha RTS som baserer seg på ren krigføring, er Age of Empires serien, Company of Heroes og Empire Earth II gode kandidater.

 

Edit: Holdt nesten på å glemme Command & Conquer serien. Selv misliker jeg alt utgitt etter Generals:Zero Hour.

Endret av olefurz
Lenke til kommentar

Om du vil ha RTS som baserer seg på ren krigføring, er Age of Empires serien, Company of Heroes og Empire Earth II gode kandidater.

 

Edit: Holdt nesten på å glemme Command & Conquer serien. Selv misliker jeg alt utgitt etter Generals:Zero Hour.

Har faktisk spillt endel Company of Heroes, synes det er veldig gode RTS spill. Gleder meg mye til CoH 2 kommer ut. Har vært veldig skeptisk til Command and Conquer serien pga såpass fremtid basert.. Aner egentlig ikke hvorfor er skeptisk på det.. men har allikevell bare hatt en liten skepsis der.

Lenke til kommentar

Imperial glory kanskje? Det er ganske gammelt, og jeg har det ikke selv, men spilte det hos en kompis en gang og da var det bra artig :). Men vet ikke nå hvordan det er i forhold til empire og napoleon, siden det er samme tidssjiktet, bare at det kom før, så kansje det er underlegent i forhold til dem... men hvem vet. Har tenkt å prøve det en dag, kanskje det finnes demo.

 

Det finnes på good old games: http://www.gog.com/gamecard/imperial_glory

 

Også har du jo stronghold serien, men de er litt gamle og kanskje utdaterte. Klassikere, men når jeg spiller dem i dag er det så rart siden ihvertfall de to første ikke har fog of war, så man ser jo fienden hele tiden.

Lenke til kommentar

Imperial glory kanskje? Det er ganske gammelt, og jeg har det ikke selv, men spilte det hos en kompis en gang og da var det bra artig :). Men vet ikke nå hvordan det er i forhold til empire og napoleon, siden det er samme tidssjiktet, bare at det kom før, så kansje det er underlegent i forhold til dem... men hvem vet. Har tenkt å prøve det en dag, kanskje det finnes demo.

 

Det finnes på good old games: http://www.gog.com/g.../imperial_glory

 

Også har du jo stronghold serien, men de er litt gamle og kanskje utdaterte. Klassikere, men når jeg spiller dem i dag er det så rart siden ihvertfall de to første ikke har fog of war, så man ser jo fienden hele tiden.

Stronghold 1 og crusaders var jo fantastiske spill :p veldig bra. Hørtes interessant ut det imperial glory :D

Lenke til kommentar

Imperial glory kanskje? Det er ganske gammelt, og jeg har det ikke selv, men spilte det hos en kompis en gang og da var det bra artig :). Men vet ikke nå hvordan det er i forhold til empire og napoleon, siden det er samme tidssjiktet, bare at det kom før, så kansje det er underlegent i forhold til dem... men hvem vet. Har tenkt å prøve det en dag, kanskje det finnes demo.

 

Det finnes på good old games: http://www.gog.com/g.../imperial_glory

 

Også har du jo stronghold serien, men de er litt gamle og kanskje utdaterte. Klassikere, men når jeg spiller dem i dag er det så rart siden ihvertfall de to første ikke har fog of war, så man ser jo fienden hele tiden.

 

Imperial glory har kjempe bra kampanje men helt drit fucka elendige slag, ødlegger hele spillet og gjør det umulig for meg å spille.

 

 

Hva med Combat mission battle for normady, kan spilles både RTS og turn based, ekstremt krevende taktisk combat, et slag kan vare mange timer, og multiplayer med en god venn er ekstremt krevende og kult

Lenke til kommentar

Holder nå på å laste ned Crusader Kings II etter mange gode anbefalinger rundt på nett. Combat Mission battle for normandy høres interessant ut!

Er det flere spill noe alà Anno der mann i hovedsak har fred og prøver å utvikle et større samfunn før man går i krig. Eller jevnt begge deler slik som i Stronghold Crusader?

Lenke til kommentar

Civilization 4 med alle ekspansjonspakkene samt modden Rise of Mankind og du sitter med en perle av et spill som vil rett å slett definere begrepet "bare en runde til"

Må bare advare at det kan føre til ufrivillige søvnløse netter så anbefaler og ha en klokke i nærheten. Husker selv hvordan jeg startet et spill i 11 tiden, sa meg ferdig og stusset over hvordan jeg kom ifra steinalderen helt til den moderne alder på 2 timer og hvorfor solen var oppe klokken 1 om natten :)

Lenke til kommentar

Civilization 4 med alle ekspansjonspakkene samt modden Rise of Mankind og du sitter med en perle av et spill som vil rett å slett definere begrepet "bare en runde til"

Må bare advare at det kan føre til ufrivillige søvnløse netter så anbefaler og ha en klokke i nærheten. Husker selv hvordan jeg startet et spill i 11 tiden, sa meg ferdig og stusset over hvordan jeg kom ifra steinalderen helt til den moderne alder på 2 timer og hvorfor solen var oppe klokken 1 om natten :)

Høres iallefall ut som resultatet jeg vil oppnå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...